נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותתבעו על עגלת נכה בשטח משותף בבניין - ונדחו על הסף

תבעו על עגלת נכה בשטח משותף בבניין – ונדחו על הסף

"תביעה טורדנית וקנטרנית": אמא לילד עם מוגבלות מראש העין נאלצה להתגונן משפטית מפני בעלי דירה סמוכה שטענו שאביזר ההתניידות הנגיש מפריע לשטח הציבורי

עגלת הילד הנכה שבגללה הוגשה התביעה. צילום: פרטי
עגלת הילד הנכה שבגללה הוגשה התביעה. צילום: פרטי

בעל דירה בראש העין תבע דיירת של חברת “עמידר” המתגוררת עם ילדה הנכה, בטענה שעגלת הנכה שבה נעזר הצעיר מפריעה לשטח הציבורי בבניין. עוד טען בעל הדירה בתביעה כי העגלה חוסמת את הגישה לארון מוני המים וכיבוי האש, ועל כן מהווה סכנה בשעת חירום.

“מדובר בתביעה טורדנית וקנטרנית, ויש לדחות אותה על הסף”, אמרו בחברת “עמידר” לאחר הגשת התביעה נגד הדיירת שלהם. בתגובה לכתב התביעה מסרה “עמידר” כי העגלה מוצבת בצמוד לדלת הדירה, ולא במרכז המשותף של הדיירים. הדיירת טענה כי ניתן להזיז את העגלה, ואף להכניסה לתוך שטח ביתה, אך היא מהווה סכנה לבנה בשל מצבו הרפואי.

“שימוש הולם בשטח המשותף”

בתום דיון, ובסמכות שופט בית משפט השלום בפתח תקווה, המפקח על רישום מקרקעין מאיר פורת קבע כי התביעה נדחית, והצבת העגלה של הילד מחוץ לדלת ביתה של השוכרת הוא בגדר שימוש סביר בשטח המשותף.

“במהלך הביקור התרשמתי כי הצבת עגלת בנה הנכה של הדיירת בפתח דירתם לא מהווה ניסיון לתפיסת חזקה ייחודית ברכוש המשותף, ולא מדובר בחפץ נייח שפוגע בגישתם של דיירים אחרים לרכוש המשותף”, פסק המפקח בפסק הדין. עוד הוא קבע, כי הצבת העגלה בפתח הדירה מהווה שימוש סביר ברכוש המשותף, בייחוד לאור העובדה שמדובר בעגלה המסייעת להנגשה עבור בנה הקטין עם המוגבלות.

עגלת הילד הנכה שבגללה הוגשה התביעה. צילום: פרטי
עגלת הילד הנכה שבגללה הוגשה התביעה. צילום: פרטי

“בשל מציאות החיים שנכתבה לדיירת, עליה להשאיר את העגלה מחוץ לדלת ביתה”, כתב בפסק הדין. “עוד התרשמתי, שהשימוש שמבצעת הדיירת בכך שהיא מצמידה את עגלת בנה הנכה לדלת דירתה במסדרון המוביל אליה, אינו מונע שימוש דומה מבעלי דירות אחרים בבית המשותף”.

פורת ציין לבאות כי “כל אדם הרוכש דירה בבית משותף צריך לדעת שרכש נכס עם מגבלות, ולא ככזה העומד בחלל ריק. לכל דייר בבית המשותף יש זכות לעשות שימוש שווה ברכוש המשותף. מנגד, עומדת חובתו לדאוג שזכות זו הנוגעת לדיירים האחרים אינה נפגעת”, סיכם.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות