נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיחדשותמענק שכר דירה של עד אלפי שקלים למתמודדי נפש

מענק שכר דירה של עד אלפי שקלים למתמודדי נפש

מדובר בתשלום רטרואקטיבי בעקבות העלאת גובה הסיוע החודשי ביוני 2023. חלק מהזכאים דיווחו היום: קיבלנו תשלום של 4,450 שקלים

צילום: ביגסטוק

משרד הבינוי והשיכון הפקיד הבוקר עד אלפי שקלים בחשבונות הבנק של עשרות אלפי מתמודדי נפש הזכאים לסיוע בשכר דירה כחלק מסל שיקום – כך נודע לאתר “שווים”. מדובר בתשלום רטרואקטיבי שלו התחייבה המדינה כאשר העלתה את גובה הסיוע החודשי ביוני שנה שעברה.

במשך 13 שנים סכום הסיוע בשכר דירה למתמודדי נפש לא השתנה, וזאת למרות העלייה הדרמטית במחירי השכירות באותה תקופה. ביוני 2023, בעקבות בג”ץ שהגישו עמותת אנו”ש וארגונים מפורום בריאות הנפש, הודיע משרד השיכון כי מתמודדים שמקבלים סיוע בשכר דירה במסגרת סל שיקום יזכו להעלאה.

החל מיוני, אנשים המתגוררים בהוסטלים היו זכאים לתוספת של 100 שקלים לחודש בסיוע בשכר דירה, כך שסכום הסיוע המעודכן גדל ל-870 שקלים; אנשים שגרים בקהילה (כל סוג של דיור בקהילה דרך סל שיקום שאינו הוסטל) זכו לתוספת בסך 230 שקלים וקיבלו 1,000 שקלים מדי חודש (במקום 770 שקלים לפני כן). בנוסף, הוחלט שהתשלום יינתן רטרואקטיבית מינואר 2023.

מתמודדים ששוחחו עם “שווים” דיווחו שהבוקר הופתעו לגלות כי משרד השיכון הפקיד בחשבון הבנק שלהם עוד אלפי שקלים. חלקם, המתגוררים בשכירות בקהילה, דיווחו שקיבלו סכום של 4,450 שקלים (1,000 שקלים לחודש הנוכחי ועוד 3,450 שקלים רטרואקטיבית).

המפקיד, כמו כל השנים, הוא משרד השיכון, אולם התוספת החדשה מגיעה מתקציב משרד הבריאות, שאחראי לנושא סל שיקום. למעשה, יש עתה שני גופים שמממנים את הסיוע – משרד השיכון ומשרד הבריאות.

***************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letovaקישור חיצוני.
***************

ד”ר הלה הדס, מנכ”לית עמותת אנוש, בירכה ביוני על ההחלטה של משרד הבריאות. “אנו מודים למשרד הבריאות על ביצוע התיקון בסיוע בשכר הדירה, לו זקוקים מתמודדי הנפש כמו אוויר לנשימה”, אמרה אז. “במציאות שבה ההשקעה הציבורית במערכת בריאות הנפש נמוכה בהרבה מהנהוג במדינות ה-OECD, זהו צעד בכיוון הנכון לתיקון הכללי שנדרש במערכת. נמשיך לפעול כדי להצעיד את בריאות הנפש בישראל קדימה ולאפשר למתמודדי הנפש את המערכת השיקומית המתקדמת לה הם ראויים”.

באוגוסט 2022 דיווחנו ב”שווים” כי סכומי הסיוע בשכר דירה למתמודדי נפש לא עודכנו מזה 13 שנה, למרות ששכר הדירה בכל רחבי ישראל התייקר בעשור האחרון באופן ניכר. בעוד שבעשר שנים עלה שכר הדירה הממוצע ב-50% לפחות, הסיוע למתמודדי הנפש נותר בכל התקופה 770 שקלים לחודש.

אמיר שטיין, יליד 1996, הוא כותב ומרצה, בעל ערוץ יוטיוב חינוכי, מתמודד נפש, יוצא החברה החרדית, טרנסג'נדר א-בינארי וסטודנט לספרות ופילוסופיה יהודית.

כתבות אחרונות