נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותמסגרות לאנשים עם מוגבלות מרעננות את הנחיות הקורונה

מסגרות לאנשים עם מוגבלות מרעננות את הנחיות הקורונה

בעקבות העלייה בתחלואה בשבועות האחרונים, משרד הרווחה מחדש את ההוראות לריחוק חברתי, בדיקות ומסכות במתקני הדיור ובמרכזי התעסוקה

מסכת קורונה (אילוסטרציה). צילום: pexels
מסכת קורונה (אילוסטרציה). צילום: pexels

בעקבות העלייה בכמות חולי הקורונה המאומתים בשבועות האחרונים, במשרד הרווחה החליטו לרענן את ההנחיות הישנות לאנשים עם מוגבלויות שנמצאים במסגרות הדיור ובמרכזי תעסוקה.

ד”ר שגית ארבל אלון, הרופאה הראשית ומנהלת מערך שירותי הבריאות של משרד הרווחה ציינה כי קיימת עליה ברורה בתחלואת הקורונה, כולל בתחלואה קשה ואשפוזים ברחבי הארץ. גם על פי נתוני משרד הבריאות ישנה עלייה מתמדת במספר המקרים המאובחנים בחולי קורונה ועלייה קלה גם במספר החולים הקשה. נכון לשבוע האחרון אנו עומדים על 150 חולים מאומתים לקורונה במצב קשה, 47 במצב בינוני ו-500 חולים במצב קל.

לצד העובדה כי המסגרות כבר מתורגלות בהתמודדות עם הקורונה ובמניעת התפשטותה, ד”ר ארבל אלון מציינת כי יש חשיבות רבה לבדוק את בדיקות האנטיגן הקיימות, מסיכות תקניות, כפפות וכלי מיגון שונים. עוד היא מדגישה כי אמנם הסירו את מגבלות הבידוד לאוכלוסייה הכללית, אך נקבעו כללים אחרים שמאפשרים להתמודד עם התחלואה ולשמור על היגיינה.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >>> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


מה עושים בהסעות?

בהסעות למסגרות השונות מומלץ כי אנשים עם מוגבלות יעטו מסיכות בזמן השהייה ברכב, ובמידת האפשר, לשבת במושב נפרד. מומלץ להציב מסיכות בכניסה לקבלת השירות, ולהציע לנוסעים ולעובדים עם תסמינים נשימתיים לעטות מסיכה בעת קבלת ומתן שירות במסגרת.

בנוסף, על פי ההנחיות החדשות, עובד שאינו חש בטוב יצטרך לבצע בדיקות לגילוי קורונה, גם אם זו תראה כי הוא שלילי לקורונה. עובד או מקבל שירות שאובחן עם קורונה לא יגיע למקום העבודה או השירות כל עוד הוא סובל מתסמינים. במידה ואין תסמינים, יוכל העובד או מקבל השירות לחזור רק בחבישת מסיכה על פניו במשך חמישה ימים מאז האבחון.

בביקורי בית בו אדם נמצא מאומת לנגיף הקורונה, אין מגבלות על עצם הביקור, אך כן יש לעטות מסיכה בפעילות זו.

“אנחנו יודעים שזה עוד רחוק, אבל לקורונה הרבה יותר קל להתפשט במקומות סגורים, ולכן אנחנו חוששים כי יהודקו ההנחיות עוד יותר”, סיפרה אמא למקבל שירות באחד מהעמותות המפעילה את מרכז התעסוקה באזור המרכז.

“הקורונה בכל מקום, וזה מפחיד”, סיפרה רונית, אמא לשאול שנמצא במרכז תעסוקה באזור המרכז ל”שווים”. “בפעם הקודמת שהבן שלי חלה אז הוא לקח את זה קשה, ויש לו פגיעה בריאות כתוצאה מהקורונה. אנחנו מנסים לשמור עליו ככל שאפשר, אבל אי אפשר לתקוע אותו בבית כל עוד הוא לא חולה. הוא רוצה להיות עם חבריו במרכז התעסוקה. לצערי הרב, זה רק עניין של זמן עד שגם הוא יהיה חולה, במידה וזה יגיע נקווה שזה לא ייפגע בו עוד”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות