נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיחינוך מיוחדהשלטון המקומי מבהיר: הקשר בין ההורים לסייעות חיוני

השלטון המקומי מבהיר: הקשר בין ההורים לסייעות חיוני

ברשויות המקומיות מאמצים את עמדת משרד החינוך ומבהירים כי יש לאפשר להורים קשר ישיר עם המשלבות האישיות של ילדיהם

יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס. צילום מוויקיפדיה
יו”ר השלטון המקומי, חיים ביבס. צילום מוויקיפדיה

“הורים לתלמידים עם צרכים מיוחדים הם שותפים משמעותיים למערכת החינוך בתהליך החינוכי של ילדם, וכשותפים לדרך, יש לוודא כי צוות המוסד כולו יעמוד עמם בקשר הדוק ויבנה ערוצי תקשורת מוסכמים ומקובלים על כולם”, כך הבהיר שלמה דולברג, מנהל כללי במרכז השלטון המקומי לראשי הרשויות ומנהלי אגפי החינוך בעיריות.

המכתב הגיע על רקע תלונות רבות למרכז השלטון המקומי, שעלו לאחרונה מפי הורים שטענו כי הצוות החינוכי בבתי הספר מונע מההורים תקשורת מול המשלבות והסייעות של ילדיהם. בתוך כך, דולברג הפנה את תשומת הלב למכתבי משרד החינוך בנושא משנת 2016 ומהשנה האחרונה, וטען כי יש לוודא שבתי הספר פועלים ברוח הדברים.

“אנו מאמינים כי קשר חיובי ושיח משתף עם ההורים תורמים להצלחת התלמידים, ומבקשים מכל השותפים להמשיך ולקדם את הקשר בין ההורים והצוות החינוכי, ובכללם הסייעות והמטפלים”, כך הבהיר משרד החינוך ב-2016. בשנה שעברה, במכתב ששלחה מנכ”לית משרד החינוך היוצאת דלית שטאובר למנהלי המחוזות השונים, ציינה כי למרות אותו מכתב מלפני שבע שנים, גם היום המצב בשטח שונה מהרצוי.

גם משרד החינוך מעודד קשר עם הסייעות

גם חברת הכנסת לשעבר שירלי פינטו, שפעלה מול משרד החינוך להוצאת ההבהרה, אמרה בעבר כי “נשמעו קריאות מתוסכלות של הורים לילדים עם מוגבלויות שטוענים שלא מאפשרים להם ליצור קשר ישיר עם הסייעת, בניגוד להנחיה שפורסמה”. בדרישתה תחת ועדת המשנה לחינוך משלב בכנסת הקודמת, היא דרשה כי משרד החינוך יוציא מכתב המבהיר את הדברים וכך היה.

בנוסף, הנושא עלה גם בדוח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת שפורסם בשנה שעברה. על פי הדוח, ארגונים חברתיים דיווחו שישנם בתי ספר שלא מאפשרים לסייעת או למשלבת ליצור קשר ישיר עם הורי התלמיד, בניגוד להנחיות משרד החינוך שמעודד קשר כזה.

יו”ר איגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות, ד”ר שי פרוכטמן, הגיב לכך בדוח ואמר כי: “הסייעת אינה גורם מוכשר ומוסמך למסירת או קבלת מידע על התלמיד, ולכן הקשר צריך להתבצע באמצעות אנשי המקצוע, ולא באופן ישיר”. עם זאת, משרד החינוך התנגד לעמדה הזו.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות