נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשימאמרים מיוחדיםאני מאשימה: אמא לילד מיוחד לא מוכנה לסלוח יותר למערכת

אני מאשימה: אמא לילד מיוחד לא מוכנה לסלוח יותר למערכת

שנים פנינו לליבם של מקבלי ההחלטות. הסברנו, ביקשנו, התחננו ובכינו, אך נתקלנו בדלת סגורה. הזעקה של הסופרת מאירה ברנע גולדברג, אמא של אבישי

מאירה ברנע גולדברג עם בנה אבישי. צילום מהאלבום המשפחתי

מאת מאירה ברנע גולדברג

כאמא לילד מיוחד אני משמשת כאן פה לקהילה גדולה של הורים לילדים עם צרכים מיוחדים. איני יכולה לסלוח לאחראים על המחדלים היומיומיים שנגרמים על ידי המערכת ופוגעים באיכות חיי הילדים שלנו. במשך שנים ניסינו לפנות לליבם של מקבלי ההחלטות, אך ללא הצלחה. הסברנו, ביקשנו, התחננו ובכינו אך נתקלנו בדלתות סגורות, חוסר אונים, אטימות, התעלמות או רצון כן לעזור שנעלם בסבך הביורוקרטיה. עכשיו, ערב יום הכיפורים, אני מאשימה ולא אסלח עד שיגיע השינוי הנדרש.

אלה הבעיות שאנו דורשים להן פתרון:

1. אין אנשי מקצוע ראויים שמקבלים שכר הוגן

2. אין הכשרות מתאימות למשלבות 

3. מוסדות לימוד מרוחקים, מערך הסעות לקוי

4. אסור להורים ליצור קשר עם המשלבות והמשלבים של ילדיהם 

5. ניצול תקציבים לקוי וניתוב תקציבים למקומות הלא נכונים

6. גורמים לכך שמורים לא רוצים לשלב ילדים עם מוגבלות בכיתות רגילות 

7. מקצצים בשירותים שאמורים להינתן לילדים לפי חוק

8. לא מתחשבים בהוצאות הכלכליות של ההורים

9. הפכו את ההורים לילדים מיוחדים למקבצי נדבות

10. שום דבר ממה שנאמר כאן לא חדש – ועדיין לא טופל

אני מאשימה אתכם! את כל מקבלי ההחלטות! על העובדה שלא חידשתי לכם שום דבר. הכול ידוע לכם כבר שנים, ובכל זאת אתם לא עושים דבר. למה? כי לאף אחד לא אכפת. היחס אלינו הוא כמו אל כדור אבק שמטאטאים ממקום למקום. אז איך אפשר לסלוח?

למאמר המלא במאקו

מאירה ברנע גולדברג. צילום מהאלבום המשפחתי
מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות