נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאיפה חילקו הכי הרבה דוחות לאלו שחנו בחניית נכים ללא תג?

איפה חילקו הכי הרבה דוחות לאלו שחנו בחניית נכים ללא תג?

הנתונים לא מחמיאים: עמותת "אור ירוק" בדקה את רמת האכיפה ומצאה כי יש מקום רב לשיפור. וגם: באיזו רשות מקומית חילקו רק דוח חנייה אחד בשנה החולפת?

חנייה בחניית נכים שלא כדין. צילום: עמותת "אור ירוק"
חנייה בחניית נכים שלא כדין. צילום: עמותת “אור ירוק”

על רקע שבוע הזכויות לאנשים עם מוגבלות: באיזו עיר בישראל מחלקים פקחי העירייה הכי הרבה דוחות חנייה לרכבים ללא תג שחונים בחניות הנכים? עמותת “אור ירוק” ערכה מחקר בנושא ב-36 ערים גדולות (מעל 50 אלף תושבים), והתוצאות לא מחמיאות.

כ-268,000 אנשים בישראל מחזיקים כיום בתג חנייה לנכה, ורשומים כ-406,000 כלי רכב המשויכים לאנשים עם תג נכה תקני. כ-9% מבעלי התג רשומים בעיר ירושלים, כ-5% רשומים בעיר תל אביב-יפו וכ-4% רשומים בעיר ראשון לציון.

מנתוני העמותה עולה כי בחמש השנים האחרונות חולקו מעל ל-127,000 דוחות, ממוצע של כ-25,500 דוחות בשנה. בשנת 2022, לדוגמה, חולקו כ-29 אלף דוחות על חניה בחניית נכים ללא תג נכה – עלייה קלה של כ-200 מנתוני שנת 2021.


**************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letova
**************

מי העיר המובילה בכמות הדוחות?

העיר שבה נרשמו השנה הכי הרבה דוחות לחונים בחניית נכים ללא תג היא הבירה ירושלים, עם מעל ל-9,000 דוחות. העיר השנייה בגודלה, תל אביב, נמצא מיד אחריה ברשימה עם מעל ל-3,300 דוחות השנה. חיפה במקום השלישי עם כ-1,700 דוחות בשנה החולפת, רמת גן עם כ-1,500 ורעננה עם כ-1,200. באום אל-פאחם, על פי המידע שליקטה “אור ירוק”, ניתן בשנה החולפת רק דוח אחד על חנייה שלא כדין בחניית נכים.

לצד רשימת המובילות בחלוקת הדוחות ניצבת רשימת ערים “מכובדת” לא פחות: רשויות מקומיות שכלל לא אוכפות את נושא חניות הנכים. בין הערים האלו תוכלו למצוא את רהט, בני ברק ובית”ר עילית. כמו כן, עיריותיהן של בת ים, מודיעין עילית, נצרת וראשון לציון לא מסרו נתונים על אכיפת חניות הנכים בעיר.

כמות הדוחות בהתפלגות לערים. הנתונים באדיבות עמותת "אור ירוק"
כמות הדוחות בהתפלגות לערים. הנתונים באדיבות עמותת “אור ירוק”

“רק יד קשה תייצר הרתעה”

“המשטרה והפקחים העירוניים חייבים להגביר את האכיפה נגד נהגים שתופסים מקום חנייה השמור לנהג נכה”, אומר מנכ”ל עמותת אור ירוק, עו”ד יניב יעקב. “חנייה במקום השמור לנהג נכה היא עבירה חמורה וגם מעשה לא מוסרי. נהג עם צרכים מיוחדים נאלץ להתמודד עם קשיים רבים, וניהול שגרת יום רגילה עבורו קשורה רבות לחנייה המותאמת שמאפשרת לו לחנות בבטחה ולהתנייד”.

לדבריו של עו”ד יעקב, “חניות השמורות לנכים מאפשרות פתיחת דלת צד וירידה עם מעלון בסמוך להנמכת מדרכה קרובה. כשהחנייה תפוסה אדם המתנייד עם כיסא גלגלים נאלץ לנסוע בין כלי הרכב בכביש ולחפש מקום בטוח כדי לעלות למדרכה”. עוד הוא מוסיף כי “חנייה במקום השמור לנכים פוגעת ביכולתם של אנשים עם מוגבלות ללכת לבנק, לקניות או לבילוי – ולמעשה מרחיקה אותם מהחברה”.

חנייה בחניית נכים שלא כדין. צילום: עמותת "אור ירוק"
חנייה בחניית נכים שלא כדין. צילום: עמותת “אור ירוק”

לדבריו, כתוצאה מהתנהגות פושעת של אנשים המחנים בחניית נכים ללא תג תקני, נהגים נכים נמנעים מלבצע פעולות פשוטות. “רק יד קשה נגד אותם נהגים תגביר את ההרתעה ותגביר את רווחתם וביטחונם של נהגים נכים”, הוא טוען לסיכום.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות