מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס
אם היו מבקשים מכם לנחש איזה בית ספר בישראל השיג 91% זכאות לבגרות – 15% יותר מהממוצע הארצי – האם אחד מהניחושים שלכם היה תיכון לתלמידים עם הפרעות למידה? זה בדיוק הסיפור המפתיע של בית הספר “אל-שורוק” בטמרה שבצפון.
ב”בית הספר אל-שורוק למצוינות” לומדים נערים עם טווח רחב של לקויות למידה, הפרעות התנהגות, ADHD, אוטיזם וגם מוגבלויות פיזיות. במקום נלמדת שיטת לימוד ייחודית, שמבוססת יותר על חוויות ופחות על לימוד פרונטלי. בין השאר לימודים התלמידים שיעורי רכיבה באופניים, שיעורי אפייה, חדר כושר, מחשבים ורובוטיקה, חדר VR, מועדון דיבייט ועוד. בנוסף, מפעילים התלמידים בית קפה במרחב בית הספר (בו מוגשים המאפים משיעור האפייה).
גולת הכותרת של הלמידה הייחודית היא “מעבדת הדימיון”, מרחב טכנולוגי 360 מעלות בו הרצפה והקירות הם מסכי מגע והתלמידים נמצאים במרחב ולומדים דרך תכנים שמוקרנים מסביבם. בדרך זו הם יכולים להיות פעם ביער ופעם בתחתית האוקיינוס, ללחוץ על כפתורים וללמוד על עובדות מעניינות. המעבדה הוקמה בסיוע מפעל הפיס וקרן “אתנה”.
“במעבדת הדימיון אפשר להשתמש בכל אסטרטגיות הלמידה במקום אחד”, מסבירה מנאל חג’וג’, הרכזת הפדגוגית של בית הספר. “כשמפעילים את כל החושים, התלמיד זוכר יותר ולומד בצורה מיטבית יותר”.
********************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova
********************
חג’וג’ מספרת עוד כי “תלמידים שהגיעו אלינו לא חוו בעבר חוויות הצלחה. כאן הם מרגישים שכן מצליחים. שהם יכולים להיות שותפים בלמידה – ולהצליח”.
ד”ר סוהיל דיאב, ראש עיריית טמרה, מספר: “העירייה תומכת בבית הספר הזה. מאוד חשוב לנו להתאים את הסביבה לתלמידים שמתמודדים עם הפרעות קשב, ריכוז והפרעות התנהגות”.
בראש בית הספר עומדת עולא דיאב, שמנהלת אותו מאז הקמתו לפני 11 שנה. לדיאב מעורבות אישית בתחום: בנה התמודד בילדותו עם הפרעות למידה, ולמד בבית ספר רגיל. “אני ידעתי כאמא שהבן שלי היו בתוכו המון כוחות”, היא נזכרת בעיניים דומעות. “אבל בבית ספר הרגיל היה קושי לראות את הכוחות האלה. זה היה מאוד קשה. החלטתי שאני אהיה מנהלת בית ספר ואעזור לכל תלמיד לקוי למידה, כי אני ממש מאמינה ויודעת היטב שהתלמידים האלה יכולים”.