נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשות"במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי (ש”ס). צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מלחמת “חרבות ברזל” הביאה עימה, למרבה הצער, עשרות אלפי ישראלים חדשים שהצטרפו לקהילת האנשים עם מוגבלויות. על רקע זה נערך היום בכנסת כנס “עורף סגול”, במטרה להעלות לדיון ולהציף את הבעיות השונות של הקהילה בזמן המלחמה.

שר הרווחה, ח”כ יעקב מרגי, הודה כי בפועל המדינה לא העניקה לקהילה טיפול מיוחד ולא התחשבה במצבה בנודע לפינוי אוכלוסיות ובמהלכים נוספים בהם נקטה. “לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”, אמר ח”כ מרגי. “פינינו באופן עצמאי אנשים עם צרכים מיוחדים לאזורים בטוחים”.

לדבריו, המשרד קיבל תמיכה כדי לתת כעת מענה ראוי. “באוצר היו קשובים לצרכים של האנשים עם המוגבלויות. משרד הרווחה הוא משרד ענק, ו-40 אחוז מתוכו מתעסק באנשים עם מוגבלויות. למרות זאת, יש עוד המון עבודה. אנחנו מחויבים ללמוד את כל מה שלא הספקנו, לעשות ולהשלים את זה”.

ח”כ לשעבר שירלי פינטו שיתפה בכנס מצוקה אישית איתה נאלצה להתמודד במהלך המלחמה. “באחד הימים אני צופה בטלוויזיה, ורואה את אחד הכלבים שלי רץ לממ”ד”, סיפרה פינטו, שמתמודדת עם חירשות מגיל צעיר. “לא הייתה לי שום התראה מפיקוד העורף, ורק בזכותו הבנתי שיש אזעקה. לקחתי בריצה את הילדים על הידיים מהמיטה ורצתי לממ”ד. מה היה קורה אם לא הייתי שמה לב לכלבים, והטיל היה נופל בתוך הבית שלי?”.

************************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

************************

פינטו, שעוד בתחילת המלחמה הייתה ערה לצורך בסיוע של אנשים עם מוגבלויות, פתחה את “החמ”ל הסגול” בשיתוף אתר שווים ומפעל הפיס. “קיבלנו עשרות אלפי פניות מאנשים עם מוגבלויות שזקוקים לעזרה, ואני שמחה שיכולנו לעזור”, סיפרה פינטו. “בפועל מה שעשינו זה חיברנו בין עמותות ומוקדים שונים שנותנים עזרה – לבין האנשים הזקוקים לה. בנוסף היו לנו גם עשרות מתנדבים שלנו שהעניקו סיוע ישיר”.

חברת הכנסת פנינה תמנו שטה, ממובילות הכנס, אמרה במהלכו: “החברה שלנו לא יכולה להיות חברה טובה אם היא לא יודעת לעמוד על זכויות של כלל החברה הישראלית”. חברת הכנסת דבי ביטון, גם היא ממארגני הכנס, הוסיפה: “לפנינו עוד המון עבודה. למדנו שאנחנו עם שחייב להיות מוכן לכל ואסור לשכוח את אוכלוסיית המיוחדים”.

אין הנגשה במכללה

דור בן עמי (23), צעירה עם מוגבלות שמתניידת בכיסא גלגלים ופונתה משדרות לתל אביב, סיפרה שנאלצת לקבל החלטה קשה בעקבות חוסר הנגישות. “אני לומדת במכללה בשדרות, עכשיו חוזרים ללמוד באופן פרונטלי ואין הנגשה בשבילי”, סיפרה. “אני נאלצת לבחור בין הגנה על החיים שלי לבין התמקדות בקריירה שלי”.

כנס שר הרווחה יעקב מרגי כנסת
דקה דומיה. משתתפי הכנס, הבוקר (צילום: גיא וקנין)

משתתפת נוספת בכנס הייתה אסתר שחר, שסיפורה עורר סערה בשבוע שעבר לאחר שבתה בת ה-10, מעיין, לא הוזמנה למסיבת פורים בבית ספרה. מעיין נפצעה בטיול שנתי והפכה לסיעודית, והורים לילדים אחרים דרשו שלא תגיע כדי “לא לעורר טראומה” בקרב ילדיהם.

היום הגיעה אסתר לכנס כדי לשתף מה עובר עליה כאמא לילדה סיעודית במלחמה. “כשנשמעה האזעקה הראשונה מעיען הייתה בבית לוינשטיין, וזה היה מחזה אימה”, סיפרה. “ניתקתי אותה מכל המכשירים ורצתי איתה למרחב המוגן”.

חה"כ לשעבר שירלי פינטו. צילום: דני שמטוב, דוברות כנסת
“מה היה קורה אם לא הייתי שמה לב? ח”כ לשעבר שירלי פינטו (צילום: דני שמטוב, דוברות כנסת)

לדבריה, עד לתאונה היא גרה בבית לא נגיש ולאחריה עברה לבית מותאם, אך לא לזמן מלחמה. “הבית שלנו היה מותאם ל-6 באוקטובר”, אמרה. “אין נגישות בו לממ”ד ואני צריכה להחליט האם אני שוכבת על מעיין ושומרת עליה, או הולכת עם ליה, בתי השנייה, לממ”ד ומשאירה את מעיין ללא הגנה. הפרוצדורה של לקחת אותה לממ”ד לוקחת כ-14 דקות. זה כמובן לא זמן שמאפשר הגנה בזמן חירום”.

בכנס, שנפתח בדקת דומייה לזכר הנופלים במלחמה ובטבח, השתתפו נציגים של עמותות רבות. לכולם הייתה מטרה משותפת: למצוא פתרונות לבעיות שנאלצים לחיות איתן אנשים עם מוגבלות בזמן המלחמה.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות