נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותתמונת פצועי המלחמה: אלפי אנשים יזדקקו לשיקום פיזי ונפשי

תמונת פצועי המלחמה: אלפי אנשים יזדקקו לשיקום פיזי ונפשי

מאות פניות חדשות להכרה כנכי צה"ל הגיעו לאגף השיקום במשרד הביטחון. אזרחים רבים איבדו גפיים והחלו בתהליך שיקום – ועוד מאות נפגעי חרדה ופוסט טראומטיים יזדקקו לטיפול וליווי

נציגי ארגון נכי צה"ל בביקורי חולים בזמן המלחמה. צילום: ארגון נכי צה"ל
נציגי ארגון נכי צה”ל בביקורי חולים בזמן המלחמה. צילום: ארגון נכי צה”ל

כ-2,000 פצועי צה”ל במצבי פציעה שונים הגיעו לבתי החולים השונים ברחבי הארץ מאז היום הראשון למלחמת “חרבות ברזל”, וחלקם כבר החלו בהליכי הכרה בנכות מול אגף השיקום במשרד הביטחון. בעתיד הקרוב צפויים להגיע לבתי החולים עוד מספר רב של מאושפזי גוף ונפש, חיילים, אנשי כוחות הביטחון ואזרחים כאחד.

“המסה של הפצועים ומתמודדי הנפש היא בלתי נתפסת”, אמר הבוקר (שני) יו”ר ארגון נכי צה”ל, עידן קלימן, בראיון בגלי צה”ל. “מדובר על יותר פצועים ממלחמת יום הכיפורים. אני מאוד מודאג מהמצב, ואני משקף זאת לנציגי הממשלה. עשינו את רפורמת ‘נפש אחת’ כדי לפתור את הבעיות האלו, ולא נלך אחורה. זרקנו את כל התוכניות התקציביות של 2024 לפח, מעתה כל התקציב יוכפל”, הוסיף. “אנחנו נערכים לפתיחה מזורזת של בתי הלוחם באשדוד ובנהריה, כי אנחנו מבינים שאנחנו באירוע לאומי חסר תקדים, ומתכוננים להתווספות של חברים רבים לארגון”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


לדבריו של קלימן, קיים מחסור של מעל 100 תקנים באגף השיקום של משרד הביטחון, לצד מחסור של מקומות לאירוח ואשפוז בבתים מאזנים. “יש להיערך לכך בהתאם”, אמר עוד, “הולכים להיות הרבה אתגרים למדינת ישראל בטיפול בפצועים החדשים”.

קלימן סיפר כי בימים אלה הוא מסייר בבתי החולים ופוגש את הפצועים: “אתה נכנס לחדרים ושומע סיפורי גבורה. סטיבן שפילברג לא היה כותב סיפורים כאלה. מדובר באנשים משכמם ומעלה, עם סיפורים מרגשים וקשים. החבר’ה נכנסו בעיניים פקוחות לקרבות כדי להציל אנשים, ואני מצדיע להם על כך. נעשה הכל כדי ללוות אותם, כדי שיחזרו במהרה לחברה בישראל”.

טיפול במגוון רחב של פציעות

לצד הטיפול בלוחמי צה”ל ובכוחות הביטחון, על פי נתוני משרד הבריאות, ישנם 200 אזרחים מטופלים בשיקום, מתוכם כ-30 קטועי גפיים. ד”ר ירון סחר, מנהל האגף לשיקום במשרד הבריאות, סיפר ל”וואלה” כי הפצועים שהגיעו במצב קשה לאחר קטיעת האיברים לא שרדו. “אנחנו מתמודדים עם מספר גדול מאוד של פגועים שצריכים שיקום, אבל מערכת הבריאות תוכל לעמוד בזה ולתת לכולם את הטיפול המיטבי”.

ד”ר סחר ציין כי הפגיעות בקרב אזרחים הן מגוונות, ומצריכות ספקטרום רחב של טיפולים ושירותים רפואיים. “אנחנו רואים הרבה פגיעות ראש, דבר שיכול להשפיע על יכולת הדיבור ואפילו בעיות בתזונה ובאכילה. אנחנו מלווים אותם גם עם תזונאיות, קלינאיות תקשורת ומרפאות בעיסוק, וכמובן גם בהיבט הנפשי. המטרה שלנו היא שבסוף השיקום כולם יחזרו לתפקוד הגבוה ביותר כדי שיצליחו לעבוד ולכלכל את עצמם – גם אם יקבלו קצבה לכל החיים”.

ד”ר חגי אמיר, מנהל המרכז הרפואי לשיקום על שם לווינשטיין, סיפר כי עשרות פצועים הגיעו למרכזי השיקום, וצפויים להגיע יותר בעתיד. “רוב הנפגעים סובלים מפגיעות בגפיים העליונות והתחתונות וחלקם אף קטועי גפיים כתוצאה מירי ורסיסים”, אמר. “מגיעים אלינו אנשים שפתאום חווים פגיעה ניכרת בתפקוד, וזה דבר שמאוד קשה לקבל. הם צריכים להתמודד עם מגבלות שלא הכירו קודם”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות