נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאוטיזםבג"ץ ידון בקיצור יום הלימודים בכיתות התקשורת

בג”ץ ידון בקיצור יום הלימודים בכיתות התקשורת

לאחר שאלו"ט ונציגי ההורים פנו לביהמ"ש העליון בבקשה להקפאת החלטת משרד החינוך לסיים את יום הלימודים ב-16:00, הרכב שופטים יחליט בעתירה

שר החינוך, יואב קיש. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
שר החינוך, יואב קיש. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

העתירה לבג”ץ נגד החלטת משרד החינוך לקצר את יום הלימודים במסגרות התקשורת לילדים עם מוגבלות תידון ביום רביעי הקרוב בבית המשפט העליון בירושלים, לאחר שלעותרים ניתנה ההזדמנות להשיב לתגובת המדינה. כזכור, לאחר פרסום ההחלטה פנו הארגונים השונים ונציגי ההורים לבג”ץ בבקשה דחופה למתן צו על תנאי להקפאתה.

בתשובה המקדמית לעתירה, משרד החינוך טען כי ההחלטה לקיצור יום הלימודים ב-45 דקות (מ-16:45 ל-16:00) נעשתה בתום מאמצים רבים להותיר את המצב על כנו. באי כוחם של משרד החינוך כתבו בתצהיר כי ההחלטה התקבלה “בלב כבד ובלית ברירה”.

מנגד, ארגון אלו”ט ונציגי ההורים דבקים בשלהם ומטילים דופי בגרסת משרד החינוך. השבוע הם הגישו את תגובתם לטענות המקדמיות של משרד החינוך: “אין הצדקה לפגוע ב-65% מכיתות התקשורת בגלל שלא ניתן להבטיח יום לימודים מלא בכלל הכיתות”.

מוקדם יותר החודש, שופט ביהמ”ש העליון דוד מינץ קיבל את העתירה, והורה לאחד אותה עם עתירה קודמת בנושא שהוגשה על ידי קבוצת “מצילים את מסגרות התקשורת” ונדחתה. העתירה המאוחדת הוגשה על ידי באי כוחם של ארגון אלו”ט וארגוני ההורים, עורכי הדין אורי קידר, עידן שחם ונדב בנאסייאג ממשרד נבו-קידר-בלום.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“פגיעה ב-25 אלף תלמידים על הרצף”

“מדובר בהחלטה בלתי סבירה באורח קיצוני, ובלתי מידתית בעליל”, נכתב עוד מטעם אלו”ט ונציגי ההורים. “קיומם של אי-סדרים בשעות הפעילות במערכת החינוך בישראל אינו מאפיין ייחודי של כיתות התקשורת, כי אם מצב נתון בכלל מערכת החינוך, הסובלת בשנים האחרונות ממחסור בכוח אדם”. באלו”ט טוענים כי העובדה שב-1,200 כיתות מתוך 3,520 הצליחו לקיים באופן סדיר את יום הלימודים עד 16:45, רק מצדיקה מבחינתם את מהות העתירה.

עוד נכתב בתשובת אלו”ט למשרד החינוך כי לאחר שאלו טענו שהם רוצים להחזיר את שעות הלימודים לסדרן כבר בשנת הלימודים הבאה, מחייבת את המשרד לעשות ככל שביכולתו כדי למנוע פגיעה ב-25,000 תלמידים על הרצף האוטיסטי, שייאלצו להתמודד עם קשיים בצמצום שעות הלימודים. בארגון מציינים כי ההחלטה להאריך את שעות הלימודים 16:45 נובעת מהכרח קיומי בשל מורכבות האוכלוסייה של ילדים עם אוטיזם, שנזקקת לתמיכה גבוהה יותר והתייחסות שונה מצד משרד החינוך.

“אין כל הכרח שההחלטה תיכנס לתוקף ב-1 בספטמבר”, נטען עוד בכתבה התשובה של אלו”ט. “ניתן להחיל את קיצור יום הלימודים רק בכיתות שבהן יש מחסור אמיתי בכוח אדם”. עוד הדגישו בטיעוניהם את עמדתה של נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בנושא, שאומרת כי לא הייתה שותפה לקבלת ההחלטה לפני פרסומה. לטענת הארגון מדובר בתקלה חמורה, שמצדיקה כשלעצמה את ביטול ההחלטה, וקיום דיון חדש עם כל הנציגויות הרלוונטיות.

מספר התלמידים עם אוטיזם הולך וגדל

כזכור, בין שנת הלימודים הקודמת לשנת הלימודים הקרובה, נרשם גידול של 21% במספר הילדים עם אוטיזם במערכת החינוך. מדובר בעוד 5,600 תלמידים על הרצף – עובדה הדורשת, לטענת משרד החינוך, פתיחה של למעלה מ-700 כיתות תקשורת נוספות לעומת שנה שעברה.

מספר התלמידים המאובחנים על הרצף האוטיסטי במערכת החינוך גדל מ־14,100 ב־2017 ל־22,100 ב־2020 ולכ־30 אלף נכון להיום. זהו קצב עלייה של 16% בממוצע בשנה ויותר מהכפלה במספר בתוך חמש שנים בלבד.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות