נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזם"כל אדם עם מוגבלות יכול לעזור, הכל עניין של רצון"

“כל אדם עם מוגבלות יכול לעזור, הכל עניין של רצון”

יובל בוקין, על הרצף האוטיסטי, אוסף תרומות מאנשים ומחלק אותן למשפחות הדרום ולאנשים נזקקים בקריות בזמן המלחמה: "אני עובד בלעשות טוב"

יובל בוקין עם סלי המזון לתרומה. צילום: באדיבות המצולם
יובל בוקין עם סלי המזון לתרומה. צילום: באדיבות המצולם

“כל אדם עם מוגבלות יכול לעזור”: מצהיר יובל בוקין (24) שמנהל, לצד שותפתו עדן ברנשטיין (48), את הפרויקט המיוחד שיצר לפני חמש שנים – “הפרויקט של יובל ועדן”. הכל התחיל לפני כעשור, כשבוקין היה בכיתה ט’, והתנדב בעמותה שחילקה מנות מזון לנזקקים. ההתנדבות הזו גרמה לו להתאהב בתחושת הנתינה והעזרה לזולת.

מהיום הראשון למלחמת “חרבות ברזל”, מתנדבי הפרויקט ביצעו משלוחים רבים למשפחות בדרום הארץ ובנגב המערבי, ולבסיסי צה”ל השונים ברחבי הארץ. “העברנו עד כה 13 משלוחים, במקביל לכל האנשים שאנחנו עוזרים להם באזור הקריות באופן שוטף. אחרי המלחמה אנחנו רוצים להתרחב גם לערים נוספות”.

יובל בוקין עם סלי המזון לתרומה. צילום: באדיבות המצולם
יובל בוקין עם סלי המזון לתרומה. צילום: באדיבות המצולם

“הבנתי שאני צריך לקחת יוזמה”

ב-2018, החליט בוקין להרחיב את פעילותו בנושא, ובנוסף לחלוקת מזון, הוא החל בתרומה של מוצרים יבשים. “אני ועוד מתנדבים היינו קונים את הכל בעצמנו, ומחלקים למי שצריך”, הוא מסביר. לשם הרחבת הפעילות, הקים בוקין באופן רשמי את ה”פרויקט של יובל ועדן”: “עדן מכינה את הסלים ואחראית על כל תהליך ההכנה והאחסון של מצרכי המזון, ואני דואג לכל השאר”.

לפני שנתיים, בתקופת הקורונה, בוקין התנדב גם בעמותה וגם בפרויקט האישי שלו. לצערו, הוא ראה שחלק ממוצרי המזון שחילק מטעם העמותה היו מקולקלים. “הרבה מאוד אנשים התלוננו, והבנתי שאני צריך לקחת יוזמה ולהתחיל להביא מזון גם בעצמי”, הוא משחזר. עם הזמן, החלו להצטרף לפרויקט שלו עוד ועוד מתנדבים מהעמותה. “רציתי שהאנשים שצריכים יקבלו מוצרים טובים, כדי שיוכלו באמת ליהנות מהם”, הוא מספר ל”שווים”.

בנוסף לחלוקת המזון הקבועה, בוקין ושותפיו הצליחו לקיים מספר אירועים למשפחות הנזקקות, לרבות ימי הולדת, הכל בעזרת התרומות שהם מקבלים דרך הפרויקט. “זה מאוד משמח אותנו שאנחנו יכולים לעשות גם אירועים כאלה”, הוא משתף.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


סלי המזון לתרומה. צילום: באדיבות "הפרויקט של יובל ועדן"
סלי המזון לתרומה. צילום: באדיבות “הפרויקט של יובל ועדן”

/לא נותן למוגבלות לעצור אותו

כיום, לצד יובל ועדן מתנדבים כ-12 מתנדבים נוספים, ביניהם גם אנשים עם מוגבלות. “יש מתנדב שאחראי על איסוף וחלוקת תרומות בכל עיר באזור הקריות. חלק מהם היו גם אנשים עם מוגבלויות שונות. כל מי שרוצה לעזור או לתרום – מבורך. גם אדם בתפקוד נמוך יכול לעזור, אני מאמין שאין דבר שעומד בפני הרצון”.

מאז שהפרויקט הוקם, בוקין ושותפיו עזרו ליותר מאלף אנשים, שנתמכים על ידי קו החלוקה שלו באופן קבוע. התרומות נאספות על ידי אנשי הפרויקט שלוש פעמים בשבוע, ובשאר הזמן חבילות המזון מחולקות למשפחות הנזקקות. “לא האמנתי שאצליח להרים פרויקט כזה”, מספר בוקין בהתרגשות.

בעיות התקשורת הקלות איתן מתמודד בוקין בעקבות אבחונו על הרצף האוטיסטי, הקשו עליו מעט בהקמת הפרויקט, אבל הוא לא נתן לזה לעצור אותו. “פחדתי שלא אצליח להסתדר, אבל החלטתי להתגבר על הקשיים, כי אני מאוד אוהב לעזור לאחרים”.

עם זאת, לדבריו, הייחודיות בפרויקט שהקים היא העובדה שמוצרים נאספים מכל מי שרוצה לתרום, אפילו אם מדובר במוצר אחד. “יש עמותות שמתרכזות בתורמים הגדולים, אבל אנשים לא מבינים שכל מי שתורם עוזר למישהו אחר – אפילו במוצר אחד. כשאנשים רואים שאפילו דבר אחד עוזר, זה נותן להם מוטיבציה לתרום”, הוא אומר לסיכום.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות