נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויות"האנדומטריוזיס משפיע עלי בכל דרך אפשרית מכיוון שהכלי שלי הוא הגוף"

“האנדומטריוזיס משפיע עלי בכל דרך אפשרית מכיוון שהכלי שלי הוא הגוף”

ענת מלמוד סבלה במשך שנים מכאבים, ורק לאחרונה גילתה שהיא מתמודדת עם המחלה. הטיפול: מנוחה, פעילות גופנית, תזונה נכונה וגם יצירת שירים

ענת מלמוד בהופעה. צילום - מיכל אגוזי
ענת מלמוד בהופעה. צילום – מיכל אגוזי

“אחת הסיבות העיקריות לכתיבת שירים, היא האתגרים הנפשיים שאני מתמודדת איתם מגיל צעיר”, אומרת לאתר “שווים” המוזיקאית ענת מלמוד (33). היא אובחנה לאחרונה עם אנדומטריוזיס – מחלה שגורמת לכאבים.

“השיר הוא קודם כל החבר הכי טוב, זה שאפשר לדבר אתו מהלב והוא לא ישפוט אותי. הרבה מהשירים שלי מדברים על תיקון וכתבתי אותם כדי לרפא אותי” אומרת מלמוד, שיוצאת בהופעות חדשות.

מלמוד תארח את אביב בכר בהופעה בתיאטרון “ענבל” בתל אביב, ב-11/4. “מופע עם זרקור על שירי נחמה, בימים שבהם כולנו כל כך זקוקים לה”, היא מספרת. במקביל, היא עובדת על מופע להקה חדש שיעלה ב-2/6 בפסטיבל האומנויות, ב”נוקטורנו” בירושלים.

כבשה את הרדיו

מלמוד זכתה פרס אקו”ם למלחינה ב-2016 עבור אלבום הבכורה שלה “לפני השינה”. באלבום הזה בלט במיוחד השיר “ניגון” שזכה שמושמע עד היום בתחנות רבות (גלגל”צ, כאן ג, 88 והתחנות האזוריות).

מאז, הספיקה מלמוד להשתתף בפסטיבלים רבים ובהם “פסטיבל הפסנתר”, “אינדינגב” ו”מייד אין ג’רוזלם”. היא הופיעה בכל הארץ וצברה קהל נאמן שמתמיד להגיע להופעות ולהפיץ את הבשורה מפה לאוזן.

לפני שנתיים הוחתמה על ידי חברת הליקון בניהולם האומנותי והפקה מוזיקלית של רוני בראון ואיתי צוק. בתקופה הזו הוציאה את השירים “להיות שמחה”, “אין אמת אחת” ו”כשאתה עייף” – שירים ודואטים שכבשו את הרדיו והרשתות וזיכו אותה במועמדות בקטגורית אנשי השנה של גלגלצ.

קודם כל לדאוג לבריאות שלי

“אני מתמודדת עם אנדומטריוזיס מאז ומתמיד, אבל האבחון הרשמי קרה למעשה רק השנה, בעקבות החמרה, פוסט קורונה, שלא אפשרה לי יותר להמשיך כרגיל”. 

למה את חושבת שהמלחה מושתקת?

“קשה לי לענות, כי אני לא מכירה את המערכת הרפואית. התחושה שלי היא שבכל הקשור לרפואת נשים אמנם התקדמנו, אבל יש לנו עוד הרבה לאן להתפתח. בעבר עשו הרבה עוול לנשים, מתוך בורות”.

איך זה משפיע עליך ועל עשייתך כאומנית?

“לצערי בכל הדרכים האפשריות, כיוון שהכלי שלי הוא הגוף. בכל מיני הופעות ניסיתי לתפקד כשהגוף שלי חולה וסובל מאוד, וזו הייתה חוויה לא פשוטה. במהלך השנה, נאלצתי לסרב למספר ראיונות מצולמים ומוקלטים, בעיקר מהסיבה שחששתי שלא אצליח לעמוד בזה. בדיעבד, אני מרגישה שזה חיזק אותי נפשית, כי זה הכריח אותי להקשיב לעצמי יותר. צריף קודם כל לדאוג לבריאות שלי ואחר כך לכל השאר, זה שיעור חשוב לכל אחד לדעתי.

“המחלה שלי שקופה. לא רואים כלום בחוץ. אני נראית כרגיל וגם משתדלת לתפקד כרגיל עד כמה שאני יכולה. אבל בפנים יש לי וואחד התמודדות”.

מה עוזר לך?

“הרבה מנוחה, פעילות גופנית מותאמת, תזונה, טיפול נפשי. תהליך שאני עוברת עכשיו בהרבה התמדה וסבלנות”.

איך את היית רוצה לקדם את המודעות?

“לאור חודש המודעות למחלה, בחודש האחרון יצא פרויקט גיוס כסף של העמותה לאנדומטריוזיס, ‘משנות את הסטטיסטיקה‘. זו יוזמה שריגשה אותי מאוד ושיתפתי אותה בדף שלי כתמיכה והזדהות.

“באיזשהו מקום, יצאתי עם זה מהארון פעם ראשונה דרך השיתוף הזה.  אני מרגישה שלדבר על זה, זאת הדרך שלי לקחת אחריות על הפרסום והמודעות, ומשתדלת להתגבר על המבוכה כי לא קל לי לדבר מתוך מקום פגיע, בתקווה שא.נשים יתעניינו ויחקרו ויעזרו אפילו למישהי אחת להתעורר מוקדם יותר”.

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות