נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותנכים בכסאות גלגלים ישבו במחאה במשרדי הביטוח הלאומי בירושלים

נכים בכסאות גלגלים ישבו במחאה במשרדי הביטוח הלאומי בירושלים

הסיבה: סוג הרכב שלו זכאים הנכים לא בטיחותי וההוצאות עליו כבדות. הנכים מחכים שנתיים לתיקון המצב על ידי משרדי הממשלה השונים. ביטוח לאומי: ניפגש עם כל הגורמים כדי להגיע לעמק השווה

מתבצרים בביטוח הלאומי. צילום - נעמי מורביה
מתבצרים בביטוח הלאומי. צילום – נעמי מורביה

כ-30 נכים על כסאות גלגלים התיישבו במשך שעות ארוכות היום (ב) במשרדי הביטוח הלאומי בירושלים. זאת במחאה על גובה קצבת הניידות, ועל מתן זכאות לרכבי משא לא בטיחותיים לאנשים עם מוגבלות, במקום לתת זכאות לרכבי נוסעים רגילים.

לפני קצת יותר משנתיים, דרש מנכ״ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, ממשרד הבריאות, לאשר למוגבלים בניידות ״אך ורק רכבי נוסעים הקיימים בישראל, שיצאו מפס הייצור ככאלה״. שפיגלר הבהיר במכתב ששיגר למשרד הבריאות, שמדובר בכלי רכב ״שלא בוצעה הסבה כלשהי מרכב משא לנוסעים״. למרות זאת, נכים טענו שמשרדי הבריאות והתחבורה לא אישרו חלק מהאבזור הרלנווטי לרכבים אלה.

נעמי מורביה, יושב ראש מטה מאבק הנכים שיזמה את המחאה, מסבירה כי מעבר לעניין הבטיחותי, מדובר בכלי רכב בזבזניים יותר בסולר, וכאלה שהביטוח עליהם יכול להגיע ל-7,000-8,000 שקלים בשנה – מה שמהווה הוצאה כבדה על ציבור הנכים. זאת חרף העבודה שקצבת הניידות, שאמורה לעזור לכסות את ההוצאות הללו, לא עודכנה בשנים האחרונות לאחר שמשרד האוצר לא אישר להעלות אותו. זאת בזמן שההוצאות על רכב עלו בעשרות אחוזים.

מתבצרים בביטוח הלאומי - צילום - נעמי מורביה
מתבצרים בביטוח הלאומי – צילום – נעמי מורביה

מנהלת אגף נכויות בביטוח הלאומי נכחה בשטח עם המוחים לאורך היום, וקיימה איתם דיון בשמו של שפיגלר. הצדדים הגיעו להבנות, לפיהן השינויים האלה תלויים במה האוצר יחליט מול משרד התחבורה והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים, והמוחים פיזרו את ההפגנה בשעות הערב המוקדמות.

ביום רביעי בשבוע הבא אמורים להיפגש נציגי הנכים עם נציגי האוצר, משרד התחבורה, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים והביטוח הלאומי שיארח את המפגש, בניסיון לשפר את התנאים לנהגים נכים. ״אני מקווה שהעניין יגיע לכדי פתרון. אבל אם ימשיכו למרוח אותנו, אז נחזור למאבק״, מבטיחה מורביה.

מהביטוח הלאומי נמסר: “כחלק בלתי נפרד ממדיניות הביטוח הלאומי, אנחנו מנהלים שיח ישיר ומכבד עם ארגוני הנכים, כפי שהובטח להם עוד בטרם המפגש היום. בשבוע הבא יתקיים מפגש עם נציגי הארגונים, בתקווה להגיע לעמק השווה ולסייע בנושא האבזור מול משרדי הממשלה”.

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות