נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותלראשונה: מתמודדת עם שיתוק מוחין בתחרות מיס בריטניה

לראשונה: מתמודדת עם שיתוק מוחין בתחרות מיס בריטניה

שאנון מקנאלי, שמאובחנת עם שיתוק מוחין ופיברומיאלגיה, רק בת 22 – אבל כבר פועלת להקמת ארגון צדקה משלה. היא גם תנסה להעפיל לתחרות מיס עולם היוקרתית

שאנון מקנאלי. צילום - מתוך האינסטגרם שלה
שאנון מקנאלי. צילום – מתוך האינסטגרם שלה

שאנון מקנאלי בת ה-22 מאנגליה היא הזוכה הראשונה של תחרות המוקדמות למיס בריטניה לשנת 2022, שמתמודדת עם שיתוק מוחין. מקנאלי פועלת להעלאת המודעות למצבה הרפואי ולהשפעותיו היומיומיות על המתמודדים עימו. הצעירה התמודדה בתחרות מקדימה לגמר מיס בריטניה, שבעצם מהווה תחרות קדם לתחרות היוקרתית מיס עולם.

עד היום רק מספר קטן מאוד של מתמודדות עם מוגבלות נכנסו לתחרות מיס בריטניה, ומקנאלי הפכה למעשה לזוכה עם מוגבלות הראשונה אי פעם בתחרות המוקדמות.

מלבד שיתוק המוחין, מתמודדת מקנאלי גם עם פיברומיאלגיה (תסמונת עייפות כרונית), רגלה הימנית קצרה יותר מהשמאלית, והיא סובלת מהיחלשות שרירים ועוויתות. השפעות הפיברומיאלגיה ניכרת לא רק בהיבט הפיזי, אלא גם בהיבט הנפשי. המתמודדת הצעירה מספרת שמצבה הרפואי המיוחד עיצב את חייה, והשפיע על דרכה המקצועית והאישית מאז שהיא זוכרת את עצמה.

לא נותנת למוגבלות לעצור אותה

“המצב שלי מאוד דינאמי ומשתנה”, מספרת מקנאלי. “יום אחד הזרוע השמאלית שלי תתפקד מצוין אבל היד הימנית שלי לא תעבוד כמו שאני רוצה. זה יכול להתחלף על בסיס יומי, כי זה תלוי איזה צד של המוח שלי שולט באותו היום. השורה התחתונה היא שהגוף והנפש שלי לא מסונכרנים, אז מאוד קשה עבורי לארגן ולתכנן את היום שלי. בגלל זה התגובות היומיומיות של אנשים זרים שלא מכירים את המצב שלי, יכולות ממש להרוס לי את היום ולגרום לי להסתגר בבית”.

“נולדתי כחודשיים וחצי לפני הזמן והייתי באינקובטור”, היא מספרת באומץ. “כשהגעתי לגיל שבו התחלתי ללכת, אמא שלי הרגישה שמשהו אינו כשורה, אבל הרופאים אמרו לה שאהיה בסדר. האינסטינקטים האימהיים שלה אמרו לה שיש משהו בהליכה שלי, והיא צדקה. בסביבות גיל חמש, אובחנו אצלי צלקות במוח וצורה של שיתוק מוחין שנקרא דיפלגיה אסימטרית, שגורמת לפגיעה בגפיים התחתונות”.

“ניסיתי להסתיר את המוגבלות שלי”

מקנאלי משתפת על מקרים שבהם שאנשים חשבו שהיא משקרת לגבי המוגבלות שלה, או שהציקו לה בגלל השונות שלה. “כשהייתי תלמידה בבית הספר, היו ימים שיכולתי להיות איטית יותר מאחרים, דבר שהשפיע על הדימוי העצמי שלי. ילדים הציקו לי בגלל שיתוק המוחין שלי, האחרים הקניטו אותי על הסדים או עזרי ההליכה שלי. ניסיתי להסתיר את המוגבלות שלי, ולא לאמץ אותה. לא הייתי נאמנה לעצמי ודאגתי יותר על מה אחרים יחשבו עליי, עד שיום אחד החלטתי שזה מספיק. הבנתי שאני צריכה להיות גאה בעצמי ולאמץ את השונות שלי. מאז ועד היום הגישה שלי השתנתה ואני לא מסתכלת אחורה. אני רוצה לעורר אנשים עם מוגבלות לעשות את אותו הדבר”, היא מוסיפה.

כיום מקנאלי נמצאת בעיצומו של הקמת ארגון צדקה שנועד לתמוך באנשים עם מוגבלות: “התמודדות עם האתגר של תחרות מלכת יופי הייתה חשובה לי ונועדה לנפץ סטריאוטיפים סביב מוגבלות ומסוגלות. אני רוצה לקרוא תיגר על התפיסות והעמדות השליליות האלה, והכניסה לתחרות היופי היא פלטפורמה נפלאה לעשות את זה. עכשיו אני הולכת להראות לכולם מה אנשים עם מוגבלויות יכולים לעשות”.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות