נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיחינוך מיוחדמשרד החינוך מבהיר: מעודד קשר בין סייעת להורים

משרד החינוך מבהיר: מעודד קשר בין סייעת להורים

למרות הנחיה מ-2016, ישנם בתי ספר שלא מאפשרים קשר ישיר בין משלבות להורים לתלמידים בחינוך המיוחד. עכשיו משרד החינוך מפרסם הבהרה

מנכ”לית משרד החינוך דלית שטאובר (מימין) עם השרה יפעת שאשא ביטון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

“אנו מאמינים כי קשר חיובי ושיח משתף עם ההורים תורמים להצלחת התלמידים ומבקשים מכל השותפים להמשיך ולקדם את הקשר בין ההורים והצוות החינוכי, ובכללם הסייעות והמטפלים”. כך הבהיר משרד החינוך ב-2016. השבוע הנושא חודד שוב, במכתב ששלחה דלית שטאובר, מנכ”לית משרד החינוך, למנהלי המחוזות השונים.

על פי שטאובר, למרות אותו מכתב מלפני שש שנים, שמפרט מדוע צריך לאפשר קשר ישיר בין הורים בחינוך המיוחד לסייעות, גם היום זה לא תמיד מתבצע בשטח. במכתב שלה מהשבוע היא ציינה כי הגיעו פניות למשרד לפיהן בתי ספר לא מאפשרים קשר כזה.

הנושא עלה גם בדוח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת שפורסם מוקדם יותר השנה. על פי הדוח, ארגונים חברתיים דיווחו שישנם בתי ספר שלא מאפשרים לסייעת/משלבת ליצור קשר ישיר עם ההורים של התלמיד/ה. זאת, בניגוד להנחיות משרד החינוך שמרשה ואף מעודד לקיים קשר כזה.

יו”ר איגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות, ד”ר שי פרוכטמן, הגיב לכך בדוח ואמר כי: “הסייעת אינה גורם מוכשר ומוסמך למסירת או קבלת מידע על התלמיד, ולכן הקשר צריך להתבצע באמצעות אנשי המקצוע ולא באופן ישיר”. עם זאת, משרד החינוך מתנגד כמובן לעמדה הזו.

חברת הכנסת שירלי פינטו, שפעלה מול משרד החינוך להוצאת ההבהרה, מסרה ל”שווים”: “במהלך הדיונים להיערכות לשנת הלימודים תשפ”ג בוועדת המשנה לחינוך המשלב בראשותי, ביוני ובאוגוסט האחרונים, נשמעו קריאות מתוסכלות של הורים לילדים עם מוגבלויות שטוענים שלא מאפשרים להם ליצור קשר ישיר עם הסייעת, בניגוד להנחיה שפורסמה. בסיום הוועדה דרשתי כי משרד החינוך יוציא מכתב המבהיר כי המכתב שפורסם ב-2016 בעניין זה תקף. המכתב יצא אחרי עבודה משותפת שלי יחד עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ושר המשפטים גדעון סער. אני שמחה על הצעד החשוב וקוראת לכל ראשי הרשויות לכבד את ההוראה ולאפשר קשר ישיר בין ההורים לבין הסייעות”.

ח”כית שירלי פינטו. צילום באדיבות המצולמת
יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות