נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיבריאותכשמועכים את המתמחים – גם אני נמעכת

כשמועכים את המתמחים – גם אני נמעכת

בבחירות הקרובות עלינו להצביע רק למי שיציב את בעיית הרופאים הצעירים בראש מעייניו – כי כשייגמר כוחם של המתמחים, אנחנו החולים נידום. טור אישי

רותי זוארץ. צילום באדיבות המצולמת
רותי זוארץ. צילום באדיבות המצולמת

כמקשיבה לא קשובה לתקשורת, אין לי מושג בדיוק מי נגד מי, אבל בין אשפוז לאשפוז הבנתי ששני הנושאים החמים עכשיו בחדשות הם הבחירות המתקרבות ומחאת המתמחים. אז כדי להתייחס לשני הנושאים גם יחד אומר כך – לכו לקלפי ותבחרו במתמחים.

מערכת הבריאות האימתנית ובתי החולים יחד איתה כנראה לא הפנימו עד הסוף את הצורך האמיתי שיש במערך החשוב הזה של המתמחים. הם הרי בסופו של דבר אלו שיביאו לכם את השמיכה הנוספת בלילה הארוך במיון, הם אלו שירימו ראש ויקבלו אותך למחלקה אחרי מסע סיזיפי של בדיקות במיון.

המתמחים הם המשפחה האמיתית

אני יושבת בבית ומתגעגעת למתמחים, שתמיד זכרו את מינוני הכדורים שלי, שהביאו לי את כוס המים כשכבר לא היה לי כוח לקום ולסחוב את עצמי. זה כבר ערב שני בלעדיהם ואין כיבוי אורות, ולא מחוררים את נפשי באינפוזיות ועירויים. הם חסרים.

שמעתי על שביתת הרעב שלהם, והרגשתי את הבטן שלי נצמדת לי לגב. מה שחצץ ביני לבין הכאב הזה הייתה החמלה של המתמחים, גלגלי העזר של עולם הרפואה. כשאתם מועכים אותם, אנחנו המאושפזים – נמעכים תחתם.

בימי האשפוז שלי נהגתי לצפות בעבודתם הרובוטית: להחליף לזו טיטול, את זו צריך להאכיל. זה לא משנה להם אם החולה היא בת 90 הגוססת מסרטן, הם לא מרפים. הם המשפחה האמיתית, כשהמשפחה הביולוגית הולכת לביתה.

רופאה ומטופל על מיטת אשפוז. אילוסטרציה - BigStock
רופאה ומטופל על מיטת אשפוז. אילוסטרציה – BigStock

להצביע רק למי שיתחייב לתקן

כשמביאים את המתמחים עד כדי שביתת רעב, זו יריקה בפנים שלנו, החולים, שצריכים להצביע רק למי שיתחייב להפסיק את הטמטום הזה. לא משנה ולא אכפת לי מי יהיה בשלטון, אני רוצה לדעת שאם קורה לי משהו בלילה ואני רעבה עד כדי הודאה בכך, הם יהיו שם בשבילי.

“אני עובד פה כבר שנה, ונותן את הנשמה, אבל לא רוצים אותי פה. לא יודע למה. היום זה היום האחרון שלי”, אמר לי אחד המתמחים. “אולי כי אני לא כזה מתחבר, לא חבר פה של אף אחד”, הוא הוסיף והרים את ידיו לשמיים. “אולי זה כי אתה לא טוב בפוליטיקה”, אני אומרת מנגד. “עלית על זה. אני לא כזה פוליטיקאי”, הוא השיב.

זהו סיפורם של המתמחים, שכדבר הקלישאה עושים לילות כימים. הם סובלים בשקט, ו”מכניסים את הבטן”. לצערם, הם חולים במחלה שאין לה תרופה – התמסרות. המתמחים הם קורבן, כמגזר תעסוקתי שביקש למצוא משמעות במקצועו.

אנחנו החולים, הבוחרים באצבע בריאה בקלפי, צריכים לדעת שאם לא יהיה להם כוח – אנחנו החולים נידום. אין מערכת בריאות, אין רפואה, יש רק עוד גל קורונה מפוקפק שמגיע כמו הסתיו עם נשירת ההנהגה. יש לנו מתמחים שמגישים את האוכל בעוד בטנם ריקה כי הם רק רוצים את המינימום – תגמול נאות למה שאי אפשר לאמוד – אנושיות.

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות