נושאים קשורים

הסיבה מס’ 1 לתחלואה ומוגבלות בעולם: בעיות נוירולוגיות

כתב עת מדעי פירסם נתונים מבהילים: בשנת 2021 לכ-3 מיליארד אנשים בעולם הייתה בעיה כלשהי בתפקודי המוח. "קריאה דחופה להגדלת הטיפול המוקדם במצבים האלה"

נוסעים עם מוגבלות? מעתה תיהנו מהנחה מוגדלת בתחבורה ציבורית

ההנחה היא חלק מרפורמת "צדק תחבורתי" של משרד התחבורה. המסלולים המוזלים עשויים לחסוך לנוסעים עם מוגבלות בין 594 ל-3,660 שקלים בשנה

“מי שמכם לשפוט ילד בן 7?”: האב והבן שלא נכנעו לבריונות

דוד ואוריה יפרח הפכו לכוכבי טיקטוק לאחר שהשיבו למגיב שלעג: "המשקל העודף והדיבור הלא ברור הם מהסיבה הפשוטה שאוריה עם אוטיזם"

סטארט-אפ ישראלי פרץ דרך לטיפול באנדומטריוזיס

חברת גייניקה פיתחה תרופה חדשה שהוכחה בניסויים כבעלת פוטנציאל מבטיח לטיפול במחלה, שתוקפת למעלה מ-200 מיליון נשים ברחבי העולם



רמב”ם ישלם 10 מיליון לצעירה שנולדה עם תסמונת נדירה

בית המשפט פסק כי לבית החולים אחריות על הנזקים שנגרמו לה – בהם מום לב ומוגבלות קוגניטיבית – ושהיה צריך לפעול להפסקת ההיריון
ראשיחדשות5 אחוז? במודיעין שואפים ל-20 אחוז עובדים עם מוגבלות

5 אחוז? במודיעין שואפים ל-20 אחוז עובדים עם מוגבלות

המועצה אישרה תוכנית להעסקת אנשים עם מוגבלות בעיר ובעירייה. היוזם: המשנה לראש העיר, אב לילד מיוחד

עיריית מודיעין שמה לעצמה כמטרה עליונה לקדם העסקה של אנשים עם מוגבלות – זו הבשורה שיצאה משולחן מועצת העירייה בישיבתה האחרונה, כאשר ההצעה לסדר: “עידוד העסקת אנשים עם מוגבלות”, אושרה פה אחד על ידי כל חברי המועצה.

ההצעה לסדר הועלתה על ידי המשנה לראש העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים, עמיעד טאוב. “מודיעין מכבים רעות היא עיר קהילתית מכילה, סובלנית ומחבקת, שיכולה להוות מודל לשילוב אנשים עם מוגבלויות בכל תחומי החיים, החל מחינוך דרך דיור וכלה בתעסוקה”, אומר טאוב ל”שווים”, “הרבה מעבר לקיים כיום”.

מדובר בתוכנית שגובשה בשנתיים האחרונות, וכעת היא יוצאת לפועל למשך העשור הקרוב. המטרה המרכזית היא לשלב אנשים עם מוגבלויות במגוון רחב של אפשרויות תעסוקה בעיר ובעירייה. כל מי שנמצא בגיל עבודה, 18 ומעלה, יקבל מהעירייה סיוע והכוונה במציאת פתרונות תעסוקתיים המותאמים לחסמים שאיתם הוא מתמודד, סיוע בהכשרה מקצועית וסיוע ברכישת השכלה רלוונטית עד לשילובו בתעסוקה. במקביל, אישרה המועצה תפקיד חדש של ממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלויות בעירייה. התוכנית הוגשה לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים.

ראש עיריית מודיעין ויו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס

בין השאר כוללת התוכנית שיפור של הנגישות במוסדות העירוניים, הגברת הדיגיטציה והטכנולוגיה, הדרכה וסדנאות לשילוב מיטבי בתעסוקה, מתן העדפה מתקנת באגף למשאבי אנוש לעובדים עם מוגבלות ביחידות העירייה, והקמת מסגרות עירוניות חדשות לתעסוקה של אנשים עם מוגבלויות. כחלק מכך צפויה העירייה להקים סטודיו לגרפיקה של עובדים עם מוגבלויות תחת מחלקת הדוברות, ומרכז מיון ואיסוף בגדים תחת האגף לשירותים חברתיים. 

בנוסף, מתכוונת העירייה להנגיש את המכרזים העירוניים, ואף לתת העדפה לאנשים עם מוגבלות, לשלב בעבודה בני ובנות שירות לאומי עם מגבלה פיזית, קוגניטיבית או מוגבלות שכלית התפתחותית כבר השנה, ולהקפיד על שימור עובדים עם מוגבלות בעירייה.

נכון לחודש נובמבר 2020 מוכרים באגף לשירותים חברתיים במודיעין 335 ילדים עם אוטיזם בגילאי 0-21, ועוד 375 עם מוגבלות שכלית התפתחותית. לגבי תושבים בוגרים עם צרכים מיוחדים, הצפי הוא כי בשנת 2025 יהיו מאות רבות, והגידול צפוי להימשך בקצב מהיר.

“החוק היום מחייב להעסיק אנשים עם מוגבלות בעירייה בשיעור של 5%? אנחנו רוצים לעבור את זה משמעותית”, מדגיש המשנה לראש העיר טאוב, בעצמו אב לילד עם צרכים מיוחדים. “כל ילד או בוגר שיכול להשתלב בפעילות תעסוקה, אנחנו מברכים אותו. מבחינתי, להגיע ל-20% העסקה של אנשים עם מוגבלות בעירייה, אין לנו הגבלה. יש לנו עוד הרבה עבודה, אבל ראש העיר ויו”ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, נתן לכך את מלוא התמיכה, ואנחנו יוצאים לדרך במטרה להשיג את המטרות שלנו”.

עמיעד טאוב, משנה לראש עיריית מודיעין ואב לילד עם צרכים מיוחדים

הכוונה – מוסיף טאוב – היא לייצר תשתיות נכונות כדי שהתושבים בעיר ואלה שיבואו בעתיד ירגישו שווים בין שווים. “נייצר ערך מוסף לעיר במודל העסקה שווה לכולם”, הוא אומר. “הקמנו ועדת שילוב שתתכנס בכל חודש ותחליט איך מקדמים בפועל אנשים עם מוגבלויות בעיר ובעירייה. חבל שבגלל סטיגמות ישנות, שכבר לא קשורות לימים אלה, האנשים לא יוכלו להתפתח. בסופו של דבר זה רווח לעיר וגם למדינה, כי ברגע שנכנסים לשוק העבודה יש ערך כספי לאדם עם מוגבלות. צריך לזכור שאף אחד עושה להם טובה. צריך לתת הזדמנות שווה לכולם ולקחת אחריות על כל המשפחות עם צרכים מיוחדים בעיר”.

כאמור, התוכנית זכתה לתמיכה מלאה במועצת העיר. “אנחנו רצים איתה”, אומר טאוב, “כל מנהלי העירייה כבר קיבלו הנחיות להגדיר תפקידים לאנשים עם מוגבלות, והמטרה שלנו היא לקלוט כמה שיותר עובדים עם תום הסגר. יש ערך נוסף לארגון שקולט אנשים עם מוגבלות. האקלים החברתי והעובדים עצמם שנחשפים לאנשים עם מוגבלות משנים את הגישה כלפיהם, ובסוף זה מחלחל לכולם. כמובן שצריך להתחיל עם זה מגיל 0, ולקבל כל אדם עם מוגבלות בצורה הטבעית ביותר. העתיד שאני מאחל לו הוא שלא יצטרכו חוק להעסקת אנשים עם מוגבלות, אלא שזה יהיה דבר טבעי לגמרי”.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות