נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותכך ילדה אחת גרמה לשטראוס להחליף את כל אריזות החטיפים

כך ילדה אחת גרמה לשטראוס להחליף את כל אריזות החטיפים

מעכשיו גם אנשים עם מוגבלות בידיים יוכלו לפתוח לבד את שקיות התפוצ'יפס ובקרוב גם מוצרים נוספים

החל משבוע הבא אריזות החטיפים תפוצ’יפס ודוריטוס של שטראוס יהיו קלות יותר לפתיחה ביד אחת. השינוי יעזור לאנשים עם מוגבלויות, אבל גם לשאר האוכלוסייה. מבדיקת “שווים” עולה כי השינוי מוצלח והשקיות החדשות אכן נוחות יותר לשימוש עבור אנשים עם מוגבלות מוטורית בידיים.

לפני כשנה צוות “ישראל מעבר למוגבלות” של ארגון הג’וינט פנה לחברת שטראוס וסיפר לה על אביב, ילדה עם מוגבלות שלא מצליחה לפתוח את אריזות החטיפים האהובים עליה. “אחרי השיחה קיבלתי גם סרטון של אביב והוא נתן לי בוקס בבטן”, אומרת קרן ברקת, מנהלת השיווק והקיימות של חטיבת המלוחים של שטראוס. “החטיפים שלנו בדרך כלל הם רגעים קטנים של אושר וחיוך”, היא מוסיפה, “ופתאום לראות תסכול וקושי אצל ילדה גרם לי מפח נפש גדול מאוד. מתוך זה, החלטנו לפתור את הסוגיה, לפתח אריזה נגישה יותר”.

שטראוס חברה ל”שווה פיתוח”, מיזם של ארגון הג’וינט ששם לו למטרה למקסם חיים של אנשים עם מוגבלות במרחב הצרכני, כדי לוודא שהפתרון נגיש. לפי שטראוס, 70% מחברי קבוצות המיקוד שבחנו את הפיתוח החדש הצליחו לפתוח את האריזה ביד אחת במהירות גבוהה יותר. בין הנסיינים היו שני עובדי אריזה בחברה, גלעד שמי משה ומוטי מורביה – שאף מככבים בפרסומת לאריזות החדשות.

“שווה פיתוח” היא תוכנית ייחודית של ג’וינט ישראל מעבר למגבלות וציונות 2000 שמטרתה לחבר יחד עסקים, גופים חברתיים המתמחים בתחום ואנשים עם מוגבלויות, על מנת לבחון הזדמנויות עסקיות להתאמת או פיתוח מוצרים ושירותים שאינם נגישים כיום לאנשים עם מוגבלויות. בג’וינט ישראל מסבירים כי כ-20% מאוכלוסיית ישראל הם אנשים עם מוגבלויות שונות, ולמרות חלקם הגדול באוכלוסייה, מעט מדי מתשומת הלב העסקית מופנית אליהם. מלבד שטראוס, חברות מרכזיות נוספות במשק חברו למיזם, ובהן: מגדל – שפיתחה פוליסת ביטוח המיועדת להורים לילדים עם מוגבלות, שנועדה לתת מענה ליום בו ההורים ילכו לעולמם או לא תהיה להם אפשרות לתמוך בהם כלכלית; וישראייר- שבנתה חבילת נופש נגישה לאנשים עם מוגבלות לדובאי, הכוללת טיסה, מלונות ואתרים.

איך זה יעבוד?

החטיפים של שטראוס יגיעו בשתי אריזות חדשות ונגישות, אחת מעוגלת והשנייה עם חריצים. הסיבה לכך היא שיש סוגים של מכונות אריזה שהצריכו שני פיתוחים שונים, אבל התוצאה היא זהה: האריזות קלות יותר לפתיחה לאנשים עם מוגבלות בידייים.

הפתרון מיועד לכל מי שמתקשה לפתוח שקיות חטיפים, בין אם מדובר באנשים קטועי ידיים, אנשים עם שיתוק, או כל פגיעה או מגבלה פיזית אחרת, שעד כה נעזרו בחברים בשביל לפתוח את החטיפים או אילתרו פתרונות שלפעמים גרמו לחטיף להישפך על הרצפה.

אריזות תפוצ'יפס חדשות ונגישות - באדיבות שטראוס
אריזות תפוצ’יפס חדשות ונגישות – באדיבות שטראוס

להנגיש את כל המוצרים בארץ ובעולם

בשטראוס אומרים כי המטרה הגדולה היא להנגיש את כל המוצרים של החברה, ולאחר השינוי בחטיפי התפוצ’יפס והדוריטוס, ינגישו גם את המוצרים המתוקים ואת האריזות של הסלטים.

המהלך נעשה בשיתוף פעולה עם חברת פפסיקו העולמית, מחזיקת חלק ממותגי החטיפים. בעקבות השינוי בארץ, פפסיקו בוחנת אפשרות לייצר אריזות נגישות גם בארה”ב. בשטראוס מקווים שזה ייצור תגובת שרשרת, כך שעוד חברות בישראל ובעולם ינגישו את האריזות שלהן.

“חיברנו את שטראוס למכון הטכנולוגי בחולון (HIT), ושם הם נחשפו לתפיסה לעיצוב מכליל, בכל הנוגע לפיתוח פיתוח מוצר”, אומרת עינת אברהם, מנהלת שותפויות מגזר עסקי ב-“ציונות 2000” – עמותה לשינוי חברתי שקמה במטרה לקדם סדר יום חברתי, ולקחה גם היא חלק בפרויקט שינוי האריזות.   

“אנשים עם מוגבלות הם לא באמת מוגבלים. אנחנו, החברה, מייצרים להם מוגבלות, כי אנחנו לא מתאימים להם את הסביבה”, אומרת דנה יחיא שווקמן מהמחלקה לעיצוב תעשייתי ב-HIT. “לא מדובר על עיצוב שיתאים רק לאנשים עם מוגבלות, אלא למיינסטרים, לכולם”.

כתבות אחרונות