נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותח"כ פינטו: "אם משרד החינוך היה חברה פרטית, הוא היה פושט רגל"

ח”כ פינטו: “אם משרד החינוך היה חברה פרטית, הוא היה פושט רגל”

פינטו הטיחה בנציגי משרד החינוך: "באתם בזלזול, ללא נתונים". בדיון בכנסת עלו בעיות קשות בהיערכות לשנה"ל הקרובה

יו”ר הוועדה שירלי פינטו במהלך הדיון היום. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

“אם משרד החינוך היה חברה פרטית, הוא היה יושב בבית כפושט רגל”, טענה בחריפות היום (רביעי) חברת הכנסת שירלי פינטו, במהלך ישיבת ועדת המשנה לחינוך משלב לתלמידים עם מוגבלויות. מטרת הדיון הייתה לבחון את היערכות משרד החינוך בחינוך המיוחד לקראת פתיחת שנת הלימודים.

בדיון עלו טענות כי בקשות מצד הורים לקיים לילדיהם ועדות חריגים נדחות בלא הנמקה או לפי קריטריונים לא עדכניים, וכן כי יש גרירת רגליים בקיום ועדות השגה. חבר הכנסת משה טור-פז (יש עתיד) נזף בנציגי משרד החינוך, וטען כי לא יכול להיות שאלפי תלמידים עם מוגבלות עדיין ממתינים לתשובות לגבי שיבוצם, פחות מחודש לפני פתיחת שנת הלימודים.

בעקבות הטענות, חברת הכנסת פינטו דרשה כי בשבועיים הקרובים יינתן מענה בהקשר לשיבוצי הילדים לכל אלו הממתינים לתשובה.

“לא ייתכן שהסייעות הן לא חלק מהמו”מ”

נקודה נוספת שעלתה לדיון בוועדה היא המחסור בכוח אדם ובסייעות משלבות, והמגעים הנדרשים לשיפור תנאי השכר שלהן. “מנהלים אוסרים על קשר בין הורים למשלבת בניגוד לחוק ומאיימים על סייעות בפיטורים אם ישמרו על קשר עם ההורים”, אמרה בזעם יו”ר קואליציית ההורים לילדים עם צרכים מיוחדים, עו”ד רויטל לן כהן, והוסיפה כי “לא ייתכן שהסייעות המשלבות והרפואיות הן לא חלק מהמו”מ על העלאת השכר שמתקיים בימים אלה”. בעקבות הדברים, יו”ר הוועדה פינטו דרשה: “יש לפרסם נוהל חדש, נפרד מהנוהל הקודם, כדי שיהיה קשר ישיר בין המשלבות להורים”.

עוד הטיחה פינטו בנציגי משרד החינוך: “הגעתם בזלזול לכנסת, ללא נתונים”. את הדברים אמרה בעקבות חוסר בנתונים מטעם המשרד, שלא יודע למפות את מצבת העובדים הנדרשת בחינוך המיוחד. “חסרות 1,500 סייעות משלבות”, טענה פינטו ודרשה מהנציגים: “תעשו מאמץ כביר למצוא אותן בימים אלו ממש”.

יועץ בתחום החינוך המיוחד במרכז השלטון המקומי, עמוס תמם טען בהמשך כי ההערכה היא שכרגע חסרות 3,000 סייעות בחינוך המיוחד מתוכן כ-1,500 סייעת משלבת על כ-30,000 תלמידים הזכאים לליווי אישי.

“עובדים לילות כימים כדי לתת מענה”

ממונה יישום והטמעת חוק החינוך המיוחד במשרד החינוך, יואל לוין, טען מנגד כי במשרד עובדים לילות כימים כדי לתת מענה לכלל תלמידי החינוך המיוחד וקיום הוועדות. לדבריו, יש 288 אלף תלמידים הזכאים ללמוד בחינוך המיוחד המהווים 12% מסך התלמידים. הוריהם של כ-23,000 תלמידים בחרו לשלוח את ילדיהם ללמוד בחינוך מיוחד בבית ספר רגיל ו-24,000 תלמידים בכיתת חינוך רגילה.

בהקשר להתאמות הפדגוגיות הנדרשות לתלמידים עם מוגבלות טען לוין כי השנה ישנם כ-48 אלף תלמידים עם סלים אישיים בכיתה רגילה לעומת 23,635 בשנת 2019. לוין טען כי בשנה החולפת קיימו במשרד החינוך 79 אלף ועדות לקראת שנת הלימודים הקרובה.

לסיכום, יו”ר הוועדה פינטו טענה כי היא תפנה לוועדת ההסכמות כדי לקיים עוד דיון לפני תחילת שנת הלימודים: “זה לא ניהול תקין. מבקשת כי תיישמו את כל מה שנאמר כאן ואל תחכו שהכנסת תנזוף בכם, אי אפשר להגיע לדיון מעקב עם חצאי נתונים שנשלחת חצי שנה לפני הדיון”. היא ביקשה לקבל בשבוע הקרוב את הנתונים החסרים.

בדיון השתתפו נציגי משרד החינוך, משרד הבריאות, משרד המשפטים, משרד הכלכלה והתעשייה – זרוע העבודה, נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, מרכז השלטון המקומי, אלו”ט, ארגון חברות ההסעה, בזכות, בית איזי שפירא, האגודה לקלינאי תקשורת, נציגי עיריות, קואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, נגישות ישראל, אקי”ם, הנהגת ההורים הארצית ועמותת על”ה.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות