נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותחמסה עליהם: ההסתדרות תרמה 5 מפרשים חדשים לעמותת "אתגרים"

חמסה עליהם: ההסתדרות תרמה 5 מפרשים חדשים לעמותת “אתגרים”

אחרי שנמצא פתרון יכולים עכשיו החניכים במועדון השיט - ילדים ובוגרים עם מוגבלות - לשוב ולהפליג בים

עמותת “אתגרים”, המפעילה בין היתר מועדון שיט לילדים ובוגרים עם מוגבלות, נקלעה לאחרונה לבעיה. עקב השימוש השוטף והרב בסירות המפרש שבהן שטים החניכים, נוצר בלאי גדול, והיה צורך ברכישה של מפרשים חדשים.

בעמותה פנו בבקשת עזרה להסתדרות העובדים הארצית, ולשמחתם ההסתדרות הרימה את הכפפה ותרמה למועדון חמישה מפרשים חדשים. עכשיו, אחרי תקופה שבה נמנעה מהם הפעילות הימית, יכולים החניכים לשוב ולשוט בים.

עמותת “אתגרים” פועלת לשילוב ולהעצמה של ילדים, בני נוער ומבוגרים עם מוגבלויות באמצעות ספורט אתגרי. אחת מהפעילויות המרכזיות שלה היא המועדון הימי, שממנו יוצאים החניכים לשוט בסירות מפרש או לחתור בקיאק ימי. בשיט המפרשיות לומדים המשתתפים להפעיל בעצמם את הסירות, כל אחד בהתאם ליכולתו.

המטרה בפעילות על כלי השיט היא לייצר תחושה של מסוגלות אישית ושל הצלחה במשימה, ובכך לחזק אצל כל אחד ואחת מהחניכים את הביטחון העצמי. “כשהגעתי בפעם הראשונה למועדון אני זוכרת איך הסתכלתי לאנשים בבהלה בעיניים”, מספרת יובל רול, בת 24 מתל אביב, חניכה במועדון השיט של העיר. “ככל שעבר הזמן התחלתי ליזום יותר והפכתי לפעילה מרכזית בקבוצה. כולנו באנו לפה בשביל לתרום אחד לשני, ויחד עם הצוות המדהים שמלווה אותנו אנחנו מגשימים את המטרה שלנו כקבוצה”.

חניכי “אתגרים” בסירת המפרש שתרמה ההסתדרות

אחת לשבוע נפגשת רול עם חבריה ויחד הם מפליגים מקו רידינג ועד לקו בניין האופרה בתל אביב. בזכות המועדון גם הכירה חברות טובות. “המועדון עזר לי להתפתח ולהתבגר”, היא אומרת, “ומאוד תורם לי בקשרים חברתיים. המועדון גם גרם לי בפעם הראשונה להרגיש חלק מקבוצה”.

החל מלפני כמה חודשים רול וחבריה לא יכולים היו לצאת לים. אז נפגשו אנשי “אתגרים” עם היועץ המשפטי להסתדרות יחיאל שמיר ועם יו”ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שהחליט לרתום את הארגון באופן מיידי. הודות להתגייסות של אגף הספורט בהסתדרות, בראשות אבי דנינו, ולתרומה הכספית, נרכשו המפרשים – ארבעה למועדון השיט בתל אביב, ועוד אחד לפעילות שתצא מחיפה או מאשדוד.

“אנחנו מודים להסתדרות על התרומה למועדון”, אמרו ב”אתגרים”, “אשר מאפשרת לאנשים עם מוגבלויות להשאיר את המוגבלות בחוף ולצאת לים כאחד האדם, ולהרחיב את הדעת, הנפש, הדימוי והביטחון העצמי”. בעמותה ציינו כי “באמצעות הכלי האתגרי ניתן לשפר את התפקוד כמעט בכל תחומי החיים – קוגניטיבי, מוטורי, נפשי וחברתי”.

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות