נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותלמה עיריית ת"א מפנה חותרים פאראלימפיים מצטיינים?

למה עיריית ת”א מפנה חותרים פאראלימפיים מצטיינים?

ספורטאים עם צרכים מיוחדים, שהשתתפו באליפות העולם, נותרו ללא מתחם ראוי לאימונים. הסיבה: העירייה מעוניינת להקים בית ספר במקום

חברי אגודת "זבולון" לספורט ימי מוחים מול עיריית תל אביב. צילום: דוד קורמן
חברי אגודת “זבולון” לספורט ימי מוחים מול עיריית תל אביב. צילום: דוד קורמן

מזה שמונה שנים מתנהל קרב משפטי בין עיריית תל אביב לאגודת יורדי הים “זבולון”, הממוקמת בפארק הירקון שבצפון העיר. העירייה מעוניינת לפנות את האגודה מהשטח, במטרה להקים במקומה בית ספר לחינוך ימי. בינתיים, בשתי ערכאות (המחוזי ובג”ץ) פסקו השופטים לטובת העירייה, והורו לאגודה לפנות את המתחם בתוך שנה, עם אפשרות לערעור על קבלת שטח חלופי סמוך לירקון. המשמעות – החותרים הפאראלימפיים יאבדו את מקום האימונים שלהם.

אמנם אגודת “זבולון” נמצאת באזור עוד מימיה הראשונים של תל אביב, אבל את ענף החתירה לאנשים עם מוגבלות פתחו במרכז דניאל לספורט ימי רק לפני כשנה וחצי. מאז, חמישה חותרים, מהם שניים שנלחמו על מדליה באליפות העולם בצרפת, הצטרפו והחלו להתאמן בו בקביעות. לדאבונם, קיבלו נעם גבע ומעיין קניסברג, חותרים מקצוענים עם צרכים מיוחדים, את הודעת הפינוי תוך כדי ההכנות לאליפות העולם – וכעת הם נותרו ללא מקום ראוי לאימונים.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“כל הפעילות נעצרה”

“השיאים ששברו החותרים במסגרות השונות היו אמורים לתת מוטיבציה לעוד אנשים עם מוגבלויות להירשם וליהנות מהענף, אך עכשיו כל הפעילות נעצרה”, מספרת בצער המאמנת של החותרים עם הצרכים המיוחדים, מאיה קורמן. לאחר הודעת הפינוי, קורמן הגישה בקשה להקצאת שטח אחר על שפת נחל הירקון לטובת אימונים, אך סורבה.

“הענף מאפשר לחותרים עם צרכים מיוחדים למצות את עצמם ולהגיע להישגים מרשימים”, היא מוסיפה. “תוך שנה וחצי ליוויתי יותר מפעם אחת ספורטאים עם צרכים מיוחדים לאליפויות בינלאומיות, והתחום בתאוצה. עכשיו התאוצה הזו תיאלץ להיעצר”, מסבירה קורמן. לאחר דיונים נוספים בעתירה מנהלית שהגישו מטעם האגודה לבג”ץ, נפסק כי השטח צריך להתפנות. ב-19.6 עזבו החותרים הפאראלימפיים, לצד 130 חותרים אחרים שמתאמנים במקום, את השטח.

“הם לוקחים את המקום האחרון לחתירה מקצועית בתל אביב”, אומרת עטרה קניסברג, אמה של החותרת הפאראלימפית מעיין. קניסברג, חותרת עם מוגבלות קוגניטיבית, היא ספורטאית ותיקה בתחום הריצה, ששברה את רגלה לפני שנה וחצי. בעקבות פציעתה, לפני כחצי שנה היא החלה להתאמן בחתירה במכשיר. קניסברג, שהשתתפה באליפות העולם בחתירה בצרפת, הגיעה למקום ה-11 בעולם.

השטח שהוקצה לאגודת "זבולון" - לפני ואחרי. צילום: יח"צ
השטח שהוקצה לאגודת “זבולון” – לפני ואחרי. צילום: דוד קורמן

“העירייה לא מבינה את המשמעויות של הסגירה”

“החתירה היא הזהות שלה”, מסבירה אמה של החותרת. “אם לוקחים לה את זה, לוקחים חלק משמעותי ממי שהיא”. לדבריה, עיריית תל אביב יכולה לשנות את המצב, ולכל הפחות להקצות מקום אחר לאימונים. “לעירייה חשוב מאוד ספורט לאנשים עם צרכים מיוחדים, ואני לא בטוחה שהם מבינים את המשמעויות של סגירת המקום”.

אמו של נעם גבע, נגה, לא ידעה מה לעשות כששמעה על ההחלטה הסופית של העירייה לפנות את מתחם האימונים. “לא היה לי אומץ לספר לו שאין לו יותר איפה להתאמן”, היא משחזרת. החותר, שנאבק על מדליה באליפות אירופה בשנה שעברה בקרקוב, ובתחרות העולמית בצרפת בחודש שעבר, מתגורר בקיבוץ לאנשים עם צרכים מיוחדים. מאז פינוי המתחם הוא נאלץ להתאמן בקיבוץ, בלי המאמנת שלו. “הוא לא יוכל להתאמן בלעדיה”, מסבירה האם.

זו לא הפעם הראשונה שעיריית תל אביב מפנה את החותרים של אגודת הים “זבולון” ממתחם האימונים שלהם. לפני שנה מהיום, החותרים התאמנו במתחם גדול יותר, שסיפק להם גם מחסן לציוד, מלתחות וחדר כושר. “העבירו אותנו משם לצריף ששימש רק את חדר הכושר. את כל ציוד האימונים היינו צריכים לשים בחוץ במקום מאוד קטן”, מסבירה המאמנת קורמן. החותרים עברו למרכז דניאל לספורט ימי, שם הוקצו להם 50 מטרים בלבד לאימונים. כעת, גם מהמקום הזה פונו.

חברי האגודה אף הפגינו מול בניין עיריית תל אביב יפו במחאה על ההחלטה השרירותית.

עיריית ת”א: “אין שטחים בנמצא”

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה לדברים: “מדובר בשטח שנמצא בבעלות עיריית תל אביב יפו ונדרש במלואו למען הקמת בית הספר למקצועות הים. לצערנו לא ניתן להקצות חלק מהשטח לפעילות העמותה. לכמה מספורטאי העמותה הוצע להסדיר חלק מפעילותם במרכז דניאל לחתירה השייך לעירייה. נוסיף כי העירייה רואה בפעילות האגודה פעילות מבורכת ותמשיך לפעול כמיטב יכולתה על מנת למצוא עבור מתאמניה פתרון חלופי הולם, אך עם זאת אין כרגע בנמצא שטחים פנויים לאורך הירקון”.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות