נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותכך הפך הילד כבד השמיעה והמסתגר ל"מר ישראל"

כך הפך הילד כבד השמיעה והמסתגר ל”מר ישראל”

לרגל יום השמיעה הבינ"ל, לקחנו את נהוראי זינו לשיחה על המוגבלות, הקשיים בילדות, וגם על הספורט שהזניק אותו קדימה ועזר לו להגשים חלומות

נהוראי זינו. באדיבות המצולם

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

היום, ה-3.3, הוא יום השמיעה הבינלאומי, ובשבילנו זו הייתה הזדמנות טובה לשוחח עם נהוראי זינו, כבד שמיעה שהפך מילד חסר ביטחון, שמתקשה ליצור קשרים עם אנשים, למר ישראל בפיתוח גוף ולבעלים של חברה לציוד ספורט.

זינו, בן 24 מקריית ים, מספר שמוגבלות השמיעה גרמה לו להסתגר בילדות ולהתרחק מהחברה. “עד גיל 7 בקושי הייתי מוציא מילים מהפה”, הוא משחזר. “הייתי הילד הזה שיושב בכיתה בצד. לא ידעתי איך להתמודד עם זה והיה לי מאוד קשה”.

בגן הוא היה במסגרת של ילדים כבדי שמיעה ובבית הספר למד במסגרת רגילה, למרות שלדבריו היה לו קשה להשתלב. בדיעבד, הוא מעיד שזה דווקא היה לטובה. “זה היה מאוד מאתגר, אבל אני חושב שזה היה טוב”, הוא אומר. “אני חושב שכולם צריכים לעשות את זה. צריכים להרגיל את הילד לסביבה שומעת כדי שיידע איך להתמודד עם זה גם בעתיד”.

לדעתו, נערים שלומדים במסגרות מותאמות לכבדי שמיעה עשויים לחוות יותר קשיים במהלך חייהם. “זה מקשה עליהם להסתדר בעולם החיצוני כי הם יכולים להתבטא רק בשפת הסימנים”.

“ברחתי אל הספורט”

בגיל 15, כדי לחזק את הביטחון העצמי, החל זינו להתאמן בספורט באופן אינטנסיבי. “זה היה מקום הבריחה שלי”, הוא מספר. “כשנהיו לי שרירים, הרבה אנשים היו מחמיאים לי וזה היה מרים לי את הביטחון”.

בעקבות האהבה לספורט והעובדה שמצא משהו שסייע לו  בדימוי העצמי ובתחושת השייכות, הוא החליט להפוך את זה למקצוע. בשנת 2020 התחרה בתחרות מר ישראל בפיתוח גוף וזכה בתואר הנכסף. “שמחתי מאוד שהצלחתי לעשות את זה, כי זה לא היה פשוט”, הוא אומר. “נאלצתי לוותר על מפגשים עם חברים ועל מאכלים שאני אוהב. נתתי את כל כולי בשביל התחרות, ואני שמח שזה הצליח”.

אחרי שזכה בתואר מר ישראל, הבין שהכל אפשרי. הוא החליט להקים עסק לציוד ספורט, ובנוסף למכירת מוצרים הוא גם מלווה מתאמנים בדרך להשיג את “גוף החלומות” שלהם. “עבדתי בכמה מקומות כשכיר והבנתי שזה לא בשבילי. אחרי שזכיתי בתואר פתחתי את ‘זינו ספורט’, ואני שמח שאני מצליח לעזור לעוד אנשים.

כדי לשמוע טוב יותר, הוא מרכיב מכשירי שמיעה. “בעבר היה לי קשה לשים אותם”, הוא מודה. “פחדתי ממה אנשים יגידו ואיך יסתכלו עליי. אבל הבנתי שזה מי שאני, ומי שלא יאהב אותי ככה, אז הוא לא חייב”.

לדבריו, בזכות מה שעבר הוא יכול לשמש היום דוגמה לאחרים. “שני אנשים כבדי שמיעה הגיעו אליי לתוכנית האימונים ללא מכשירי השמיעה ועודדתי אותם לשים אותם”, הוא אומר. “זה מאוד קשה להתמודד בלי, כי כמעט לא שומעים כלום וצריך תמיד לקרוא שפתיים”. המתאמנים שמעו לעצתו והחלו להרכיב מכשירים. “אני שמח שהם הקשיבו לי, והיום הם שומעים טוב יותר”.

נהוראי זינו, הפעם בלבוש מלא. באדיבות המצולם

פרזנטור של מכשירי שמיעה

ביוני האחרון העלה לחשבון האינסטגרם שלו סרטון בו הוא ללא מכשירי שמיעה וחבר שואל אותו איך הוא שומע. “אני קורא שפתיים, אני שומע אותך, אבל לא כמו שאני שומע עם מכשירים”, הוא עונה לו. “שטיינר”, חברת מכשירי השמיעה הגדולה, נחשפה לסרטון והציעה לו לשמש פרזנטור שלה. “אני שמח מאוד שהם בחרו בי להעביר את המסר שלא צריך להתבייש במי שאנחנו ושהעובדה שאנחנו שמים מכשירים לא הופכת אותנו לפחות טובים”.

למרות שכבדות השמיעה הפכה את החיים שלו למאתגרים יותר, זינו רואה בה מתנה. “נכון, קשה לי לשמוע ואני צריך לשים מכשירים, אבל צריך לקום כל בוקר ולהגיד תודה על הכל. כי תמיד יש אנשים שנמצאים במצבים קשים יותר”.

זינו, שהגשים כבר כמה חלומות, לא מתכוון לעצור וממשיך לעבוד כדי להגשים חלומות נוספים. “אני רוצה בעתיד לפתוח רשת של מכוני כושר בארץ ואולי גם בעולם”, הוא מגלה. “אני אשמח לייצג את ישראל בחו”ל ולהעביר את המסר שלי שהכל אפשרי ושאין שום מגבלה שיכולה לנצח את הרצון”. ומה לגבי זוגיות? גם כאן הוא מפגין ביטחון: “אני חושב שכולם יכולים להשיג בסוף כל מה שהם רוצים”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות