נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותמורן סמואל בדרך לטוקיו: "אני בטוחה שניתן לעם ישראל הרבה נחת"

מורן סמואל בדרך לטוקיו: “אני בטוחה שניתן לעם ישראל הרבה נחת”

היינו בערב הגאלה החגיגי שבו הוצגו 30 חברי המשלחת הפראלימפית. לראשונה ייצג את ישראל ספורטאי דרוזי

מאת אביחי חיים ואורי יצחקי

כחודשיים לפני שהמשחקים הפראלימפיים בטוקיו יוצאים לדרך (24 באוגוסט), הוועד הפראלימפי הישראלי קיים אמש (שלישי) את ערב הגאלה המסורתי במלון דן בתל אביב, שבו הוצגו חברי המשלחת.

המשלחת כוללת 30 ספורטאים בענפי השחייה, טניס, קליעה, חתירה, בוצ’ה, קיאקים וכדור שער. לאירוע החגיגי הגיעו בין השאר שר התרבות והספורט חילי טרופר ושגריר יפן בישראל קואיצ’י מיזושימה, שפנה לקהל בעברית וזכה בתגובה למחיאות כפיים רמות. במהלך האירוע נערך טקס הוקרה מרגש לשחיינית המצטיינת ענבל פיזרו, שהחליטה לפרוש אחרי ארבע אולימפיאדות.

בשונה מאולימפיאדות בעבר, השנה מדובר על רשימת ספורטאים מצומצמת יותר, אך איכותית מאוד. מי שנושאת על כתפיה את סל הציפיות הגבוה ביותר למדליה, אולי אפילו זהב, היא הקייאקיסטית מורן סמואל, מדליסטית הארד מהמשחקים בריו 2016. “אני מאוד מתרגשת”, אמרה סמואל ל”שווים”, “הקימו כאן אירוע מדהים. עוד חודשיים כולנו לא נהיה כאן, אלא נהיה ביפן ונתחיל להתחרות ולעשות מה שאנחנו הכי טובים בו והתאמנו לקראתו המון זמן. כל דבר שקורה בחיים זה חיובי, אפילו משבר הקורונה. לקחתי את הזמן להכין את עצמי למשחקים הפראלימפיים, ואני רק מחכה שזה יקרה כבר. אני מאחלת שעם ישראל ייהנה לצפות בנו, יתרגשו איתנו ביחד, ואני בטוחה שניתן להם הרבה נחת”.

שר התרבות והספורט לא הסתיר את התרגשותו מהאירוע. “חשוב לי להיות כאן”, אמר טרופר, “אני לא סתם פה, הספורט עמוק בלב שלי. יש כאן משלחת איכותית, ויש לנו סיכוי להביא מדליה, אין ספק, אבל עבורי הספורטאים פה כבר ניצחו. יש לנו במשרד תפיסה אידאולוגית שאנחנו מתייחסים לכולם באופן שווה, ולכן את המשאבים אנחנו מחלקים באופן שווה, בין אם מדובר בספורטאי אולימפי, ובין אם זה ספורטאי פראלימפי. העיקר לתת לכולם הזדמנות לייצג את ישראל נאמנה”.

ערב הגאלה של המשלחת הפראלימפית. במרכז בחולצה לבנה: השר טרופר, על כיסא גלגלים: מורן סמואל. משמאל: שגריר יפן בישראל

אחד מהספורטאים שיעשה היסטוריה בטוקיו הוא השחיין בשאר חלבי (26), בן העדה הדרוזית הראשון במשחקים הפראלימפיים. חלבי נולד כפג בשבוע ה-24, מה שגרם לשיתוק בגפיים התחתונות, וכיום הוא מתנייד על כיסא גלגלים. בהיותו ילד ניהל מאבק על הנגשת בית הספר היסודי שבו למד בשפרעם, ומאז החליט להגיע הכי רחוק שרק אפשר. “הזמינו אותי לבית הלוחם בגיל צעיר מאוד, ואז התחלתי את דרכי בשחייה”, הוא מספר, “מההתחלה ראו שיש לי פוטנציאל גדול להצליח. הגעתי ליעקב, המאמן של נבחרת השחייה, וכיום אני במקום ה-7 בעולם. יש עוד דרך לעבור עד למדליה, אבל אעשה את הכל להגיע לבאר ולשתות ממנה, ולייצג את המדינה בכבוד.

“זה מאוד מרגש ומיוחד להיות הדרוזי הראשון במשלחת הפראלימפית”, הוא ממשיך. “עשיתי כברת דרך ארוכה להגיע לכאן. אני שיאן ישראל, הגעתי לקריטריון הפראלימפי, ואעשה את הכל שישמעו את התקווה בטוקיו, וכך גם חבריי. יש לנו נבחרת חזקה, ונעשה את המקסימום כדי להביא את הכבוד הראוי למדינה”.  

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

על הצד המנטלי של ספורטאי המשלחת מופקד פסיכולוג הספורט ד”ר שרגא שדה. “אני מלווה את הספורטאים שנים רבות”, הוא מספר. “הליווי לספורטאים הפראלימפיים התפתח מאוד בשנים האחרונות, על מנת שיהיו מסוגלים להביא את היכולות שלהם לידי ביטוי, לצד הציפיות למדליות והצלחות. מה שמאפיין ספורטאים שעברו בחייהם טרגדיות זו העוצמה הפנימית שלהם. רק צריך להזכיר להם אילו יכולות יש בהם, ועל אילו קשיים התגברו בדרך”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות