נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותלמרות השיתוק, ניקיטה מקווה לחזור למסלול הנינג'ה

למרות השיתוק, ניקיטה מקווה לחזור למסלול הנינג’ה

ניקיטה אורלוב היה ספורטאי מצטיין עד שתאונת דרכים השאירה אותו משותק. כדי לשקם את עצמו, הוא צריך לעבור טיפול מיוחד בתאילנד - ולשם כך פתח קמפיין גיוס המונים. "רוצה לעשות את הבלתי אפשרי"

ניקיטה אורלוב ובת זוגו קרינה. צילום: יח"צ
ניקיטה אורלוב ובת זוגו קרינה. צילום: קרנפת

לפני שלוש שנים קרתה לניקיטה אורלוב בן ה-25 תאונה נוראית. בזמן שרכב על אופניו במעבר חצייה, רכב חולף לא נתן לו זכות קדימה, פגע בו, וגרם לו לאבד את ההכרה. כשהתעורר אורלוב בבית החולים גילה כי הוא משותק לחלוטין, ללא יכולת להזיז את ידיו ורגליו.

עד לפני אותה תאונה טרגית, אורלוב היה חייל בחיל האוויר, ספורטאי מצטיין שאפילו חלם להשתתף בתחרות “נינג’ה ישראל”. רופאיו, מאידך, לא שידרו אופטימיות, ומסרו לו ולמשפחתו כי הוא לא יוכל לבצע יותר פעולות בסיסיות, דבר שיותיר אותו תלוי באחרים כל חייו. באופן טבעי, בשורות אלו גרמו לאורלוב לשקוע בדכאון עמוק.

“כשהתעוררתי אחרי התאונה לא חשבתי שזו פציעה רצינית, כי הייתי מחוסר הכרה”, הוא משחזר בראיון ל”שווים”. “חשבתי שזה משהו זמני, עד שהגיע הרגע שבו נאלצו לספר לי את ההשלכות”. כששמע את הבשורה המרה לגבי מצבו הרפואי, הוא נשבר: “זה היה מאוד מטלטל, פשוט בכיתי. הייתי בטוח שזה הסוף, ואהיה משותק כל החיים שלי. לבחור בן 25 עם המון חלומות, זו מכה קשה מאוד”.

ניקיטה וקרינה לפני התאונה (צילום: פרטי)

“כל חיי תמיד שאפתי למצוינות, והצטיינתי בספורט. לא עלה בדעתי שיקרה דבר שיהפוך את היוצרות במידה בלתי נתפסת ויעצב את חיי מחדש”, אומר אורלוב בצער.

מאידך, זוגתו של אורלוב, קרינה נמוקייב, לא איבדה תקווה. היא ביצעה מחקר עומק של הנושא, ומצאה פיתוחים פורצי דרך שיוכלו לעזור לשקם את בן זוגה שחשש לבלות את שארית חייו ללא היכולת להתנייד באופן עצמאי. אחרי מאמצים רבים, נתקלה קרינה בניתוח מהפכני וחדש ששינה את גורלו של ניקיטה.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“היא כל הזמן חיפשה ניתוחים ודברים שיעזרו לי לשפר את המצב, ועשתה הכל כדי שארגיש יותר טוב”. ניקיטה הודה גם שהוא פחד שהיא תעזוב אותו בגלל מצבו החדש. “לקחתי אותה לשיחה, והסברתי שאני לא רוצה לגרום לה לסבול, ושאם היא רוצה היא יכולה לעזוב”. קרינה, מצדה, לא עזבה אותו לדקה. “אני חושב שזה רק קירב בינינו”, הוא מספר. “כשזוג עובר משבר כזה קשה, הוא נהיה חזק יותר”.

ניקיטה אורלוב ובת זוגו קרינה. צילום: פרטי
ניקיטה אורלוב ובת זוגו קרינה. צילום: פרטי

לא פחות מנס

בניתוח המיוחד והרגיש הושתלו לאורלוב אלקטרודות מיוחדות בעמוד השדרה, ש”עוררו לתחייה” את התאים שנהרסו בגלל התאונה. ההליך הוגדר כהצלחה מסחררת, בניגוד לתחזיותיהן הקודרות של מרבית הרופאים שטיפלו בו – אך המסע של ניקיטה עוד רחוק מלהסתיים.

כדי לסיים את השיקום שנלווה לפרוצדורה הכירורגית שעבר, אורלוב זקוק לטיפולים בתאי גזע – טיפול שלא קיים בישראל, ועלותו יקרה במיוחד. טיפולי השיקום המיוחדים, לאורך שנתיים, מתקיימים בתאילנד, ועלותם הכוללת היא לא פחות מ-90 אלף דולרים בשנה. לשם כך, פתחו אורלוב ובת זוגו קרינה את קמפיין מימון ההמונים שנועד לגייס את הסכום הנדרש להצלחת השיקום – והשבתו של ניקיטה לחייו.

“אני פונה אליכם בבקשה לתמיכה נדיבה במסע שלי”, כתב ניקיטה בעמוד הקמפיין. “אני רוצה לנצח ולחזור להיות עצמאי. זו לא רק בקשה לסיוע כספי, זו פנייה להשתתף בקרב על חיי ולהיות חלק ממסע יוצא דופן שבו באמצעות כוחו של רצון וכוחה של האהבה – החלומות שלי יתגשמו. אני שואף לעשות את הבלתי אפשרי, לחזור לעסוק בספורט, קיקבוקסינג, אבל אני רוצה גם להיות מסוגל לעשות את הדבר הכי טריוויאלי כמו היכולת לגרד באף”.

קמפיין הגיוס צפוי להסתיים בסוף שבוע הבא, ה-27 בספטמבר, 2023. נכון לשעת כתיבת שורות אלה, גויסו כבר מעל 100 אלף שקלים, אבל הדרך עוד ארוכה.
לתרומות היכנסו ללינק: https://www.peach-in.com/cmp/pGNk36hxj

"רוצה לעשות את הבלתי אפשרי". ניקיטה אורלוב בשיקום. צילום: יח"צ
“רוצה לעשות את הבלתי אפשרי”. ניקיטה אורלוב בשיקום. צילום: יח”צ
יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות