נושאים קשורים

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"



ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
ראשימאמריםיומן מלחמה. או: איך הצלחתי לשכוח קצת מהאנורקסיה שלי

יומן מלחמה. או: איך הצלחתי לשכוח קצת מהאנורקסיה שלי

במשקל 26 קילו ומצב נפשי ירוד, מתעדת רותי זוארץ את ימיה ב"חמ"ל הסגול" של שווים, בין כאב בלתי נתפס לרגעים של סיפוק – כשהצליחה לעזור לישראלים במצוקה

כן, גם אני צריכה עזרה, אבל מלחמה. רותי זוארץ (צילום מהאלבום האישי)

“די”. “די”. יד אחת שלי סוטרת ליד השנייה. “די, אל תיגעי בעצמך, את כבר לא שלך”. כך הרגשתי אחרי היום הראשון שלי בחמ”ל הסגול, שמפעילים חברת הכנסת לשעבר שירלי פינטו, אתר “שווים” ומפעל הפיס למען אנשים עם מוגבלויות בזמן “חרבות ברזל”.

כשהתחילה המלחמה, החרדה היחידה שלי הייתה סביב בית חולים רמב”ם. אני הרי צריכה, כאנורקסית-בולמית, עירויי מלח מדי שבועיים, שכוללים כמה ימי אשפוז. מה אעשה במלחמה? איך אעז לשגע רופאים טרוטי-עיניים עם רשימת התרופות שלי, ועם התנאים שיש לי לעולם כדי לחיות?

אני מרגישה את כוחותיי מדלדלים. המשקל אומר את שלו: 26 קילו. כן, גם אני צריכה עזרה. אבל מלחמה. זה יהיה כה פאתטי ואגוצנטרי לתפוס מיטה במקום חייל צה”ל פצוע.

כשהעולם נהיה גדול, אתה מתקטן. וכשאתה נכה, אתה ממלא את החסר, את הריק בהרגלים ובעולמה הקטן של נמלה מוכת נרקיס.

המלחמה התחילה בשבת והקפיאה את כולנו לעד. בחוסר מעש. מוכים, נהדפים, המומים. ואני, שרגילה להעמיס על עצמי עוד ועוד עבודה גם כשאין בי כוחות (כי הוצאותיי על תרופות ועל אוכל הן כמו של משפחה), נותרתי המומה ועם חור בראש.

רק כשהוצעה לי ההתנדבות בחמ”ל הסגול של “שווים”, ששוב הוכיחו לי שהם שווים, התחילה התקווה לנפנף בצעיף סגול, צבע הנצח.

מהיום שהתחלתי, הרגשתי כאילו שלחו לי את ביידן אישית, שיגיד לי שאני ישראלית ושזה חשוב. ושיש מישהו גדול שיגן עליך, וזה אני לזולתי וחזרה.

________________

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

________________

כשהתיישבתי להתחיל לצלצל לאנשים שפנו למוקד, לבשתי שמלת ערב חגיגית, כאילו אני סינדרלה ועם הסנדל שחסר תרמתי לחיל הרגלים. וזו הייתה חוויה. הטלפון הראשון שלי היה לאמא לארבעה עם שני ילדים אוטיסטים. אני מתקשרת אליה, והיא לא יודעת את נפשה מרוב שמחה על שיש מישהו ששומע, שמתעניין.

“מה אני מחפשת? משחקים, מישהו שיעזור עם הילדים, הם ארבעה, בגילאי שנה עד שבע, ואני רק אחת”, היא אומרת. והיא היתה כל כך אסירת תודה, עד שהרגשתי לרגע כמו פיה טובה. ואם אני פיה אז אסור לי להיעלם. אני צריכה כוחות לאחוז בשרביט, לא לכלות את כוחות מיתרי הקול שלי בבולמוסים והקאות. אני צריכה אותם למשימה הבאה. יש לי אחריות. יש לי את עצמי בין הידיים.

כל זמן שנשפך סביב הטקסים שלי לחיות, הוא זמן שגורף ממני נקיפות מצפון. אז אני מפחיתה לאט ועוברת מרותי א’ לרותי ב’, כמו הפרדת חלמון וחלבון.

משהו חדש נולד. אל תירא ישראל, אל תירא כי גור אריה. אל תדאג, תישאר קטן, אל תתפח כדובון שמן.

מדברת עם אמא שלי. כן, גם בגיל 50 אני רוצה אותה גאה בי. והיא מתייפחת בטלפון: “כל הכבוד לך, ידעתי לחנך. חבל שלא למדתי, אני רוצה גם לעשות משהו, והרגליים אוי הרגליים”. פליטת שואת לוב, מוכת זיכרונות והלם של קרבות מלחמת השחרור וששת הימים.

כן, כולנו הלומים. הראש אבד, אבל הגוף, הגוף נותן לחזה להתמלא שהלב עובד לבד. ואני מהיום לא פוחדת יותר מהלילה, שאצטרך אמבולנס. אני מחכה לבוקר עם המשימות החדשות.

זוהי מלחמה ארורה, וכולנו נצא ממנה אחרים. גם אני. עם דימוי עצמי משוקם, מלשקם.

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות