נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםהאוטיסטים שמובילים שינוי בקהילה שלהם

האוטיסטים שמובילים שינוי בקהילה שלהם

במשך חצי השנה האחרונה ארגון עור"ק מלווה את הקבוצה שהקים אלון זיידל שתומכת במבוגרים על הרצף: "מנסים לעזור אחד לשני במה שיכולים"

עודד מלך (מימין) ואלון זיידל - היזמים
עודד מלך (מימין) ואלון זיידל – היזמים

עור”ק, ארגון שקם כדי ליצור קהילות תומכות לחסרי עורף משפחתי, פתח לאחרונה את ההרשמה לקהילה חדשה לאנשים על הרצף. עד לפני חצי שנה, לא היו קהילות המיועדות לאנשים עם מוגבלות בארגון, עד שאלון זיידל, מייסד ומנהל של קהילה לאנשים על הרצף, ביקש תמיכה מהארגון.

בקהילות של עור”ק נעזרים אנשים שמסוגלים לחיות חיים עצמאיים, אך זקוקים לתמיכה, למשל: אנשים שהוריהם מבוגרים, יתומים, עולים חדשים וכו’. מעטפת התמיכה שהקהילות מעניקות כוללת מנחה, שמכוון את המשתתפים לאורך המפגשים להתמודד עם מצבים שונים ובעיות שבהן הם נתקלים בחייהם.

“אף אחד לא רצה להכיר בנו”

את הקהילה החדשה שהצטרפה לרשת התמיכה של הארגון המיועדת לאוטיסטים, הקים זיידל לפני כארבע שנים. בשנים הראשונות לפעילות הקהילה שהקים, הוא לא הצליח למצוא תמיכה כלכלית ופדגוגית משום ארגון. בעור”ק הבינו את צרכי הקהילה שהקים זיידל, והבחינו בצורך שלה לתמיכה וליווי. בהמשך, החליטו לצרף אותה כקהילה מן המניין בארגון. “פניתי להרבה ארגונים, אבל אף אחד לא רצה להכיר בנו”, הוא משחזר, “בזכות התמיכה של עור”ק קיבלנו הכרה רשמית”.

בחצי השנה האחרונה, מאז שהצטרפה הקהילה לארגון עור”ק, היא נהנית מהליווי של אנשי המקצוע מטעם הארגון, וצוותה לה המנחה רותם ובר. ובר נפגשת עם המשתתפים אחת לשבועיים, ובמהלך המפגשים היא מייעצת להם כיצד להגשים את החלומות שלהם, ועוזרת להם בהשתלבות חברתית. “כולם מספרים לה מה הם רוצים, והיא מכוונת אותם לדרך הנכונה”, מספרת שירי אמיר, סמנכ”לית שותפויות בעור”ק.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


ההזמנה לקהילה החדשה
ההזמנה לקהילה החדשה

מסייעים גם ברכישת מזון

את הקהילה עצמה מנהלים כיום זיידל ועודד מלך, שהצטרך לאחר ההקמה, וחברים בה כ-12 אנשים על הרצף. מרבית החברים בקהילה הם בני 40 ומעלה, שחיים בעצמאות. “בארבע השנים שחלפו עד שקיבלו אותנו, היינו בעיקר מקיימים מפגשים, ומנסים לעזור אחד לשני במה שאנחנו יכולים, אבל האפשרויות שלנו היו מוגבלות”, הוא מעיד.

זיידל, שמאובחן בעצמו על הרצף האוטיסטי, גדל בסביבה של אנשים על הרצף בתפקודים שונים, ורצה לייצר עבורם משענת של תמיכה. חברי הקהילה מנסים כעת ליזום מהלך בעזרת הארגון, כדי לחיות חיים משותפים ביחד. “אנחנו עושים מאמצים כדי למצוא מקום במרכז הארץ שכל חברי הקהילה יוכלו לגור בו”, אומרת רכזת השותפויות בעור”ק. 

בשל הצלחת הקהילה הנוכחית, הארגון פותח קהילה נוספת לאנשים על הרצף בשיתוף עם המרכז לפיתוח תקשורת חברתית (מפת”ח). מפגשיה של הקבוצה החדשה יתקיימו במרכז הארץ, והם מיועדים לאנשים על הרצף בגילאי 35-25, שמסוגלים לחיות באופן עצמאי אך זקוקים לקהילה ולליווי. “אנחנו רוצים לסייע לכמה שיותר אנשים לחיות חיים איכותיים בליווי שלנו”, מסכמת אמיר.

להרשמה לקהילה החדשה לחצו כאן

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות