נושאים קשורים

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"



הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
ראשיאנשים עם מוגבלויותדוח חדש מגלה: לאנשים עם מוגבלות חסר מענה ממוסדות המדינה

דוח חדש מגלה: לאנשים עם מוגבלות חסר מענה ממוסדות המדינה

על פי דוח נציבות תלונות הציבור, בשנת 2022 הוגשו על ידי אנשים עם מוגבלות 20% מכלל התלונות בישראל - גבוה משמעותית משיעורם באוכלוסייה (15%)

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מתניהו אנגלמן. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מעל ל-3,000 תלונות בנושאים שונים הוגשו על ידי אנשים עם מוגבלות לנציב תלונות הציבור במהלך שנת 2022, כך פורסם בשבוע שעבר. התלונות שהוגשו מתייחסות ברובן לנושאים שהם בליבת חייהם של אנשים רבים עם מוגבלות: קצבאות תלויים, היתר להעסקת עובדת זרה, התנהגות לא הולמת כלפי ילדים בנתב”ג, הנגשה של גנים והקצאת תווי נכה.

מתוך סך של 20,938 תלונות שהוגשו בשנה שעברה על נותני השירות הלאומיים ומשרדי הממשלה, מעל 20% הן של אנשים עם מוגבלות – משמעותית יותר משיעורם באוכלוסייה (15%). מתוך כלל התלונות שהוגשו לנציב, 44% נמצאו מוצדקות. מדובר בגידול של 6% משנת 2021.

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 39.2% מהמתלוננים עם מוגבלות הם מעל גיל 65. הנתונים האלה יכולים להעיד שלאנשים עם מוגבלות אין מספיק מענה ממוסדות המדינה, ולכן שיעור התלונות הגבוה שהם נאלצים להגיש.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

יותר תלונות בפריפריה

עוד בדקו במשרד מבקר המדינה (שהוא גם נציב תלונות הציבור) מי המחוזות המובילים בהגשת תלונות, ונמצא כי מחוז צפון הוא במקום הראשון עם 25.3% מסך התלונות שהוגשו. מחוז הדרום מעט אחריו עם 24.4% מסך התלונות. בנוסף, נבדק מאילו מגזרים ודתות מגיעים המתלוננים בקרב אנשים עם מוגבלות, ונמצא כי הדרוזים הם שיאני התלונות עם 27.6%, הנוצרים מיד לאחריהם עם 26.5%, היהודים עם 20.6% והמוסלמים במקום האחרון עם 19.2%. בקרב המתלוננים היהודים, החרדים מצויים במקום האחרון עם 11.7% בלבד מסך התלונות שהוגשו.

מרבית התלונות לנציב תלונות הציבור הגיעו אחרי שאנשים שמעו הרצאה של נציג מהנציבות, כך עולה מן הדוח. גורם משכנע נוסף שגרם לאנשים לפנות ולהתלונן היה הפרסום ברדיו, בטלוויזיה ובאינטרנט. חלק נוסף מהאנשים הגיעו דרך העמותות השונות, עלוני מידע על הנציבות או בהמלצה של חברים וקרובים.

על מי התלוננו הכי הרבה (כלל המתלוננים)?

  • 1,626 תלונות על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים
  • 1,353 תלונות על משרד הכלכלה והתעשייה
  • 1,341 תלונות על המוסד לביטוח לאומי
  • 1,160 תלונות על רשות האוכלוסין וההגירה
  • 790 תלונות על משטרת ישראל
  • 691 תלונות על דואר ישראל
  • 637 תלונות על רשות המיסים
  • 630 תלונות על משרד הבריאות
  • 584 תלונות על משרד החינוך
  • 486 תלונות על משרד הבינוי והשיכון
יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות