נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםהערות על גוף של אישה הן הרסניות. במיוחד אם היא אוטיסטית

הערות על גוף של אישה הן הרסניות. במיוחד אם היא אוטיסטית

אני לא מבינה מאיפה החוצפה והחטטנות שיש לאנשים להגיד לי דברים כמו "רזית" או "השמנת". אין לכם דברים יותר חשובים להתעסק בהם? זה הניסיון שלי לטפל בנושא המורכב – "דימוי גוף"

לי נווה גיא-רון. צילום מהאלבום הפרטי
לי נווה גיא-רון. צילום מהאלבום הפרטי

לא בהכרח קל לי העניין, אבל  אני רוצה להתייחס למונח “דימוי גוף”. זו לא הפעם הראשונה שאני מנסה לכתוב על הנושא, אבל זו הפעם הראשונה שאני אשכרה מחליטה לפרסם משהו בנוגע אליו. אני רוצה לנסות לבטא את נקודת המבט שלי.

דימוי גוף הוא נושא כאוב ומורכב, ואנסה להתייחס אליו מכמה היבטים. חשוב לעשות זאת כדי לנסות להסביר את הקושי עם דימוי גוף. לא רק הקושי שלי, כי אני מניחה שיש לו שותפים רבים, וכמובן שלא רק אנשים עם מוגבלות. אני חושבת שמדובר בנושא שנוגע לכולם, וקל וחומר לנו, האוכלוסייה של אנשים עם מוגבלות, ונשים עם מוגבלות בפרט.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >>> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


הקושי המרכזי עבורי הן אותן הערות שאנשים מסביבי מרשים לעצמם לומר על הגוף שלי: “רזית”, “השמנת”, ועוד שלל הערות בלתי פוסקות על איך שאני נראית. אני  מבינה שזה לפעמים מגיע ממקום טוב, אבל ההערות האלה צובטות לי בלב. האם אנשים מרשים לעצמם להעיר לי מפני שאני אישה או אולי כי אני אישה אוטיסטית? קשה לי לומר מה בדיוק נותן להם את התחושה שאפשר לומר בפניי כל העולה על רוחם או על דעתם, אם זו ביקורת על משקלי או על מה וכמה מותר לי לאכול ובאיזה סוג מזון מדובר. בכלל, התערבות בלתי פוסקת במה שאני אוכלת ובאיך שאני נראית.

בכנות, אני לא מצליחה להבין את האובססיה הבלתי נגמרת עם הגוף שלי. אני באמת שואלת. אין דברים אחרים יותר מורכבים מהמשקל שלי? למשל המצב הכלכלי, או לא יודעת, הסכסוך הישראלי-פלסטיני? באמת, קצת קשה לי להבין את סדרי העדיפויות של האנשים, שלא לדבר על החוצפה הבלתי נגמרת.

הייתי רוצה להסביר לאחרים מה ההערות האלה עושות לביטחון העצמי שלי. אני מרגישה שלאט-לאט הן מפרקות אותו לרסיסים, וכך לפעמים גם את הרצון והחיוניות שלי בחיים. אני יודעת שזה דרמטי, אבל זאת האמת.

אז בבקשה, שימו בבקשה לב להבא למילים שיוצאות לכם מהפה. הדברים האלה נכונים לגבי כל הנשים, ואולי במיוחד בהתייחס לבנות אוטיסטיות או עם מוגבלות אחרת. הפגיעה בנו היא כפולה. די עם זה.

ילידת 1994. רווקה. מתגוררת בתל אביב. מוגדרת מינקות כאוטיסטית NOS. לא מדברת. כותבת בתמיכה. סטודנטית באוניברסיטת תל אביב לתואר בספרות ובמדעי הרוח. כותבת על הגישה שלה לחיים וכדי לגשר בין עולמם של האנשים עם הצרכים המיוחדים לעולם "הרגיל".

כתבות אחרונות