נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותתכירו את מוקד מימוש הזכויות בחירום של משרד מבקר המדינה

תכירו את מוקד מימוש הזכויות בחירום של משרד מבקר המדינה

המוקד מסייע לכל מי שמתקשה לממש את זכויותיו ולקבל את השירות שלו הוא זקוק ממשרדי הממשלה, מהרשויות המקומיות ומגופים ציבוריים אחרים

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מבקר בשדרות אחרי מתקפת הטרור. צילום: דוברות מבקר המדינה

נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה הקימה מוקד ייחודי שנועד לסייע לכל מי שמתקשים לממש את זכויותיהם ולקבל בזמן מצב החירום המלחמתי את השירות שלו הם זקוקים ממשרדי הממשלה, מהרשויות המקומיות ומגופים ציבוריים אחרים.

המוקד טלפוני, אבל נותן מענה גם בווטסאפ, כך שגם לקויי שמיעה יכולים לקבל דרכו סיוע. עובדות ועובדי הנציבות מגיעים גם למלונות שבהם שוהים המפונים מגבול עזה, בודקים את הצרכים הדחופים ובמקרים המתאימים פונים לגופים הציבוריים הרלוונטיים.

בין יתר הנושאים מטפל המוקד במתן מענה לצרכים של אנשים עם מוגבלות ומשפחותיהם. כך למשל, מ’, אמא לחמישה ילדים מנתיבות – הצעירה שבהם נכה ומונשמת – איבדה את ביתה לאחר שהבניין נהרס מפגיעת רקטה עם פרוץ המלחמה. בשל מצבה הרפואי של הבת, המשפחה לא יכלה להתפנות למלון ונאלצה לגור, בלית ברירה, עם הוריה המבוגרים של האם בבאר שבע.

“במשך שבוע וחצי ניסינו לפנות לעירייה ולמס רכוש ולא קיבלנו מענה”, סיפרה האם. “היינו חסרי אונים. אמרו לנו שרק אחרי המלחמה יטפלו בנתיבות, שאנחנו בעדיפות אחרונה, קודם כל עוטף עזה ושדרות. נשארנו ממש בלי מענה ובלי דירה”.

מ’ פנתה למוקד הנציבות – והבעיה נפתרה. “קיבלנו מענה מיידי”, היא מספרת. “קיבלנו טלפון מהמוקד העירוני, ממס רכוש, מהרווחה – כולם התקשרו אליי. בתוך כמה ימים קיבלנו אישור להתפנות לדירה אחרת וטיפול מיידי בדירה שלנו ושל השכנים”.

המבקר מסייר בקיבוץ בארי אחרי הטבח הנורא. צילום: דוברות מבקר המדינה

המעון חזר, ההסעה לא

במקרה אחר, תושבת בני ברק, אם לפעוטה עם מוגבלות, פנתה לנציבות תלונות הציבור באמצעות מוקד הסיוע. לטענתה, המעון השיקומי אליו משובצת בתה חזר לעבודה לפני כשבוע, אולם העירייה טרם חידשה את ההסעות למעונות השיקומיים, ולכן בתה אינה יכולה לחזור למסגרת הלימודית.

הבירור העלה כי ההסעות למעונות השיקומיים הן באחריות הרשות המקומית, ולפי הנחיות פיקוד העורף אין מניעה לחדש את ההסעות לילדים. נציבות תלונת הציבור פנתה אל העירייה, ובהמשך לפנייה נערך דיון בנושא והוחלט לחזור ולהפעיל את ההסעות למעונות השיקומיים, כולל הסעת בתה של הפונה.  

במקרה נוסף, תושבת נתיבות, אישה מבוגרת עם מוגבלות, פנתה בשעת לילה מאוחרת וסיפרה: “יש לי בעיה בחלון של החדר בממ”ד, אין מי שיכול לעזור”. הנציבות פעלה מיד למוקד העירוני, ולמחרת בבוקר באו מהעירייה לתקן את החלון. עובדת הנציבות שוחחה למחרת עם הפונה ווידאה שהעניין נפתר.

אם גם אתם צריכים עזרה במימוש זכויותיכם בזמן המלחמה, מוזמנים לפנות למוקד
בטלפון 02-6665199

ובווטסאפ: 050-3995422

המוקד פועל בימים א’-ה’ מ-7:00 בבוקר עד 23:00 בלילה, וביום שישי עד 13:00 בצהריים. מעבר לשעות הפעילות ניתן להשאיר הודעה. כמו כן, ניתן להגיש תלונה בדרכים נוספות המפורטות באתר משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור: www.mevaker.gov.il


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות