נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותלראשונה בישראל: אתר ארכיאולוגי מונגש במלואו בקיסריה

לראשונה בישראל: אתר ארכיאולוגי מונגש במלואו בקיסריה

אפליקציה מיוחדת בשם "Right Hear" תאפשר לעיוורים ולקויי ראייה ליהנות מהאטרקציות שמציע הגן הלאומי בעיר העתיקה במישור החוף

קיסריה. צילום: נועם חן

מרבית המקומות הציבוריים בישראל בשנת 2022, לצערנו, עדיין לא מונגשים במלואם לאנשים עם מוגבלויות, ובכך לעשרות אלפי אנשים עם מוגבלות ראייה נמנעת האפשרות ליהנות מאטרקציות ובילויים ציבוריים.

האתר הארכיאולוגי בקיסריה, לרבות חלקו הצפוני של הגן הלאומי ומרכז המבקרים, הונגש לאחרונה באופן מלא לעיוורים ולקויי ראייה. ההנגשה מתאפשרת הודות לאפליקציה ייעודית בשם “Right Hear” שמהווה למעשה מערכת ניווט שעוזרת ללקויי ראייה להתמצא במרחב.

המערכת שמציעה האפליקציה מאפשרת לאנשים עם מוגבלויות לטייל באופן עצמאי ובטוח ללא צורך בהכוונה של אדם אחר. כך מהיום יוכלו כ-200,000 לקויי ראייה בישראל לחוות ביקור עצמאי בכל אתרי הגן הלאומי קיסריה: סיור בקמרונות הנמל העתיק, בבמת המקדש ובמדרגות המונומנטאליות.

“הפרויקט הוא נדבך נוסף במחויבות ובמדיניות ה-ESG (השקעה אחראית) שלקחנו על עצמנו בפעילות החברות, ומהלך שיחזק את השוויון וההתחשבות בכלל ובבעלי הצרכים המיוחדים בפרט”, אמר על מהלך ההנגשה של האתר מיכאל כרסנטי, מנכ”ל החברות לפיתוח נכסי קיסריה.

“כולנו נהנים לטייל, כולנו אוהבים לחגוג ולבלות”, הוסיף ליאור פריטי, סמנכ”ל פיתוח מסחר ותיירות בחברה לפיתוח קיסריה. “העובדה שחלקינו מוגבלים פיזית לא אמורה לגרוע מהיכולת שלנו לחוות את אותן החוויות”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות