נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםאוטיזם בתפקוד גבוהההאהבה על הרצף של שחר ועמית

האהבה על הרצף של שחר ועמית

היא: זמרת וכותבת שירים. הוא: מתופף ואתלט מקצועי. לכבוד יום האהבה, לקחנו את שחר לוי ועמית מרגוליס לשיחה על זוגיות וביקשנו גם כמה טיפים להצלחה

אנחנו עדיין מופיעים יחד כשמזדמן”. לוי ומרגוליס (תמונה באדיבות המצולמים)

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

הוא: שחר לוי, בן 24 מעין העמק. מתופף ואתלט. על הרצף בתפקוד גבוה.

היא: עמית מרגוליס בת 23 מנהריה. מוזיקאית וזמרת. על הרצף בתפקוד גבוה.

קצת על עמית: “אובחנתי על הספקטרום לפני כיתה א’. הייתי צריכה כיתת תקשורת ומסגרות קטנות יחסית. כשהייתי בכיתה המשלבת ביסודי היה לי פחות נוח, אבל זה השתפר בחטיבה ובתיכון. בגיל 9 הצטרפתי למקהלה ולשיעורי פנסתר. היום אני כותבת שירים ושרה”.

קצת על שחר: “כל החיים ניגנתי. התחלתי בילדות עם נבל קדום, שזה בעצם כמו גיטרה רק עם שלושה מיתרים, וניגנתי גם על דרבוקה וסקסופון. בגיל 12 עברתי לתופים, עד היום בעצם”.

איפה הכירו: במכינת “כיוונים”. זו עמותה שנוצרה כדי לפתח מסוגלות גבוהה לחיים עצמאיים בקהילה. בין חברי העמותה נמצאים אנשים כבדי שמיעה, אוטיסטים ואנשים עם מגוון רחב של מוגבלויות פיזיות.
המכינה מציעה מסלול המשך הכולל שילוב בשירות לאומי-אזרחי או צבאי, תעסוקה ולימודים, עם תוכניות הכשרה לניהול חיים עצמאיים.

המפגש הראשון: לפני שנתיים. לשחר הייתה חברה ולעמית היה חבר. לאחר ידידות של חצי שנה, הם הפכו לזוג. כעבור שנה וחצי עברו לגור יחד, ברמת גן. זה קרה בעצתה של העובדת הסוציאלית שלהם מהמכינה, שאמרה שלדעתה הם מוכנים לזה. זה המשיך לשיחות עם ההורים, ואז זה קרה.

מה אמרו ההורים: “הם מאוד היססו בהתחלה. חששו מאוד שנגור ללא שותפים, ללא מדריכים והרחק מהצפון. עכשיו המשפחות מאוד תומכות בנו ומפרגנות לנו”.

מסיבת הסיום של “כיוונים”: שניהם הופיעו ביחד. עמית שרה, שחר תופף. עמית גם הפיקה את ההופעה. “אנחנו עדיין מופיעים יחד כשמזדמן”.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

ומה עכשיו: לומדים ביחד ב”כלים שלובים”, תוכנית שנתית להכשרה מקצועית בתחומי התמיכה במוזיקה ולימודי מוזיקה לאנשים עם מוגבלויות באוניברסיטת בר אילן, בשיתוף אקים ישראל והמחלקה למוזיקה באוניברסיטת בר אילן. בתוכנית לומדים 33 סטודנטים מכל רחבי הארץ. “מלמדים שם מוזיקה ברמה הגבוהה ביותר, כולל עבודה עם מחשבים, הפקה, איך להרכיב את המיקרופון והגיטרה, ממש הכל”.

מה עוד עושים ביחד: ספורט. עמית שיחקה כדורסל 13 שנה וכיום משחקת כדורגל. שחר אתלט, השתתף בתחרויות 400 מטר ריצה. ב-2021 הגיע למקום הראשון באליפות אירופה. בשנה שעברה השתתף באליפות צרפת. “ואז החלטתי להניח לספורט המקצועי ולהתמקד במוזיקה”.

זוגיות על הרצף: “אין כל כך שוני מזוגות אחרים. אבל כן אנשים מסביב אומרים לנו שהקשר בינינו הוא מאוד שונה וחזק, לעומת הרבה זוגות שהם הכירו”.

עצה לזוגיות מוצלחת: “הדדיות, הקשבה והבנה. התפשרות על דברים מסוימים”.

טיפ למציאת זוגיות לאוטיסטים: למצוא מישהו שדומה לכם. “לפני שיצאתי עם שחר, יצאתי עם מישהו שאין לו אוטיזם, וזה שרד רק שלושה חודשים. היינו מאוד שונים באופי. ברמה שההורים שלי אמרו לי שהוא לא מתאים לי. ואז הכרתי את שחר, והנה שנתיים אנחנו ביחד”.

יום אהבה שמח לכולם!!!

חיפאית, עברה בתי ספר כל שנתיים בכל העולם מכיתה א׳ ועד שהתגייסה. אדריכלית, אבל כותבת מאז ומעולם. מעדיפה ללמוד אנשים מלתכנן בניינים.

כתבות אחרונות