נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותהציעו לי לעבור למוסד גריאטרי. אני אפילו עוד לא בת 50

הציעו לי לעבור למוסד גריאטרי. אני אפילו עוד לא בת 50

אולי זה בגלל שחליתי במחלה הלא נכונה, בזמן הלא נכון. אולי זה העונש למחסור בטיפול לחולות אנורקסיה-בולימיה. איזו משאלה אבקש כשאכבה את הנרות על עוגת יום הולדת 50 שלי? טור מיוחד

רותי זוארץ. צילום באדיבות המצולמת
רותי זוארץ. צילום באדיבות המצולמת

אז איפה טעיתי שבגיל 50 אני מופנה למוסד גריאטרי? חליתי במחלה הלא נכונה, בזמן הלא נכון, ובמדינה הלא נכונה.

לכולם נמאס מהמחלות שלי, אנורקסיה ובולימיה, כולל עצמי. מיאוס שרק דרדר את מצבי, עד שהגעתי למצבו בו אני שוקלת 26 קילוגרמים בלבד.

כל השירותים הטיפוליים, כולל פסיכולוג, נשללו ממני דווקא בגלל שמצבי הידרדר כל כך. נותרתי לבד. עמותת “אנוש” אף הפקירה אותי, ובמשך חצי שה לא הייתה לי מדריכה. נותרתי עם עצמי למען עצמי. נפלתי, שברתי את הירך ועברתי ניתוח ותהליך שיקום ארוך. מן הסתם, אלו גרמו למחלות שלי להמשיך ולפגוע בי. אף מוסד להפרעות אכילה לא רצה לקבל אותי עם משקל כזה והיסטוריה כזו.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> bit.ly/Shavvim-igul-letova


נחמה מצאתי רק במחלקות הפנימיות של בית החולים רמב”ם (אני תושבת חיפה), אליהן הגעתי בכל יום שני וחמישי. לא מדובר בעוד מטבע לשון: הייתי מאושפזת שם 14 פעמים בשנה האחרונה. דווקא בפנימית ג’, מצאתי את מה שהמחלה שלי צריכה: אוזן קשבת, חוסר שיפוטיות, הכלה והרבה סבלנות.

מי שבלטה במיוחד בזמן הקשה הזה הייתה כוכבה, סגנית מנהל המחלקה הייחודית הזו, שבדקה ובדקה אותי, ולא ויתרה לי. היא הפכה עבורי לדמות אם. דווקא שם הצלחתי לעלות במשקל, אבל בגלל שמחלקות פנימיות הן לא מחלקות להפרעות אכילה, לאחר סיום הטיפול באלקטרוליטים – שוחררתי הביתה, אל הבית הריק, הגדול מדי, אל האסלה, ולמשקל שלי שמנהל את חיי.

הולכת למות, בעודי בחיים

באשפוז האחרון הגיעו נציגות של עמותת “אנוש”. ביקשתי לעבור לחברה אחרת, ונאמר לי שבסל השיקום ביקשו לדעת אם אני מסכימה לעבור למוסד גריאטרי. האינסטינקט הראשון שלי היה לומר כן, רק לא להיות לבד. פתאום קלטתי שתרופתי היא חברה. אני הולכת למות, בעודי בחיים, לצידם של קשישים.

אולי זהו עונש על כך שאין מענה לחולות אנורקסיה-בולימיה. זה או מוות, או חיים בצד המוות.

האם אכבה את הנרות על עוגת יום ההולדת ה-50 שלי כשאני מתרחקת מהחיים, או בזמן שאני עוצמת עיניים ומבקשת משאלה שלא תהיה קשורה למחלה?

הצילו. הצילו אותי ממחלה אוכלת יושביה.

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות