נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזם"אין הבדל בין תפקודים – כולנו פשוט אוטיסטים"

“אין הבדל בין תפקודים – כולנו פשוט אוטיסטים”

פייג' לייל היא משפיענית טיקטוק צעירה מקנדה, שקראה לקהל העוקבים שלה להפסיק להשתמש במונחים "תפקוד גבוה" או "תפקוד נמוך": "העולם לא מבין שיש המון אנשים עם אוטיזם"

פייג' לייל. צילום מתוך חשבון האינסטגרם
פייג’ לייל. צילום מתוך חשבון האינסטגרם

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

“תוציאו את המונחים ‘תפקוד גבוה’ ו’תפקוד נמוך’ מהלקסיקון שלכם”, מבקשת אושיית רשת צעירה מקנדה בשם פייג’ לייל בסרטון ויראלי שהעלתה לחשבון הטיקטוק שלה, “אנחנו פשוט אוטיסטים”.

לייל בת ה-23 היא אקטיביסטית על הספקטרום האוטיסטי ולה לא פחוץ מ-2.7 מיליון עוקבים בטיק טוק ו-156 אלף ברשת האינסטגרם. עמוד הטיקטוק שלה מוקדש לשבירת סטיגמות על האבחנה על הרצף, ולהעלאת מודעות להתמודדויות נפש.

היא אובחנה עם אוטיזם בגיל 15 לאחר שניסתה להתאבד ואושפזה. “אובחנתי על ידי פסיכיאטר ילדים עם אוטיזם, OCD, חרדה ודיכאון”, היא מספרת בראיון לאתר “באזפיד”. “אנשים חושבים שבגלל שאני יפה, אז הכל בסדר איתי. חשוב לי להראות שמתמודדי נפש יכולים לבוא בכל מיני סוגים וצורות”.

פייג' לייל. צילום מתוך חשבון האינסטגרם
פייג’ לייל. צילום מתוך חשבון האינסטגרם

לייל פרסמה סדרת סרטונים בהם היא מסבירה על הפרעת הספקטרום האוטיסטית וכמה היא משתנה בין המגדרים. “התחלתי להעלות סרטונים”, היא מסבירה, “בגלל תוכן בטיקטוק שצוחק על אנשים על הספקטרום. שנאתי את זה. מרגיש לי שהעולם לא מבין שיש המון אנשים עם אוטיזם”.

עוד מסבירה המשפיענית שאחת הסיבות שייתכן שבגינה בנות מאובחנות מאוחר יותר מבנים נובע בגלל תופעה חברתית בשם “מיסוך” (Masking), כלומר כשאדם מחקה את התנהגות של הסביבה כדי להיטמע, ומסתיר את התסמינים של האוטיזם. לדבריה, “זה פשוט מכריח אותך להיות שחקן ממש טוב”. חשוב לציין כי המידע שבידי המשפיענית נאמר על דעתה בלבד, ולא מגובה במחקרים או מהווה אסמכתה רפואית כלשהי.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


“אני מבינה את עצמי טוב יותר בעקבות האבחנה”

באופן אישי, לייל היא חברותית, מתפקדת מצוין בסיטואציות חברתיות ויוצרת קשר עין, תסמינים שהקשו על האבחון שלה, משום שמתנגשים עם סטריאוטיפים על אוטיזם.

@paigelayle

learn more about autism! :) i get many questions every day to make more vids about it, i will continue to show you guys! #feature #fup #fyp #featureme

♬ original sound – paigelayle

בהמשך סדרת הסרטונים שלה היא מסבירה על אבחנות נוספות שיש לה: “אובחנתי בעוד שבע דברים נוספים, כשהעיקרי הוא OCD. התחושה שמלווה אותי היא שהעולם צריך חוקים כדאי שאוכל להבין אותו”.

בסוף הריאיון היא מסבירה שהאבחון שינה את חייה לטובה: “אני יכולה להבין את עצמי טוב יותר, מה שעוזר לי בסיטואציות חברותיות, בבית ספר או עבודה, והכי חשוב – כשאני לבד. עכשיו אני יכולה לתפקד ולהבין את הרגשות שלי טוב יותר”.

ילידת 1996, סטודנטית לספרות אנגלית וכתיבה יוצרת באוניברסיטת תל אביב

כתבות אחרונות