נושאים קשורים

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"



ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
ראשיחדשותסירב לתת שירות לנכה – ונאלץ לפצות באלפי שקלים

סירב לתת שירות לנכה – ונאלץ לפצות באלפי שקלים

נהג עם מוגבלות פיזית הגיע לתדלק בתחנה באזור אשדוד, וכאשר המתדלק סירב לסייע לו - התפתח בין השניים ויכוח. הנהג שסורב פנה לנציבות שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלות - וקיבל פיצוי משמעותי כפשרה

תחנת דלק, מתדלק (אילוסטרציה). צילום: pexels
תחנת דלק, מתדלק (אילוסטרציה). צילום: pexels

מפעיל של תחנת דלק שעובד שלו סירב לתדלק את הרכב לנהג נכה נאלץ לפצות אותו בסכום של 10,000 שקלים – כך עולה מהסדר פשרה שנחתם לאחרונה בין הצדדים.

הנהג, שמתמודד עם מוגבלות פיזית משמעותית, הגיע לתחנה באזור אשדוד יחד עם בת זוגו. מכיוון שהוא מתקשה לתדלק את הרכב בעצמו, ביקש מעובד התחנה לסייע לו בתדלוק. העובד סירב, והציע שבת הזוג שנמצאת ברכב תתדלק אותו בעצמה.


דרושים: אורזנים למפעל “העוגיות של רחלי” בגוש עציון. העבודה במשרה מלאה. דרישות: זריזות, שמירה על ניקיון ואסתטיקת מוצר.

ללוח המשרות המלא של “שווים בתעסוקה” הקליקו כאן >> https://jobs.shavvim.co.il/jobs/


בין השניים התפתחו חילופי דברים קשים. הנהג טען שזו זכות המגיעה לו כדין, ואולם העובד התעקש וסירב לסייע לו. בצר לו, פנה הנהג למנהל בחברה המפעילה את התחנה והתלונן על השירות, אבל גם זה לא עזר, והוא נאלץ לנסוע לתדלק בתחנה אחרת.

בעקבות האירוע פנה הנהג למוקד פניות הציבור של נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים. הנציבות יצרה קשר עם מפעיל התחנה וניהלה איתו דין ודברים. בסופו של תהליך הגיעו הצדדים להסדר פשרה, שבמסגרתו שילם המפעיל לנהג סך של 10,000 שקלים בגין אי מתן שירות נגיש.

“חשוב לציין”, נמסר מנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, “כי על פי תקנות נגישות השירות, נותן השירות חייב לסייע לאנשים עם מוגבלות בהפעלת מכשירים אם יש להם צורך”. המקרה הנוכחי מלמד שגם במקרה בו יש אדם נוסף ברכב – הנהג הנכה זכאי לסיוע מהעובדים בתחנה.

אם גם לכם קרה מקרה דומה, אתם מוזמנים לפנות למוקד פניות הנציבות באופן שנוח לכם:

בטלפון: 6763*
במייל: [email protected]
או במילוי טופס מקוון בקישור


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות