מפעיל של תחנת דלק שעובד שלו סירב לתדלק את הרכב לנהג נכה נאלץ לפצות אותו בסכום של 10,000 שקלים – כך עולה מהסדר פשרה שנחתם לאחרונה בין הצדדים.
הנהג, שמתמודד עם מוגבלות פיזית משמעותית, הגיע לתחנה באזור אשדוד יחד עם בת זוגו. מכיוון שהוא מתקשה לתדלק את הרכב בעצמו, ביקש מעובד התחנה לסייע לו בתדלוק. העובד סירב, והציע שבת הזוג שנמצאת ברכב תתדלק אותו בעצמה.
דרושים: אורזנים למפעל “העוגיות של רחלי” בגוש עציון. העבודה במשרה מלאה. דרישות: זריזות, שמירה על ניקיון ואסתטיקת מוצר.
ללוח המשרות המלא של “שווים בתעסוקה” הקליקו כאן >> https://jobs.shavvim.co.il/jobs/
בין השניים התפתחו חילופי דברים קשים. הנהג טען שזו זכות המגיעה לו כדין, ואולם העובד התעקש וסירב לסייע לו. בצר לו, פנה הנהג למנהל בחברה המפעילה את התחנה והתלונן על השירות, אבל גם זה לא עזר, והוא נאלץ לנסוע לתדלק בתחנה אחרת.
בעקבות האירוע פנה הנהג למוקד פניות הציבור של נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים. הנציבות יצרה קשר עם מפעיל התחנה וניהלה איתו דין ודברים. בסופו של תהליך הגיעו הצדדים להסדר פשרה, שבמסגרתו שילם המפעיל לנהג סך של 10,000 שקלים בגין אי מתן שירות נגיש.
“חשוב לציין”, נמסר מנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, “כי על פי תקנות נגישות השירות, נותן השירות חייב לסייע לאנשים עם מוגבלות בהפעלת מכשירים אם יש להם צורך”. המקרה הנוכחי מלמד שגם במקרה בו יש אדם נוסף ברכב – הנהג הנכה זכאי לסיוע מהעובדים בתחנה.
אם גם לכם קרה מקרה דומה, אתם מוזמנים לפנות למוקד פניות הנציבות באופן שנוח לכם:
בטלפון: 6763*
במייל: [email protected]
או במילוי טופס מקוון בקישור
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova