נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשימאמרים מיוחדים"הגלים היו חזקים היום, אבל אנחנו יותר חזקים"

“הגלים היו חזקים היום, אבל אנחנו יותר חזקים”

מאות ילדים עם ובלי מוגבלויות שפונו לאילת משתתפים בפעילות סאפ וגלשנים של עמותת "בית על הים". המטרה: לייצר שגרה ספורטיבית ולהחזיר להם את תחושת השליטה

“לייצר שגרה בתוך כל הבלגן”. ילדים מהעוטף בים של אילת. צילום: נדב כהן

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

העיר אילת הפכה בחודש וחצי האחרונים מעיר התיירות של ישראל לעיר המקלט עבור מפוני עוטף עזה ותושבי הדרום, לאחר האירועים הקשים של ה-7 באוקטובר. אלפי ילדים, ובהם ילדים עם מוגבלויות, ממשיכים לנסות ולהתאושש מהמראות הקשים שראו וחוו, ואחת הדרכים היא דרך הים המקסים של אילת.

עמותת “בית על הים” מפעילה בימי שגרה את תוכנית “חוף מבטחים”, שנותנת מענה ראשוני לטראומות דרך הים. השבוע ירדו חברי העמותה לאילת והחלו לפעול בפעילות ייחודית מול עשרות ילדים מהעוטף, כדי לייצר שגרה וקצת ודאות בתוך הכאוס בהם מצויים אותם ילדים ובני נוער, שעתידם כלל לא ברור.

נכון לעכשיו יש 10 קבוצות של צעירים וצעירות, בהן משולבים גם ילדים עם מוגבלויות, משדרות, ניר עוז, כרם שלום, ניר יצחק, גבולות, יתד ועין הבשור. עיקר הפעילות היא בחוף הצפוני של העיר הדרומית. בשבוע הבא מתכוונים ב”בית על הים” לפתוח קבוצה ייעודית לילדים עם מוגבלויות.    

“דרך השליטה בים ובכלי הימי אנחנו מאפשרים לבני הנוער והילדים להחזיר שליטה לחיים שלהם, מה שהכי נחוץ להם כרגע”, סיפר אחד המייסדים של העמותה, עילי פרבשטיין, על הפעילות. “זה תהליך שמאפשר להם לראות פנים חוזרות, ליצור קשר עם מבוגר משמעותי, לייצר שגרה בתוך כל הבלגן ולמעשה להיות עבורם חוף מבטחים”.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

פרבשטיין סיפר כי אתמול (שני), בתום הפעילות בשעות אחרי הצהריים, חברי הקבוצה מניר עוז קיבלו את הבשורה שחבריהם מהקיבוץ חוזרים הביתה – והם התקשו להסתיר את ההתרגשות. “ברגע שהם קיבלו את רשימת השמות של החברים שלהם שאמורים לחזור בפעימה בלילה, הם צעקו, התרגשו, התחבקו ונצצו. זה היה רגע מאוד מורכב שהכיל בתוכו המון אופטימיות ותקווה, ומנגד חשש לצפות כי עד שהם לא חוזרים הם לא חוזרים”.

אחד הילדים שמשתתף בפעילות של העמותה סיפר: “הגלים היו חזקים מאוד היום, אבל אנחנו יותר חזקים מהם. החלק שהכי אהבתי היום הוא החתירה. זה נתן לי להתרכז רק בזה, זה נתן לי שקט. כיף לי לקבל כוחות מהחברים שלי פה בפעילות. אני לא רוצה לעשות כלום בימים כאלה, הפעילות פה זה הדבר היחיד שאני עושה”.

פעילות “בית על הים” באילת. צילום: נדב כהן

מלווי הקבוצות שיתפו ואמרו על הילדים לאחר הפעילויות: “הם מתנהגים פה שונה מהמלון ושונה מבדרך כלל. הפעילות מוציאה מהם את הצד העוזר, המשתף פעולה שלהם. הם מתעלים את האנרגיות שלהם לתוך העשייה בים, במקום לחפש איפה להוציא אותן”.

הפעילות אורכת כחמישה מפגשים של כ-3 שלוש שעות. כל מפגש מתקיים ביום קבוע, בשעה קבועה ועם אותה קבוצה ואותו צוות מקצועי – כדי להחזיר את תחושת השגרה והוודאות. הפעילות היא לגילאים 6-18, והקבוצות נבנות ביחד עם רכזי החינוך ורכזי הקהילות של הקיבוצים והיישובים. בכל קבוצה יש 15 משתתפים בטווח גילאים של 3 שנים (6-9, 9-12, 12-15, 15-18).

מה לומדים?

בשלב הראשוני המשתתפים מכירים אחד את השני ויוצרים יחסי שיתוף פעולה ראשוניים. לאחר מכן מכירים את הכלים הימיים שאיתם יהיו בים (גלשן, סאפ, סירה) ויוצרים חוזה קבוצתי והתחלה של גיבוש למשימה משותפת.

בנוסף, לומדים דרכים לאיזון אישי וקבוצתי במים, יוצאים למרחב הפתוח בים ולבסוף אף מעבירים “שיעור” ימי למשפחה או לקרובים, כדי “להעביר את זה הלאה”.

עמותת “בית על הים” היא עמותה המתמחה ביצירת שילוב ומפגש בין אוכלוסיות שונות בעזרת הים, גלישה ושיט, ופועלת ליצירת משמעות, שוויון והעצמה. הפרויקט נעשה בשיתוף פעולה עם “חוסן ילדינו”, מתחם חוסן שהוקם באילת.

צילום: נדב כהן
יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות