נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותילדים עם מוגבלויותכמו הדוד הכוכב: עומר הקטן עלה על המגרש - למרות המוגבלות

כמו הדוד הכוכב: עומר הקטן עלה על המגרש – למרות המוגבלות

עומר ארד בן ה-9, מתמודד עם מחלה קשה שגורמת לו לאבד שליטה בתנועה, ומשחק כבר כמה חודשים בנבחרת המיוחדת של איל"ן בחיפה. דוד שלו, עופרי: "לא יכול בלעדיו"

עופרי ועומר ארד. צילום: אלבום פרטי
עומר ארד והדוד שלו, שחקן הכדורגל עופרי ארד. צילום: אלבום פרטי

“כשהוא רץ אליי אחרי שהוא מבקיע גול – אין אושר כזה”, מספר ל”שווים” אביו של עומר ארד בן ה-9 שהשתתף בטורניר הכדורגל המיוחד של עמותת איל”ן. עומר נולד עם מחלה נדירה שיש רק ל-70 אנשים בעולם, ופוגעת בתפקודים שונים ביניהם שיווי משקל ותנועה. חלק מתסמיני המחלה גורמים להפסקה פתאומית של התנועה ברגליים, לכן ביומיום מסתובב עומר עם הליכון וקסדה, במידה וייפול בפתאומיות. על אף כל אלו – החלום הגדול שלו הוא לשחק כדורגל, ועליו הוא לא מוותר לרגע.

הקשר של משפחת ארד לכדורגל לא התחיל בטורניר המיוחד של עמותת איל”ן: אביו של עומר, רותם, הוא מאמן כדורגל לילדים ונוער, ואחיו הקטן הוא השחקן המפורסם עופרי ארד שכיום משחק בקבוצת קאיראט אלמטי בקזחסטן. לפני שעבר לשחק בחו”ל, היה שחקן קבוצת הבוגרים של מכבי חיפה ושיחק גם בנבחרת ישראל.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


התגבר על התסמינים – בעזרת הכדור

עד גיל שלוש עומר כלל לא הצליח ללכת, ולאחר שעבר סדרת בדיקות הרופאה בישרה למשפחה שרוב הילדים שחולים במחלה לא מצליחים ללכת. “הבשורה הייתה מאוד קשה”, משחזר אביו של עומר. רותם לא הסכים לוותר, והחליט להשתמש ביתרונות של הכדורגל כדי לשפר את מצבו של בנו הקטן. “אנחנו באים ממשפחה שמתעסקת בספורט, ורציתי לנצל את זה כדי לשפר לו את המצב”, הוא מוסיף.

רותם לקח את עומר למגרש הכדורגל כדי להתאמן. “כשהוא ראה שזרקתי לו את הכדור, הוא התחיל לעשות צעדים אליו”, הוא משחזר. כדי לעזור לבנו שפר את מצבו אף יותר, קנה לו האב אופניים מיוחדים שמסייעים להתגברות על קשיים מוטוריים.

את החלום לעסוק בכדורגל קיבל עומר מבילוי זמן רב במחיצת משפחתו באצטדיונים של מכבי חיפה. “היינו הולכים קבוע למשחקים, ובזמן הפנוי עומר היה מתאמן עם עופרי”, מספר רותם. עופרי מעיד: “עומר מכור לכדור, ועצם זה שאני כדורגלן רק העצימה לו את האהבה למשחק”.

אימוני הכדורגל של נבחרות איל”ן

הקשר שנבנה בין עומר לעופרי היה מאז ומתמיד, ללא קשר לכדורגל, “יש לנו חיבור נשמתי שאי אפשר להסביר”, הוא אומר בהתרגשות. כשנאלץ עופרי לעבור לקזחסטן, עומר לקח את זה קשה. “בהתחלה הוא לא רצה לשמוע על זה בכלל”, הוא ממשיך. “רק אחרי שהסברתי לו שזה הכי טוב בשבילי, הוא הצליח להשלים עם זה”. עם זאת, למרות המעבר לחו”ל והפרשי השעות, הקשר בין הדוד לאחיינו נשמר: “אני לא יכול בלעדיו. אני מדבר אתו הרבה בטלפון, אבל עדיין חסר לי החיבוק שלו. כשאני מגיע לארץ לחופשות, אני ישר הולך אליו”.

“לא חשבו שיוכל להיות טורניר כזה לילדים”

לפני חצי שנה פתחה עמותת איל”ן בחיפה חוג כדורגל לילדים עם מוגבלויות. כשלרותם נודע שהחוג נפתח, לא היסס ורשם את עומר מיד. “זאת נסיעה של 40 דקות מהבית שלנו למתחם האימונים, אבל בגלל שהוא כל כך אוהב את זה, אני מוכן לעשות את הנסיעות”, מעיד האב. האימונים בחוג מתקיימים כל שבוע ביום ראשון. למרות שבחוג אפשר להתאמן גם עם הליכון, רותם מצא לבנו מכשיר אורטופדי מיוחד, שעוזר לו להתאמן גם בלעדיו.

לפני שבועיים נערך טורניר הדרבי הראשון בין קבוצות איל”ן בחיפה וברמת גן. במסגרתו השתתפו בסך הכל 30 ילדים עם מוגבלויות. “כל הילדים נהנו להיות בטורניר ולשחק כדורגל, דבר שלא חשבו שיוכלו לעשות”, משחזרת גילי אריאלי, מנהלת התוכניות באיל”ן חיפה, שגם יזמה את הקמת החוג. “חיכיתי לטורניר הרבה זמן”, מספר עומר. “נהניתי מאוד לשחק, ואני רוצה להיות בהרבה טורנירים כאלו”. המשחק נגמר בתוצאת תיקו 2 שממנה כולם יצאו מרוצים.

ביום הטורניר, בנוסף למשחקים, נפרסו גם תחנות פעילות עם משימות ספורט. “בעקבות הצלחת האירוע, אנחנו שואפים לקיים טורנירים אפילו גדולים יותר בהמשך”, מוסיפה אריאלי. “אנחנו רוצים לפתוח ליגה לכדורגל לילדים עם מוגבלויות, ויצרנו קשר עם סניף אילן גם בבאר שבע לטובת זה”. כאמור, חוג הכדורגל באיל”ן חיפה פתח את שעריו, ומחפש ילדים נוספים עם מוגבלויות שירצו לשחק.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות