נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםבגיל 33, אחרי שבנה אובחן, הבינה לורן שגם היא אוטיסטית

בגיל 33, אחרי שבנה אובחן, הבינה לורן שגם היא אוטיסטית

איך נראים החיים עבור נשים שאובחנו על הספקטרום בגיל מאוחר יחסית? "היו לי קשיים חברתיים ולא ידעתי למה, עכשיו יש לי כלים להתמודד". פרויקט מיוחד ליום האישה

“תמיד כשכולם היו משחקים, הייתי יושבת בצד”. לורן קאלין

לורן קאלין, בת 38 מתל אביב, ידעה כבר מילדות שמשהו אצלה שונה. היא הרגישה. אבל רק לפני חמש שנים, בגיל 33, היא הבינה שהיא מתמודדת עם אוטיזם. זה קרה אחרי האבחון של הבן שלה. “הוא סיפר לי על דברים שעבר באבחון, והבנתי שזה בדיוק אני”, היא משתפת. עוד ארבע שנים חלפו עד שאובחנה רשמית, לפני שנה.

בילדותה חוותה קאלין קשיים חברתיים, ולא ידעה מאיפה זה נובע. “אני זוכרת שבבית הספר המורה עשתה משחק שכל אחד צריך לבחור מילה שמתארת אותו, ואני בחרתי את המילה ‘מוזרה’. היא הופתעה ואמרה לי לבחור מילה אחרת, אבל זה מה שהרגשתי”, נזכרת קאלין. “תמיד כשכולם היו משחקים, הייתי יושבת בצד. לא ידעתי איך להצטרף אליהם”.

קאלין, במקור מניו יורק, עלתה לארץ לפני 12 שנה ועבדה בתחומים רבים. “הייתי עוזרת מחקר, עיתונאית, טבחית, והיום אני יוצרת תוכן לאפליקציות בישול”, היא מספרת. לדבריה, האבחון עזר לה להבין במה היא טובה יותר, ובמה פחות. “יש הרבה מקצועות בהם רוב העבודה זה קשרים בינאישיים, וזה משהו שתמיד התקשיתי בו. בזכות האבחון הבנתי במה אני צריכה להתמקד”.

“חששתי להיות מאובחנת. מה יגידו?”

גם אדר יוספי, בת 22 ממעלה אדומים, אובחנה לראשונה בגיל מאוחר יחסית – כשהייתה בכיתה י”א. היא מעידה שהאבחון עזר לה להבין ממה נובעים קשיים שהיא חווה. “היו לי קשיים חברתיים ולא ידעתי למה ומה קורה איתי”, היא מספרת. “זה עזר לי לתת לזה את השם המתאים”.

“האבחון עזר לי לתת לזה את השם המתאים”. אדר יוספי

בבית הספר יוספי תמיד רצתה ליצור קשרים, אבל לא הצליחה. היא פשוט לא ידעה איך. הוריה הם אלו ששכנעו אותה ללכת לאבחון, לאחר שבהתחלה לא רצתה. “עם כל זה שלא ידעתי מה קורה איתי, חששתי להיות מאובחנת”, היא מודה. “לא ידעתי איך אנשים יקבלו את זה ואיך יתייחסו אליי. אבל ההורים שלי צדקו, כי בעקבות האבחון יש להם יותר כלים לעזור לי ואני מקבלת תמיכה מתאימה ותנאים טובים יותר להתפתחות”.

************************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

************************

יוספי אומרת שהסטיגמות שיש על אנשים על הספקטרום מאוד מפריעות לה. “עדיין לפעמים משתמשים במילה ‘אוטיסט’ בתור גנאי, ואני מקווה שיפסיקו עם זה. התוויות לא מגדירות את האדם וכך מפספסים הזדמנות להכיר באמת”.

יוספי מתעניינת בתחום ההוראה המותאמת, וכיום היא סטודנטית במכללה האקדמית דוד ילין.

“עם השנים מתחילים להבין שלבנות עם אוטיזם יש פרופיל ייחודי שהוא שונה מזה של בנים”, מסבירה ציפי נגל אדלשטיין, מנכ”לית “אותי”, עמותה ישראלית לאוטיזם. “לכבוד יום האישה אנחנו בעמותה מעוניינים לעורר את המודעות לאבחון נשים וחשיבותו, גם בגילאים מאוחרים, על מנת לסייע להן להשתלב באופן מלא בחברה ולנהל חיים עצמאיים כבוגרות עם אוטיזם”.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות