נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותבקרוב: יותר תקנים לאנשים עם מוגבלות בשירות לאומי

בקרוב: יותר תקנים לאנשים עם מוגבלות בשירות לאומי

ברשות השירות הלאומי-אזרחי עומלים על התקנת תקנות חדשות שיגדילו את חובת הייצוג ההולם בגופים ציבוריים לצעירים עם מוגבלות שרוצים לשרת

צעיר עם מוגבלות (אילוסטרציה). צילום: pexels
צעיר עם מוגבלות (אילוסטרציה). צילום: pexels

האם בקרוב יגדל מספר האנשים עם מוגבלויות שמתנדבים לשירות הלאומי? רשות השירות הלאומי אזרחי פרסמה להערות הציבור תקנות במטרה לקדם זאת.

נכון להיום יש כ-18,000 מתנדבים צעירים וצעירות בשירות לאומי בתחומי החינוך, הבריאות, הביטחון, הרווחה והמנהל הציבורי, מתוכם כ-2,000 עם מוגבלות. ברשות השירות לאומי-אזרחי פועלים לבצע התאמות כדי לקבוע יעדים לייצוג הולם, ולהגדיל את מספר האנשים עם מוגבלות שמתנדבים.

איך זה יעבוד?

כל גוף מוכר, המקובל על הרשות, שמעוניין להעסיק מתנדב עם מוגבלות, יהיה חייב ראשית להנגיש את אתר האינטרנט שלו ואת המידע המוצג בו. באתר יפורטו האפשרויות השונות בהן אנשים עם מוגבלות יוכלו לשרת. בנוסף, על פי טיוטת התקנות החדשה, אירועים מרכזיים שהגוף או הארגון עורכים יונגשו לשפת הסימנים, או יציגו תמלול סימולטני בשפה העברית או הערבית.

כמו כן, הרשות תספק לגופים השונים אמצעי עזר לפי צרכי המתנדבים, שלא עולה על 1,000 שקלים לכל מתנדב. בין אמצעי העזר יכללו ציוד ממוחשב, תוכנת הקראה, טלוויזיה במעגל סגור, ניידת או נייחת, צג ברייל וקורא מסך, מסך מחשב גדול ותוכנת הגדלה. למתנדבים עם מוגבלות בראייה, הרשות תספק חמש שעות של הדרכה שיקומית באמצעות גורם מקצועי.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


לפי ההתאמות החדשות וייעדי הייצוג ההולם, כל גוף שהוא רשות ציבורית שמשרתים בו 15 מתנדבים לפחות, יחויב שלפחות 7% מהם יהיו עם מוגבלות. בגוף מפעיל שאינו רשות ציבורית, ושמשרתים בו 20 מתנדבים לפחות, יהיה חובה שלפחות 5% מהם יהיו עם מוגבלות. יחד עם זאת, הרשות יכולה לפטור גוף מפעיל מחובת ייצוג הולם, אם שוכנע כי חובה זו תפגע בגוף המפעיל או לא ניתן יהיה לקיים את חובת הייצוג הולם. הפטור, מדגישים ברשות, יינתן רק בנסיבות מיוחדות בבקשה מנומקת היטב. בנוסף מדגישים כי הוראה זו לא תחול על גוף מפעיל שהוא גוף ביטחוני.

בעמותת “נגישות ישראל” מברכים על התקנות אך מציינים כי נדרש שיפור בכל היחס בין המועמד עם מוגבלות המתגייס לשירות לאומי-אזרחי לבין הארגונים השונים, החל מפרסום ואתר האינטרנט, דרכי ההגעה למקום וחזרה ממנו באמצעי התחבורה השונים, מקום ודרך ביצוע ראיון העבודה, מקום העבודה עצמו וסביבתו, אירועים וכו’. בארגון טוענים כי ההנגשה חייבת להיות פרטנית מול המועמד לשירות לאומי, ושהם ישמחו לסייע בכך בוועדות.

לתזכיר החוק לחצו כאן

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות