נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותהמאיירת לקויית הראייה שפתחה בקריירה בינלאומית

המאיירת לקויית הראייה שפתחה בקריירה בינלאומית

דניאל אונגו לוי, שמתמודדת עם גלאוקומה וקטרקט, עברה קורס הכשרה ב-Fiverr ועכשיו מעצבת ומאיירת דמויות לספרים ומשחקים עבור לקוחות בכל העולם

דניאל אונגו לוי (באדיבות המצולמת)
דניאל אונגו לוי (באדיבות המצולמת)

”המוגבלות לא מפריעה לי לצייר, היא כאילו לא שם. כשאני מציירת אני רואה מעולה. זה סוג של אסקפיזם עבורי”, כך מספרת דניאל אונגו לוי (25), מאיירת ואנימטורית שחיה עם לקות ראייה, לאתר “שווים”.

לאחר שהוריה שמו לב שהיא לא יוצרת איתם קשר עין בגיל חודשיים, הם לקחו אותה לבדיקה. היא אובחנה מיד עם קטרקט, ובגיל 3 גם עם גלאוקומה. שתי המחלות מופיעות בדרך כלל בגיל מבוגר, ונדירות בקרב ילדים. “זה היה מאוד קשה, ילדים לא היו מבינים אותי לפעמים. היו לי משקפיים מוזרים, הייתי נופלת כי אני רואה פחות טוב”. אבל אחרי מספר ניתוחים שעברה, המצב יחסית השתפר, וכשהייתה בת 13, לוי והוריה גילו שיוכלו לקבל גם תמיכה של מערכת החינוך.

“בחטיבה היו לי קשיים, אבל השתלבתי היטב מכיוון שלמדתי על לקות הראייה שלי וגם זכיתי להכיר ילדים לקויי ראיה כמוני. עד אז, הייתי בטוחה שאני היחידה בעולם”, היא מספרת, “התיכון היה ימי הזוהר שלי. הרגשתי מספיק חזקה והצטיינתי בלימודים ומבחינה חברתית. משם התגייסתי לצה”ל בשירות חובה ושירתתי כגרפיקאית בפיקוד העורף, כך שעשיתי שירות משמעותי מאוד מבחינתי”. 

לוי, תושבת ראשון לציון ובוגרת מכללת שנקר, מציעה היום את שירותי האיור שלה באמצעות Fiverr – פלטפורמה שמחברת בין לקוחות לבין יוצרים במגוון תחומים. “רואים את העבודות שלי ולא את המוגבלות, וזה מה שחיפשתי כל הזמן”, היא אומרת. לאחרונה, לוי ועוד 150 בוגרים, סיימו את המחזור השביעי של Fiverr Empower – תוכנית הכשרה של החברה, שמסייעת לסטודנטים ובוגרים עם מוגבלויות להשתלב בעולם העבודה, ולהציע את השירותים שלהם.

הכל התחיל במכתב

לפני כשלוש שנים מיכה קאופמן, מנכ”ל Fiverr ועופר כץ, סמנכ”ל הכספים ונשיא החברה, קיבלו מכתב מאבא לילד עם לקות פיזית קשה, שביקש להודות להם על קיומה של הפלטפורמה. הבן, ציין אביו במכתב, גילה את Fiverr ומאז החיים שלו השתנו. מעבר לעצמאות הכלכלית, גם הביטחון העצמי שלו השתפר פלאים. 

קאופמן וכץ שיתפו את המכתב עם קסם ויינפלד, עובדת Fiverr שמתמודדת בעצמה עם מוגבלות ועברה תהליך שיקום ארוך. היא לקחה את האתגר של הקמת התוכנית ויצרה את שיתופי הפעולה הראשונים עם אוניברסיטאות בארץ.

מור לוינהר צנג, שמנהלת היום את התוכנית אומרת, “אני מרגישה בת מזל לעבוד בחברה עם ערכים ואקטיביות סביב אנשים עם מוגבלות. הקטלוג עצמו הוא של השירותים ולא האנשים, אז אין אפשרות להפעיל את הסטיגמה על אנשים עם מוגבלויות שלפעמים קיימות בחוץ”.

מור לוינהר צנג (צילום: אילנית תורג’מן זלצגנדלר)

המשתתפים עוברים הכשרות מקצועיות על-ידי המומחים של Fiverr ורוכשים מיומנויות כדי להפוך למוכרים מובילים בפלטפורמה, ולעבות את תיק העבודות שלהם. בנוסף, הם מקבלים חיזוקים מהפלטפורמה, על ידי תג “כוכב עולה” וחשיפה גבוהה בעמודים הראשיים של האתר – מה שמסייע להם למשוך לקוחות.

החברה מפעילה את הקורס בכל העולם, ובישראל היא משתפת פעולה עם מכללות ואוניברסיטאות רבות ובהן מכללת שנקר, האוניברסיטה העברית, האוניברסיטה הפתוחה, הטכניון, המרכז הבינתחומי, אוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת חיפה ואוניברסיטת בר אילן.

עבדה גם בתקופת הקורונה

בזכות התוכנית, לוי עובדת היום כמאיירת עצמאית. “לא רציתי לעבוד כשכירה, מכיוון שהרבה יותר קשה לי לצאת, ואני מעדיפה להישאר באזור הנוחות שלי”, היא אומרת, “הייתי סטודנטית בשנה הרביעית בשנקר כשהתחלתי לעבוד עם Fiverr, והרגשתי שאני לא צריכה יותר לדאוג לגבי העתיד. זו הייתה הדרך שלי להתחיל את הקריירה ולעבוד עם אנשים מחו”ל. זה לא מובן מאליו”.

לדניאל כיום יש לקוחות מכל העולם שמגיעים אליה דרך Fiverr. הלקוח הראשון שלה היה מתאילנד, והוא ביקש ממנה לעצב דמות שתייצג בית ספר למרוצי אופנועים. מאז היא הספיקה לעצב עבורו גם דמויות נוספות, ולעבוד עם לקוחות נוספים, גם בשיאי גלי התחלואה של הקורונה – כשמצב בשוק העבודה לא היה מדהים.

מעצבת דמויות בכל העולם. איור: דניאל אונגו לוי
מעצבת דמויות בכל העולם. איור: דניאל אונגו לוי

“אני אוהבת לצייר ולהצחיק אנשים כמה שיותר ולהעלות אושר על פניהם. אני מאיירת ספרים, משחקי מחשב ומשחקי קופסה. הדבר הכי מרגש שיש, זה לקבל תגובה נלהבת מלקוח. לא צריך יותר מזה”.

הקורס הבא של Fiverr יפתח בשבועות הקרובים, וניתן להירשם כאן ללא עלות

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות