נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיחדשות"חברות ההסעות לחינוך המיוחד לא ישרדו"

“חברות ההסעות לחינוך המיוחד לא ישרדו”

דיון סוער בוועדת הכלכלה שם על השולחן בעיה קשה בתקצוב מערך ההסעים לתלמידים עם מוגבלות. יו"ר הוועדה, חה"כ דוד ביטן דרש תוספת מהאוצר

הסעה לבית ספר. צילום הדמיה: ביגסטוק
הסעה לבית ספר. צילום הדמיה: ביגסטוק

“חסרים למעלה מ-700 מיליון שקלים להסעות תלמידים”, הזהירה אמש (ראשון), נציגת השלטון המקומי נועה בן אריה, את חברי ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות חה”כ דוד ביטן (הליכוד). המשנה למנכ”ל הסתדרות העובדים הלאומית, ששי שדה, התריע אף הוא: “ב-1 בספטמבר לא יהיו הסעות לתלמידים בבתי הספר והגנים”.

הדיון הסוער בוועדה עסק בנושא המשך ההפעלות למערכת החינוך והחינוך המיוחד. יו”ר הוועדה ביטן אמר כי רוב ההסעות, נכון להיום, שייכות לסקטור החינוך המיוחד, ולדבריו, אי אפשר להפסיק אותן. “צריך לשנות את הכללים”, פסק חה”כ ביטן. “איך משרד החינוך מממן את ההסעות יחד עם השלטון המקומי? הכללים בעייתיים כי הם לא תופסים במציאות, וזה דבר שצריך לטפל בו. במכרזים שקיימים היום חברות ההסעות לא מצליחות לגמור את החודש”, אמר.

בן אריה הוסיפה לדבריו ואמרה: “מאז 2003 הוקפא המחיר הנורמטיבי של ההסעות, אך בסופו של דבר הרשויות שילמו את ההתייקרויות, והן לא מקבלות את ההפרש מהמדינה. כשנוצרות בעיות ההורים מגיעים בטענות לשלטון המקומי ומנהלי ההסעות. בסוף משהו ישבור את גב הגמל, ולא יהיו הסעות, כי לשלטון המקומי אין מאיפה להביא את הכסף שהמדינה לקחה”.

חה"כ דוד ביטן, יו"ר ועדת הכלכלה. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
חה”כ דוד ביטן, יו”ר ועדת הכלכלה. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

החברות קורסות

יו”ר ארגון חברות ההסעה, ניסים סרוסי, הסביר כי המחיר שמקבלות היום חברות ההסעה עבור הסעות תלמידים לא השתנה מזה כעשור, בעוד שכל הענף חווה התייקרויות שונות. לדבריו, הסעות ילדים מהוות 35% מהמחזור של חברות ההסעה, ובלעדיהן לא ניתן לשרוד כלכלית. עוד הסביר סרוסי כי כשהאינפלציה הייתה נמוכה אפשר היה להתמודד עם פערי התקציבים, אך כעת החברות קורסות. מנכ”ל הארגון, דודי גיל, העריך כי עדכון המחיר כעת יעלה כ-100 מיליון שקל.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


המשנה למנכ”ל הסתדרות העובדים הלאומית, ששי שדה, אמר כי שכר הנהגים בחברות הפרטיות הוא כ-35 שקלים לשעה, והוא נמוך משמעותית משכר נהגי חברות התחבורה הציבורית. לדבריו, הפער בין ההתייקרויות לבין המחיר שמשולם בפועל משפיע על שכר הנהגים, ופוגע גם בבטיחות. “כולם אומרים שהם בעד עדכון המחירים, אבל לא מתקצבים זאת”, הוסיף.

נציגת אגף התקציבים באוצר, הדר פוקס, אמרה כי בשנת 2002 התקבלה החלטת ממשלה שלא להצמיד את תקציב המדינה להתייקרויות, כי הדבר מתדלק אינפלציה. היא הסבירה כי ב-2012 היה משא ומתן של משרד החינוך מול האוצר, והמשרד שם את הנושא בראש סדר העדיפות, ותקצב אותו. עוד טענה כי במידה ויוחלט לעשות זאת שוב – הדבר אפשרי. עוד הוסיפה פוקס כי משרד החינוך לא חייב לממן הסעות, אלא הרשות. לדבריה, החלטה לחזור להצמיד את כל התקציבים למדד תוביל לעלויות של מיליארדים, אבל אם משרד החינוך ירצה לתעדף זאת הוא יכול.

מנגד, נציגת משרד האוצר הזהירה כי תוספת נוכחית והצמדות המחירים והעלאתם תוביל לתוספת של מיליוני שקלים לתקציב המדינה. היו”ר ביטן הקשה על נציגת משרד האוצר ושאל האם בתקציב של 75 מיליארד שקלים של משרד החינוך אי אפשר למצוא 100 מיליון שקלים לטובת העניין.

“הבעיה ברורה”, סיכם ביטן, “הנהגים והחברות צודקים, ומשרדי החינוך והאוצר צריכים לשבת עם הרשויות ולראות איזה תוספת הם נותנים”. כמו כן, הוא טען כי האחריות לפתירת הבעיות היא על משרד החינוך שקבע כללים לא הגיוניים לעמידה במכרזים השונים, ואף יוצר אפליה בין רשויות חזקות שיכולות להשלים הפרשי כספים לאלו שלא.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות