נושאים קשורים

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן
הסתדרות 480-100

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי
ראשיאוטיזםזרקתי את הטלפון מקומה 9. אני חוששת שאעשה זאת שוב

זרקתי את הטלפון מקומה 9. אני חוששת שאעשה זאת שוב

הנייד שלי הוא דבר שעוזר לי לתפקד טוב יותר, אבל לפעמים אני מגיעה למצבים שאני לא מצליחה לשלוט בעצמי. כבר זרקתי אותו כמה פעמים בעבר כשחוויתי תסכול בלתי נשלט

לי נווה גיא-רון
לי נווה גיא-רון

ביום שישי האחרון קיבלתי טלפון נייד חדש מההורים שלי. בשבילי, טלפון נייד הוא מכשיר חשוב מאוד, שבעיקר מאפשר לי לתקשר עם הסביבה, אבל גם לשמוע מוזיקה ולהיות יותר פעילה ועצמאית.

במשך זמן רב לא היה לי טלפון נייד, אחרי שזרקתי את הקודם מהמרפסת שלנו בקומה התשיעית. מיד כשעשיתי את זה הרגשתי חרטה ותסכול. זו לא הייתה הפעם היחידה או אפילו האחרונה שזרקתי משהו מהמרפסת. זו תגובה שאין לי שליטה עליה כשאני עצבנית ומתוסכלת.

אני ממש לא רוצה להתנהג ככה, אבל לפעמים אני מרגישה שאני לא בשליטה, ושמשהו רע משתלט עליי. אני לא אוהבת להרגיש ככה. זה בדרך כלל קורה מתסכול אחרי חוסר הצלחה להסביר את עצמי או לעשות משהו שחשוב לי להצליח בו.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


הפחד להיכשל

עכשיו, כשיש לי שוב טלפון, אני רוצה לשמור עליו ולדאוג שלא אוכל לזרוק אותו פעם נוספת, כי זה קרה לפחות פעמיים בעבר. אני מאוד מקווה שאצליח לשמור עליו ולהתנהג בבגרות.

ההורים שלי דואגים לתת לי טלפון, ואני לא מאשימה אותם שהתחיל להימאס להם מהשיטה הזו שלי להתעצבן, להרגיש מתוסכלת ולהוציא את הרגש הזה על המכשיר הנייד שאני כל כך זקוקה לו. אני מבינה שלא פשוט להשקיע ככה שוב ושוב, רק כדי שהכול ירד לטמיון. אני מעריכה את זה שלא מוותרים עליי, ופעם אחר פעם רוכשים עבורי טלפון נייד חדש, למרות ההתנהגות שלי.

האמת, שאני חוששת מכך שייתנו לי טלפון, כי אני לא חושבת שאצליח לשמור עליו. אין לי כלים לשלוט בעצמי במצבים כאלה, ואני חוששת להיות שוב במצב שבו אתנהג באופן חסר אחריות והערכה כלפי מי שאוהב אותי ולא מפסיק להאמין בי.

הפחד להיכשל הוא גורם משמעותי בהרבה בחירות שלי בחיים, והוא הרבה פעמים מנהל אותי מאוד גרוע, מונע ממני להתקדם ומקשה עליי להאמין בעצמי. הייתי רוצה להיות פחות מושפעת ממנו, אבל אני מרגישה שכרגע זה גדול עליי, ואני מקווה שבעתיד זה ישתנה.

לפי מה שהמשלבת שלי אומרת, לקוות זה לא מעט, והעיקר זה לעולם לא לוותר. לא רק על הטלפון. בכלל בחיים על מה שרוצים, ובטח על מה שנכון וצודק.

אז בינתיים, לא מוותרים, רוכשים עוד טלפון נייד ומחפשים דרכים יצירתיות להרחיק אותו מהתסכול ולבטא את הכעס אחרת, אולי על הטלוויזיה. סתם. על משהו פחות בעייתי, כי התסכול שלנו, האוטיסטים, הוא לצערי חלק מחיינו, שלא ייעלם לשום מקום.

לטורים נוספים של לי נווה גיא-רון:

https://shavvim.co.il/author/14/

ילידת 1994. רווקה. מתגוררת בתל אביב. מוגדרת מינקות כאוטיסטית NOS. לא מדברת. כותבת בתמיכה. סטודנטית באוניברסיטת תל אביב לתואר בספרות ובמדעי הרוח. כותבת על הגישה שלה לחיים וכדי לגשר בין עולמם של האנשים עם הצרכים המיוחדים לעולם "הרגיל".

כתבות אחרונות