נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאוטיזםמשבר כוח האדם בגני התקשורת: בת"א מקפיצים את השכר

משבר כוח האדם בגני התקשורת: בת”א מקפיצים את השכר

על רקע פסיקת בג"ץ: המחסור החמור בעובדים במסגרות לילדים על הרצף הביא את העירייה להציע סכום גבוה במיוחד לצוות החינוכי שיעבוד בשעות אחה"צ

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי. צילום: לשכת הדובר
ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי. צילום: לשכת הדובר

במטרה לנסות ולהביא לפתרון בנושא משבר כוח האדם בחינוך המיוחד ובפרט בכיתות התקשורת של הגנים המיועדים לילדים על הרצף האוטיסטי, “יובל חינוך”, החברה העירונית של תל אביב-יפו, הציעה להגדיל את שכרן השעתי של תומכות החינוך ל-85 שקלים בשעה. בנוסף, הוצע להעניק להן נסיעות בחינם במסגרת “חופשי חודשי” כחלק מהסכם העסקה חדש שמתגבש.

מדובר בבשורה ממשית לעובדי ועובדות המקצוע, שעד כה היו משתכרות שכר זעום ביחס לממוצע במשק. פרסום הצעת הסכם העבודה הזה מגיעה על רקע החלטת משרד החינוך מהשבועות האחרונים לקצר את יום הלימודים במסגרות המדוברות ב-45 דקות מ-16:45 ל-16:00 – החלטה שנדונה בבג”ץ ונבלמה אתמול (ראשון) בהחלטת השופטים.

נציין כי ההצעה לעדכון השכר השעתי לתעריף הגבוה הגיעה עוד לפני פסיקת בג”ץ שהתערב בהחלטת משרד החינוך בעקבות עתירת ארגון אלו”ט והורים נוספים לילדים על הרצף.

על פי ההצעה, שכר התומכות יתעדכן לאלו שיעבדו בשעות המאוחרות יותר של היום, במטרה להקל על המחסור החמור בכוח אדם. במודעת הגיוס שמופצת בימים אלו מדובר על משרה בגני התקשורת ובמסגרות דומות בתחומה המוניציפלי של עיריית תל אביב-יפו, שבה תומכות ותומכי החינוך ילוו קבוצות קטנות של עד שמונה ילדים על הספקטרום בגילאי 6-3. עוד הדגישו במודעה כי הגנים פועלים כל השנה, ולכן נדרשת זמינות מהעובדות והעובדים להגיע גם בפגרות החגים ובחופש הגדול עד לאמצע חודש אוגוסט.

בג”ץ: “הקיצוץ משפיע על סדר היום של המשפחה כולה”

לדבריהם של שופטי בית המשפט העליון, יצחק עמית, דפנה ברק-ארז ועופר גרוסקופף, נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים לא הייתה שותפה בהחלטה, תקופת המעבר וההתארגנות למשפחות לילדים על הרצף האוטיסטי לא הייתה מספקת וכי הפגיעה בזכויות הילדים וההורים בעקבות ההחלטה של משרד החינוך היא בלתי מידתית.

השופטים קבעו כי אין מקום להחלטה גורפת בנושא קיצור יום הלימודים בסגנון “גם לי, גם לך לא יהיה”, וכי יש לאפשר לכל רשות מקומית להתמודד עם המחסור בכוח אדם באותן כיתות תקשורת שלא ניתן יהיה להפעיל במתכונת הרגילה. עוד קבעו השופטים כי ישנה בעייתיות בכך ששר החינוך וגם שר האוצר לא היו אלו שהחליטו על קיצור יום הלימודים, אלא מנכ”ל משרד החינוך, אסף צלאל, שהספיק כבר להתפטר מתפקידו.

“הקיצוץ של 45 דקות בלבד ביום הלימודים של הילד על הרצף האוטיסטי הוא הרבה יותר מ’רק’ 45 דקות ביום”, נימקו השופטים בהחלטתם. “הקיצוץ משפיע על סדר היום המשפחתי, על האחים והאחיות, על יכולת ההשתכרות של ההורים או מי מהם, וכמובן על הילד עצמו”. עוד נכתב כי “הצרכים המיוחדים של תלמידי החינוך המיוחד אכן עומדים לנגד עיני משרד החינוך, והקיצוץ נעשה בלב כבד ולנוכח המחסור בצוותי הוראה”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“במצב הקיים, משרד החינוך אומר לרשויות המקומיות כי הגננות יעבדו עד 14:30, כל השאר על אחריותכם”, אמרה ל”שווים” שירלי רימון ברכה, ראש מנהל החינוך בעיריית תל אביב-יפו, בתגובה לפסיקת בג”ץ. “בתל אביב-יפו יש 46 כיתות תקשורת, ואנחנו צריכים להעסיק שתי סייעות בכל גן כדי להפעיל אותם. לכן, גייסנו תומכות חינוכיות שיעבדו ב-85 שקלים לשעה. עכשיו, עם פסיקת בג”ץ החדשה, אחרי שהעובדות שגויסו הסכימו לעבוד שעתיים בכל יום, צריך לבקש מהן לעבוד כמעט עד השעה 17:00. הצלחנו למלא את המכסה, אבל אנחנו ממשיכים לגייס, כי אני באמת לא יודעת עד כמה יישארו עד תחילת ספטמבר. אני מקווה שזה לא יפגע בנו. האחריות מעתה נופלת על הרשויות המקומיות”.

בתגובה לפסיקת בג”ץ, משרד החינוך כינס ישיבה דחופה בנושא ומסר כי: “המשרד קיבל את החלטת בג”ץ בנוגע לקיצור יום הלימודים במסגרות החינוך המיוחד, ואנחנו בוחנים את המשמעויות ודרכי הפעולה האפשריות בנושא”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות