נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםאלו״ט: הורים נאלצו לשלם כחצי מיליארד שקלים בניגוד לחוק

אלו״ט: הורים נאלצו לשלם כחצי מיליארד שקלים בניגוד לחוק

טיפולים לילדי גנים על הרצף כרוכים בהשתתפות עצמית גבוהה. עתירה לבג"ץ: על משרד הבריאות לשאת בעלות המלאה שלהם

צילום הדמיה: ביגסטוק

עמותת אלו”ט עתרה לבג”ץ נגד משרד הבריאות, בטענה כי קבע תעריף של השתתפות עצמית לטיפולים פרא-רפואיים בניגוד לחוק. התוצאה: עשרות אלפי הורים לילדים עם אוטיזם שילמו על הטיפולים כ-500 מיליון שקלים, ב-16 השנים האחרונות.

העלות של טיפולים פרא-רפואיים היא 8,399 שקלים לילד בגיל 3-6, בכל חודש, מתוכם נדרשו ההורים להשתתפות עצמית של 711 שקלים, שמצטברים עם השנים להוצאה כבדה. בעתירה, העמותה טוענת כי על משרד הבריאות לשאת בעלות הטיפולים במלואה, כפי שנעשה אצל ילדים בגילאי חצי שנה עד שלוש.

הטיפולים כוללים, בין היתר, קלינאיות תקשורת, מרפאות בעיסוק, מנתחי התנהגות, פיזיותרפיסטים ופסיכולוגים, וכן ישיבות צוות הדרכה ודיונים – בהיקף של 14 שעות שבועיות.

אפליה בין ילדים

בעתירה שהגישה העמותה באמצעות משרד עו”ד גולדפרב זליגמן ושות’, בהובלת עו”ד מוטי ארד ונוי מצליח, נטען כי למשרד הבריאות לא הייתה סמכות לקבוע את השתתפותם של ההורים בתשלומים אלה.

“ההתנהלות האמורה של משרד הבריאות חוטאת לחובה המוטלת עליו, לדאוג לזכויות היסוד של הילדים עם האוטיזם לכבוד, לבריאות ולשוויון, ומהווה הפרה של החובות המוטלות על המשרד מכוחו של חוק הבריאות”, נכתב בעתירה.

בנוסף,  בעמותת אלו”ט מסבירים שבשנים האחרונות נוצר לעמותה קושי להמשיך להעניק הטפולים הללו, תוך הסתמכות על גביית ההשתתפות העצמית מההורים. זאת בשל גידול במספר הילדים השוהים במסגרות אלו”ט וגידול בכמות מבקשי ההנחות. בשנה שעברה העמותה נאלצה לתת, על חשבונה, הנחות בגובה של 3.5 מיליון שקלים.

״הנושא הכלכלי הוא אחד האתגרים הגדולים במשפחות לילדים על הרצף״

עו”ד ארד: “מדובר במצב מתמשך לאורך שנים שבו נגבים מאות שקלים בכל חודש, ללא בסיס חוקי, עבור טיפולים הכרחיים לילדים עם אוטיזם שזכותם לקבל לפי חוק ביטוח בריאות. רבות מהמשפחות שנאלצות לשלם אלפי שקלים בשנה כדי לקבל את הטיפולים הן בקשיים כלכליים והנטל בהיקף של מיליונים נופל על העמותות. יש להפסיק מצב קשה זה ואנו מקווים שבג”ץ יורה כך”.

דדי עטאס, מנכ”ל אלו”ט, ציין: “כעמותת הורים, שמנו לנו למטרה לשפר ולהנגיש את הטיפול בילד ובמשפחתו. הנושא הכלכלי הוא אחד האתגרים הגדולים במשפחות לילדים על הרצף, שמוכנות להשקיע סכומים רבים בטיפולים למען קידום ילדם. לאור אי חוקיות נושא הגבייה, החלטנו לפנות לבג”צ על מנת לתקן זאת. אנו מודים למוטי ארד ומשרד גולדפרב זליגמן ושות’ על ההירתמות למהלך זה”.

ממשרד הבריאות נמסר: “העתירה התקבלה במשרד הבריאות ותגובתנו תינתן בבית המשפט, כמקובל”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות