נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחינוך מיוחדצפו: התיכון ללקויי למידה שמשיג 91% זכאים לבגרות

צפו: התיכון ללקויי למידה שמשיג 91% זכאים לבגרות

בבית הספר "אל שורוק" פיתחו שיטות לימוד חווייתיות ומבוססות הנאה, שמאפשרות לתלמידים עם הפרעות למידה להגיע להישגים חסרי תקדים. המנהלת: "אני מאמינה בהם, התלמידים האלה יכולים". הנה הסרטון המרגש

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

אם היו מבקשים מכם לנחש איזה בית ספר בישראל השיג 91% זכאות לבגרות – 15% יותר מהממוצע הארצי – האם אחד מהניחושים שלכם היה תיכון לתלמידים עם הפרעות למידה? זה בדיוק הסיפור המפתיע של בית הספר “אל-שורוק” בטמרה שבצפון.

ב”בית הספר אל-שורוק למצוינות” לומדים נערים עם טווח רחב של לקויות למידה, הפרעות התנהגות, ADHD, אוטיזם וגם מוגבלויות פיזיות. במקום נלמדת שיטת לימוד ייחודית, שמבוססת יותר על חוויות ופחות על לימוד פרונטלי. בין השאר לימודים התלמידים שיעורי רכיבה באופניים, שיעורי אפייה, חדר כושר, מחשבים ורובוטיקה, חדר VR, מועדון דיבייט ועוד. בנוסף, מפעילים התלמידים בית קפה במרחב בית הספר (בו מוגשים המאפים משיעור האפייה).

שיעור רובוטיקה, מעבדת הדימיון בבית הספר אלשורוק

גולת הכותרת של הלמידה הייחודית היא “מעבדת הדימיון”, מרחב טכנולוגי 360 מעלות בו הרצפה והקירות הם מסכי מגע והתלמידים נמצאים במרחב ולומדים דרך תכנים שמוקרנים מסביבם. בדרך זו הם יכולים להיות פעם ביער ופעם בתחתית האוקיינוס, ללחוץ על כפתורים וללמוד על עובדות מעניינות. המעבדה הוקמה בסיוע מפעל הפיס וקרן “אתנה”.

“מעבדת הדימיון”, בית הספר אלשורוק

“במעבדת הדימיון אפשר להשתמש בכל אסטרטגיות הלמידה במקום אחד”, מסבירה מנאל חג’וג’, הרכזת הפדגוגית של בית הספר. “כשמפעילים את כל החושים, התלמיד זוכר יותר ולומד בצורה מיטבית יותר”.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

חג’וג’ מספרת עוד כי “תלמידים שהגיעו אלינו לא חוו בעבר חוויות הצלחה. כאן הם מרגישים שכן מצליחים. שהם יכולים להיות שותפים בלמידה – ולהצליח”.

ד”ר סוהיל דיאב, ראש עיריית טמרה, מספר: “העירייה תומכת בבית הספר הזה. מאוד חשוב לנו להתאים את הסביבה לתלמידים שמתמודדים עם הפרעות קשב, ריכוז והפרעות התנהגות”.

בראש בית הספר עומדת עולא דיאב, שמנהלת אותו מאז הקמתו לפני 11 שנה. לדיאב מעורבות אישית בתחום: בנה התמודד בילדותו עם הפרעות למידה, ולמד בבית ספר רגיל. “אני ידעתי כאמא שהבן שלי היו בתוכו המון כוחות”, היא נזכרת בעיניים דומעות. “אבל בבית ספר הרגיל היה קושי לראות את הכוחות האלה. זה היה מאוד קשה. החלטתי שאני אהיה מנהלת בית ספר ואעזור לכל תלמיד לקוי למידה, כי אני ממש מאמינה ויודעת היטב שהתלמידים האלה יכולים”.

“זה היה מאוד קשה”. המנהלת, עולא דיאב

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות