נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותדיירי הכפר המיוחד בצפון לא שומעים אזעקות: "הופקרנו"

דיירי הכפר המיוחד בצפון לא שומעים אזעקות: “הופקרנו”

למרות המלצה של פיקוד העורף להתקין צופר נוסף, אנשים עם מוגבלות המתגוררים ב"כישורית" לא יודעים מתי להיכנס למרחב המוגן. דובר צה"ל: "צריך לגזום את העצים מסביב לצופר"

דיירי כפר כישורית. צילום: בוגרי דיירי כפר כישורית
דיירי כפר כישורית. צילום: בוגרי דיירי כפר כישורית

140 בוגרים עם צרכים מיוחדים בכפר “כישורית” בגליל המערבי חסרי אונים בעת אזעקה. הסיבה היא פשוטה: הם לא שומעים אותה. הכפר משתרע על פני שטח הקיבוץ של 480 דונם, כ-15 ק”מ מול גבול לבנון, ולוחמי ארגון הטרור חיזבאללה.

בני, אבא לבוגרת עם צרכים מיוחדים בת 45 שגרה בכפר כבר 24 שנים, סיפר ל”יהיה בסדר” בגלי צה”ל כי הם אובדי עצות: “המגורים של הקהילה הם במקום נמוך, ולכן האזעקה לא נשמעת. פנינו לפיקוד העורף שהעוצמה של האזעקה היא לא מספיקה, בייחוד עבור אנשים עם צרכים מיוחדים, וזה מחייב פעולה שתשמור על ביטחונם. שלושה חיילים הגיעו לבדוק ורשמו שהאזעקה לא נשמעת, אבל דבר לא נעשה בפועל”.

“יש לנו 30 שניות להגיע למרחב המוגן בזמן אזעקה, וחלק מהאנשים כאן עם קשיי ניידות”, אמר מנכ”ל כפר כישורית, שוקי לוינגר. “אנחנו משאירים 30 בכפר עובדים 24 שעות ביממה. ברגע שיש אזעקה, הם מוציאים את האנשים מהדירות למקלטים. כמובן שאנחנו לא עומדים בזמן, בתרגולים הכי מוצלחים אנחנו עומדים על עשר דקות עד שמגיעים למרחב המוגן. בלילה לא שומעים את האזעקה, אז אנחנו צריכים להלביש אותם ולקחת אותם למקלט, אנחנו מרגישים מופקרים לגורלנו”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >>> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


“חובתה של המדינה לדאוג לאזרחיה”

לטענתו של מנכ”ל הכפר, הם גילו על המחדל לפני כשנה וחצי, בזמן תרגול ירידה למקלטים. “הסברנו לפיקוד העורף שזו לא אוכלוסייה רגילה, הם שלחו חיילים שבדקו את המערכת ומצאו כי יש מקומות ששומעים חלק, ובחלק אחר לא שומעים לחלוטין. הם אמרו שיחזרו ושיתקינו צופר נוסף. זה לא קרה, אז פנינו למועצה בגליל שיפעלו בנושא מול יחידת הקישור לרשות המקומית. אחרי דין ודברים, הפתרון של פיקוד העורף היה להתחבר למערכת פרטית שנקראת ‘נופרית’, ואדם שיוצב באזור 24 שעות ביממה יפעיל אזעקה בעת הצורך”.

לוינגר טען כי פיקוד העורף ביקש מהם להוריד את אפליקציית ההתרעות, אבל הבעיה היא שלרוב הבוגרים בכפר אין סמארטפונים, וחלק מהם לא יודע להשתמש בהם, כך שהפתרון הזה לא רלוונטי עבורם.

פיקוד העורף המליץ, הצופר טרם תוקן
פיקוד העורף המליץ, הצופר טרם תוקן

“הגעתי למפקד פיקוד העורף בצפון, ששלח עוד פעם צוות מטעמו שיבדוק את הנושא”, המשיך לוינגר. “באחד המפגשים הוא אמר לי שיש מקומות יותר דחופים, והם יגיעו לתקן בהמשך. לאחר מכן, הוא שלח לי סרטונים מאזורי הקיבוץ ששומעים את האזעקות. אני השבתי לו שיש סרטונים שהעברנו לפיקוד העורף בו לא שומעים”.

חיילי פיקוד העורף שהגיעו לסייר בכפר קבעו שהמיקום של הצופר לא נכון, והמליצו על תוספת של צופר או שניים. “חלפה שעה, קיבלנו טלפון שאמר לנו שהפיקוד שוב חוזר לאופציה של מערכת ההתראה העצמאית ‘נופרית’, והוא ממליץ לנו לקנות אותה. השבתי לאותו גורם כי לא נקנה וזוהי חובתה ותפקידה של המדינה לדאוג לאזרחיה”.

דובר צה”ל: “הצופר תקין”

מדובר צה”ל נמסר בנושא: “מערך הצופרים של פיקוד העורף נבדק ונמצא בכשירות מלאה. התבצעה בדיקת מערכות, והובהר כי הצופר תקין. עם זאת, במהלך הסיור הצופר מוקף בעצים ולכן יש צורך בגזימת העצים על ידי הרשות המקומית או בשינוי הצופר”.

“נשמח לטפל בבעיית העצים אם זו הייתה הבעיה, אבל זו לא”, השיב לוינגר לתגובת דובר צה”ל. “פיקוד העורף טען בעצמו שהמיקום של הצופר לא טוב. השטח הוא 480 דונם – צופר אחד לא מספיק. אנחנו נמשיך להילחם עבור הדיירים שלנו היקרים לנו, אי אפשר לחיות בתחושה שלא ניתן לספק להם את ההגנה שהם צריכים. נמשיך להתדיין עם פיקוד העורף על כך”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות