נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותהסופרים הכי שווים רוצים להתראיין אצל צמד השדרנים העיוורים הזה

הסופרים הכי שווים רוצים להתראיין אצל צמד השדרנים העיוורים הזה

יוכי ברנדס, עמרי אסנהיים וסופרים אחרים כבר התראיינו לפודקאסט "מדברים ספרות". המגישים חיים ואביב כבר בדרך לעונה שנייה וצריכים את עזרתכם

חיים פסחוב (ימין) ואביב מלכה - מנחי הפודקאסט. צילום - מתוך סרטון הגיוס
חיים פסחוב (ימין) ואביב מלכה – מנחי הפודקאסט. צילום – מתוך סרטון הגיוס

בפודקאסט “מדברים ספרות” חיים פסחוב (32) ואביב מלכה (34) מראיינים סופרים על ספריהם. הם שוחחו כבר עם מירה מגן על ספרה “וודקה ולחם”, עם יוכי ברנדס על ספרה “אדל”, עם עמרי אסנהיים על “לתפוס רוצח” ועם עוד רבים אחרים.

אחרי שהקליטו 25 פרקים במשך שלוש שנים, הפודקאסט נמצא כעת בעיצומו של קמפיין מימון המונים כדי להפיק עונה שניה, שבה יוקלטו עוד 25 פרקים עם אורחים חדשים. את ההקלטה והעריכה השניים עושים על חשבונם ובהתנדבות, אבל לצורך הפצה ופרסום של העונה הבאה הם מבקשים לגייס 35,000 שקלים באמצעות מימון קהל.

מהלימודים למיקרופון

פסחוב ומלכה חברים כבר עשור וחצי, מאז שהכירו בתוכנית ללימוד חיים עצמאיים לאנשים עיוורים, מטעם “בית חינוך עיוורים”. מאז ועד היום, מעבר לחברות טובה, הם גם חולקים תחומי עניין ותחביבים, שהולידו את הפודקאסט.

את דרכם הרדיופונית החלו לפני כשש שנים בקורס לשדרנות ועריכה מוזיקאלית במכללת B.P.M. בפרויקט הסיום פסחוב ראיין את היוצר אביהו מדינה, זוכה פרס ישראל לשנה זו, ומלכה ראיין את השדרן שמעון פרנס. רפאל מור, חבר משותף של השניים, הציע להם להגיש יחד פודקאסט. כיאה למקצוענים, הם רכשו השכלה בתחום בקורס לעריכת פודקאסטים מטעם הספרייה לעיוורים – שם הם שואלים ספרים להאזנה.

פרויקט הגמר של הקורס, שבמסגרתו ראיינו את הסופר ישי שריד על ספרו “השלישי”, היה יריית הפתיחה לשורת ראיונות עם סופרים רבים. חלקם סופרים צעירים המספרים על ספרי הביכורים שלהם, וחלקם סופרים וותיקים ומוכרים, ביניהם: מיכאל שיינפלד, יובל אלבשן ואמונה אילון.

ביום-יום מלכה עובד כטכנאי סאונד ומורה למחשבים. הוא גם הקים את האולפן הנייד שאיתו הם מגיעים לראיונות ועורכים את התוכנית. פסחוב הוא מרצה על פיוטי המזרח ועל העיוורון, ועובד כמארגן פעילויות ורכז מתנדבים ב”בית חינוך עיוורים”.

בדרך לראיון

למרות ששניהם אנשים עיוורים, פסחוב ומלכה לא עושים מזה עניין, ואף לא משתפים בכך את הסופרים שהם מבקשים לראיין. לדבריהם, הם לא רוצים שהמרואיינים יהיו מוטים ויגיעו לשיחה שלא משיקולים מקצועיים וענייניים. המרואיינים מופתעים לגלות על העיוורון, אבל השיחות תמיד מרתקות ומעניינות בלי קשר לכך.

השניים משקיעים מזמנם, ומגיעים בתחבורה ציבורית לביתם של הסופרים, כדי ליצור אווירה נינוחה ואינטימית שמעניקה רובד מיוחד לשיחה.

הרצאה עד הבית

מי שהציע להם לייצר קמפיין לעונה השנייה הוא הסופר ויוצר הסרטים יניב ברמן, אותו השניים ראיינו על ספר הביכורים שלו “סביבונים”. ברמן אף יצר יחד איתם את סרטון התדמית בהתנדבות.

בין התשורות שמציעים השניים למי שישתתף במימון: פרסומת שישודרו במהלך הפרקים, 3 שעות עריכת סאונד, פגישת ייעוץ לבניה ושיווק של הרצאה, הרצאה על עיוורון ועוד. להשתתפות במימון אפשר להקליק כאן.

כותבת ומפיקה ב"שווים", עוסקת בשיווק ובתוכן. יזמית בתחום נופש ופנאי לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה. מרבה לעסוק בנושאים חברתיים הרלוונטיים לאנשים עם מוגבלות.

כתבות אחרונות