נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותהחוק שיגן על אנשים עם מוגבלות בחקירות במשטרה

החוק שיגן על אנשים עם מוגבלות בחקירות במשטרה

תזכיר חוק שפרסם שר המשפטים יאפשר נוכחות סניגור בחקירת חשודים עם מוגבלות שכלית ונפשית. המטרה: למנוע הודאות שווא. "האמון שהם נותנים בחוקרים מצריך הגנה על זכויותיהם להליך הוגן"

תחנת משטרה. צילום David King

שר המשפטים יריב לוין פרסם אתמול להערות הציבור תזכיר חוק “חקירת אוכלוסיות מיוחדות”, שיאפשר נוכחות סניגור בחקירת קטינים או אנשים עם מוגבלות נפשית, וכן אנשים עם מוגבלות שכלית, הנחקרים במשטרה כחשודים. מטרת תזכיר החוק היא לצמצם את החשש מהודאות שווא, ולסייע במימוש זכותן של אוכלוסיות אלו להליך משטרתי ומשפטי הוגן.

דוח הביניים של הוועדה הציבורית למניעת הרשעות שווא, בראשות כב’ השופט (בדימוס) פרופ’ יורם דנציגר, שהוגש לאחרונה לשר לוין, התמקד, בין היתר, בנושא הודאות שווא בחקירה. הדוח עסק במנגנון הראוי לבירור טענות בדבר הרשעות שווא, ובכלים שיש לפתח לאיתורן ותיקונן. אחת מהמלצות הוועדה הייתה כי ככל שמדובר בחשודים המצויים בסיכון מוגבר למסירת הודאת שווא, בהם קטינים ואנשים עם מוגבלות נפשית או שכלית, יש לאפשר לאותם חשודים להיות מלווים בסניגור במהלך חקירתם.

בהתאם למדיניות השר לשמירה על זכויותיהן של אוכלוסיות ייחודיות, בשנה האחרונה נעשתה במשרד המשפטים עבודת מטה בהובלת מנכ”ל משרד המשפטים, בשיתוף ייעוץ וחקיקה וכלל הגורמים הרלוונטיים.

יש לציין כי מאחר ומדובר בהצעת חוק המשנה במידה רבה את אופייה של החקירה הפלילית בישראל, עשויות להיות לה השלכות רוחב המחייבות בחינה ושינויים עתידיים. לפיכך הוחלט לחוקקה כהוראת שעה לתקופה של חמש שנים עם אפשרות להארכה, תוך ליוויה במחקר שיבחן את השפעתה.

************************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

************************

“מדובר במהלך פורץ דרך שמטרתו להיטיב עם אוכלוסיות הקטינים והאנשים עם מוגבלות נפשית או שכלית ולהבטיח את השמירה על זכויותיהם, כפי שכבר קורה כיום במדינות ברחבי העולם”, אמר מנכ”ל משרד המשפטים, איתמר דוננפלד. “האמון שהם נותנים בגורם המוסמך שניצב מולם בחדר החקירות, יחד עם חוסר היכולת להבין את ההשלכות העתידיות ואת המשמעות של מה שנאמר על ידם בחקירה, מצריך מעטפת נוספת שתבטיח את זכותם להליך הוגן בהליך הפלילי כבר בשלב החקירה”.

לקריאת תזכיר החוק שהופץ להערות הציבור באתר החקיקה הממשלתי הקליקו כאן

שר המשפטים יריב לוין. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות