נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלותהמלצר הוא רובוט, המפעיל – איש עם מוגבלות

המלצר הוא רובוט, המפעיל – איש עם מוגבלות

ברוכים הבאים לקפה "אווטאר" ביפן, בו כל המלצרים הם רובוטים אותם מפעילים מרחוק אנשים עם מוגבלויות. ישראלית שביקרה במקום: "זה היה מקסים, והשירות היה נהדר"

רובוט-מלצר שמופעל מרחוק על ידי איש עם מוגבלות בבית הקפה “אווטאר” ביפן

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

יש כיום לא מעט בתי קפה ומסעדות שמעסיקות אנשים עם מוגבלויות, בישראל ובעולם. אבל בבית הקפה “אווטאר” ביפן לקחו את הקונספט צעד אחד קדימה – שם אנשים עם מוגבלויות שלא יכולים להגיע פיזית לעבודה בכלל מוגבלותם – מפעילים מרחוק רובוטים שמשמשים בתור המלצרים ונותני השירות.

“אנחנו שואפים להשיג צורה חדשה של השתתפות חברתית באמצעות שימוש בטכנולוגיה”, כתבו בעלי המקום, שמקפידים להעסיק כמפעילים מרחוק אך ורק אנשים עם מוגבלויות. העובדה שהאנשים שמתפעלים את הרובוט צריכים רק להתחבר לאינטרנט ותו לא – מאפשרת להם לעבוד מכל מקום וללא צורך להיות בקרבה לבית הקפה – מה שנותן הזדמנות שווה לכולם.

בית הקפה החל לפעול במתכונת פיילוט כבר בשנת 2018, אז העסיקו במקום עשרה אנשים עם מוגבלויות שונות, שלדברי בעלי בית הקפה היו חדשים וללא ניסיון בעבודה. הצוותים שהורכבו התקבלו באהדה רבה, הפיילוט הוכרז כהצלחה גדולה והמקום החל לפעול במתכונת מלאה.

במהלך הפיילוט הוגשו רק משקאות, אך בעקבות ההצלחה הפך המקום למסעדה במתכונת מלאה, והחל להגיש פריטי מזון וארוחות. “אנחנו מתכננים להרחיב את התפריט שמוצע כיום אפילו יותר, בהתאם לעונה ולביקוש”, מודיעים בבית הקפה.

כדי ליהנות מהמיזם הנפלא ולקבל שירות מהרובוטים, צריך לשלם דמי כניסה של 25 שקלים לילד וכ-35 שקלים למבוגר, כשכרטיס הכניסה כולל משקה. ילד מתחת לגיל 3 ייכנס בחינם.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

קרן סמואילה, ישראלית שהגיעה לבקר ביפן, נתקלה בבית הקפה “אווטאר” במקרה, נכנסה לאכול שם וגילתה בהתרגשות את הקונספט המופלא של המקום. “השירות היה ממש נהדר”, סיפרה בשיחה עם “שווים”. לדבריה, “כדי להזמין בבית הקפה צריך להיכנס לאתר, אחרת בכלל לא הייתי יודעת שמי שנותן לי את השירות הוא אדם עם מוגבלות. כל עוד לאדם עם המוגבלות אין בעיה בדיבור, אף אחד לא יכול לדעת”.

לדבריה, מה ששדרג לה את הארוחה אף יותר זו העובדה שהרובוטים היו דוברי אנגלית, מה ששיפר את החוויה שלה. “זה מאוד קשה ביפן להסתדר, כי רוב האנשים דוברים רק יפנית”, היא מסבירה. “זה מאוד מרגש שהמקום נותן הזדמנות לאנשים עם מוגבלויות שונות לעבוד, זו ממש אפליה מתקנת. הבנתי שעובדים בו גם אנשים בתפקוד נמוך, אנשים עם ניוון שרירים ועוד. זה פשוט מקסים”.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות