נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאוטיזםצפיתם באוטיסט מקבל מכות ולא עזרתם? גם אתם אשמים

צפיתם באוטיסט מקבל מכות ולא עזרתם? גם אתם אשמים

כל חטאו של ליאם יריב, צעיר עם אוטיזם, זה שנסע באוטובוס. הוא הותקף באכזריות, ונעזר רק באישה בת 80. זהו כתב אישום לאלו שעברו על החוק – גם מבלי להרים יד

ליאם והלבנה שבאמצעותה הותקף. צילומים מתוך אתר וויינט
ליאם והלבנה שבאמצעותה הותקף. צילומים מתוך אתר וויינט

זוהי קריאה אחרונה לנוסעי האוטובוס שנסע מהאנושיות והלאה. כן, אתם, נוסעי קו 367 שנסעו באוטובוס של חברת אפיקים בשעה 18:30 ביום ראשון. אתם, כפי שפורסם בוויינט, שצפיתם בגבר שתקף בחור אוטיסט שעמד לרדת בתחנה ברחוב סלנט בפתח תקווה, בעט בו, השליך אותו החוצה, עקב אחריו וזרק עליו לבנה. אתם שדממתם, קפאתם על מושבכם. שאיש מכם לא עזר לו, לא חייג וקרא לעזרה. אחת היא אם הייתם מפוחדים או פשוט אדישים לחיי האיש הצעיר שהוכה והושפל לנגד עיניכם.

אל תטעו: מבחינה מוסרית, אתם שותפיו של האיש שהרים יד על אוטיסט, שלא עשה לו דבר ואפילו לא הרביץ לו בחזרה, כי רוב האוטיסטים עדינים מדי בשביל להרביץ. תרצו או לא תרצו, בשתיקתכם, בפסיביות שלכם, הנחתם לו להפשיט גם אתכם מכבוד האדם שלכם.

שמו של הבחור הוא ליאם יריב – והוא אוטיסט כמוני. אישה אחת הגנה עליו, בת 80. בגילה של סבתא שלי.

לא תעמוד על דם רעך

בשבילכם, ורק בשבילכם, נוסעי קו 367 הייתי מבקש להשמיע בכריזה מראשית הנסיעה ועד סופה, במקום הודעה על שמות התחנות, את הסעיף הראשון של חוק “לא תעמוד על דם רעך – חובת הצלה והושטת עזרה”: “חובה על אדם להושיט עזרה לאדם הנמצא לנגד עיניו, עקב אירוע פתאומי, בסכנה חמורה ומיידית לחייו, לשלמות גופו או לבריאותו, כאשר לאל-ידו להושיט את העזרה, מבלי להסתכן או לסכן את זולתו”.

שימו לב, חובה עליכם לעזור כל עוד אינכם מסתכנים מדי. האם לעמוד יחד ולחסום את התוקף כך שלא ימשיך להרביץ זה “יותר מדי”? ברור שלא! במבחן התוצאה, אישה אחת בת 80 הצליחה להניס אותו. קל וחומר חבורה של אנשים צעירים יותר. לא השתכנעתם? החוק מקל עליכם עוד יותר: “המודיע לרשויות או המזעיק אדם אחר היכול להושיט את העזרה הנדרשת, יראוהו כמי שהושיט עזרה לעניין חוק זה”. הבנתם? יכולתם רק לטלפן או לסמס.

אני הייתי קונס אתכם, כפי שהחוק מאפשר, אבל קנס נראה לי עונש קל מדי. לליאם ולטלי אימו אני שולח את אהבתי, את תנחומיי. זו טראומה איומה. אני מקווה שהבריון שתקף את ליאם ייתפס, ויועמד לדין. אנחנו, במערכת “שווים”, נבקש שהוא יופשט מכבודו כאדם ויוסר כל חיסיון משמו. שלא תיערך איתו עסקה מאחורי הקלעים. שלא יענישו אותו בעונש פואטי כמו עבודות שירות עם אנשים עם מוגבלויות. שאיש לא יטען שלאדם מבוגר שמתעלל באדם עם מוגבלות יש נסיבות מקלות.

יליד 2001, מתל אביב. מסיים תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה באמנות ומשפט ציבורי. מאובחן כאוטיסט בתפקוד נמוך עם דיספרקסיה (קושי נוירולוגי בביצוע פעולות), שפוגעת בדיבור. מתבטא בהקלדה מגיל צעיר. צייר ששתי תערוכות מאחוריו. כותב שירים שחלקם הולחנו.

כתבות אחרונות