נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםנער על הרצף הקים מפעל ביתי ממדפסות תלת מימד

נער על הרצף הקים מפעל ביתי ממדפסות תלת מימד

יחיאל לבנפלד בן ה-18 מתמחה בייצור מוצרים בטכניקת ההדפסה החדשנית, מוכר ומשווק אותם בעצמו: "מנסה להפיק מהתחביבים שלי משהו שיעשה טוב לאנשים"

יחיאל לבנפלד. צילום: באדיבות המצולם
יחיאל לבנפלד. צילום: באדיבות המצולם

בגילו הצעיר, יחיאל לבנפלד בן ה-18 הוא כבר בעלים של מפעל משלו. לבנפלד, המאובחן על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה, עוסק כבר שש שנים בהדפסה תלת-ממדית, בהתחלה כתחביב – ולאחרונה כמקצוע. לבנפלד הוא מוכר רשמי של Cubee 3D, חברה שמתמחה בעיצוב ומכירה של מוצרים המודפסים במדפסות תלת מימד. לאחרונה הוא קיבל היתר לייצר ולמכור עיצובים של מעצבים מכל העולם, מדפיס את הדגמים בעיצובם, ומוכר אותם בחנות שלו באתר “אטסי”.

“אני מדפיס פיגרים מכל מיני סדרות וסרטים ומוכר אותם”, מספר לבנפלד. “לקהל יעד יותר מבוגר אני עושה גם ואזות לפרחים, וכל מיני אביזרים לבית”. איך הוא עושה את מה שהוא עושה? היזם הצעיר מסביר: “זה תהליך לא כל כך ארוך אבל מאוד נחמד. זאת בעצם הדפסה שמורכבת משכבות של פלסטיק. מדפיסים שכבה אחרי שכבה. הטכנולוגיה הזו מאפשרת לייצר אבות טיפוס ודגמים תלת-ממדיים מתוך המחשב, מה שדומה למדפסת רגילה, רק שזו עובדת המון שעות”.

המוצרים שמכין יחיאל לבנפלד. צילום: Cubee 3D
המוצרים שמכין יחיאל לבנפלד. צילום: Cubee 3D

אם נושא איכות הסביבה קרוב לליבכם, ונחרדתם מהמחשבה שדרוש חומר פלסטי רב ובלתי מתכלה כדי לייצר את היצירות הללו, הסירו דאגה מלבכם. לבנפלד משתמש בחומרים ממוחזרים ומתכלים על בסיס עמילן תירס ליצירת המוצרים שלו.

איך הכול התחיל?

“מגיל מאוד קטן אני מנסה למכור דברים”, מספר לבנפלד הצעיר. “אני מנסה לשווק את עצמי, מנסה בעצם להפיק מהתחביבים שלי משהו שיעזור, משהו שיעשה טוב לאנשים”, הוא מסביר. “כשמצאתי את תחום הדפסת התלת-מימד, קודם כל עשיתי את הקורסים של זה, ואז בהדרגה זה הפך ממש לעסק. עשיתי דוכנים בעבר בכנסים של פנטזיה, והייתה לי שם הצלחה לא מבוטלת – הדוכן עמד שלושה ימים, והלך טוב מאוד”.

המוצרים של לבנפלד. צילום: Cubee 3D
המוצרים של לבנפלד. צילום: Cubee 3D

לפני שנה פתח לבנפלד עוסק פטור על שמו, והתחיל לשווק את עצמו בפייסבוק, באינסטגרם ובאתר שלו. “אני משווק את עצמי כדי שאנשים ייהנו מהתוצרים שאני מכין”, הוא מדגיש. “עושה לי ממש טוב בלב כשאנשים קונים את זה, כך שזה עושה טוב למישהו”, מוסיף.

מפעל ביתי

העבודה נעשית בסטודיו קטן בביתו של לבנפלד, שם יש לו לא פחות משבע מדפסות תלת-מימד, והוא עובד לבד לגמרי. מלבד ייצור צעצועים וכלים לשימוש ביתי, יצא לו לעסוק גם באמנות. יצירות שלו הוצגו בתערוכת ההשקה של “רצף החיים”: “זאת תערוכה שנותנת לאמנים על הרצף במה להציג את היצירות שלהם. היה לי מיצג קטן שם”, הוא מספר. “לדעתי זאת ממש אמנות, אבל כל אחד יכול להגיד אחרת”.

אין ספק שסיפורו של לבנפלד מזכיר לנו שאת האהבות שלנו אפשר להפוך לקריירה של ממש – מתוך הבית. הכל עניין של עניין ורצון טוב.

להתרשמות מעבודותיו של לבנפלד ולרכישה לחצו כאן

יליד 1997. רווק מרמת גן. על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה. אקטיביסט בתחומי זכויות בעלי חיים ואיכות הסביבה. מחובר מילדות לכתיבה מסוגים שונים וכותב גם בלוג אישי בשם “שעות נוספות” (ShaotNosafot).

כתבות אחרונות