נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותהממשלה הגדולה בתולדות ישראל, בלי שום אדם עם מוגבלות

הממשלה הגדולה בתולדות ישראל, בלי שום אדם עם מוגבלות

כשהדלת תיפתח לישיבת הממשלה, לא ייכנס פנימה אף אדם על כיסא גלגלים, לא כבד ראייה או שמיעה, גם לא אוטיסט

השבעת הממשלה נדחתה ברגע האחרון, בעקבות מחאת האגף הליכודי, ובכל זאת, אם לא יהיו שינויים בלתי צפויים, נראה שביום ראשון זה יקרה. אז מזל טוב לממשלה החדשה? תלוי למי. לא אם אתה רואה את ההשבעה מכיסא הגלגלים, עם תרגום לשפת הסימנים, או שאתה רק שומע אותה.

הממשלה ה-35 בתולדות מדינת ישראל היא הגדולה בתולדות המדינה. כבר יש מקום סביב השולחן לשרים מעדות שונות, ממגדרים שונים, גם לנציגים של קבוצות מיעוט (אמנם לא של ערבים ישראלים), אבל כשהדלת תיפתח לישיבת ממשלה, לא ייכנס פנימה אף אדם על כיסא גלגלים, לא כבד ראייה או שמיעה, גם לא אוטיסט. הם אולי יישבו באופוזיציה, אבל לא בקואליציה.

מדוע אני מתעקש על נקודה זו? יש מי שיאמר: גם מי שאין לו מוגבלות ייצג אתכם היטב.

ובכן, התקופה האחרונה, שבה התפרסמו תקנות וצווי חירום בקצב של יריות רובה במטווח, הוכיחה שיש הבדל גדול – ענק! – בין מי שיש לו אהדה לאנשים עם מוגבלות, הזדהות של חסד ורחמים, לבין מי שחש אותה על עורו. ידם של ראש הממשלה והשרים התרוממה שוב ושוב לגזור גזירות שהציבור שלי לא יכול לעמוד בהן. גזירות שבגללן חלק לא מבוטל מהאוטיסטים ומתמודדי הנפש נמצאים עד עכשיו בסגר הרמטי יותר או פחות, מנותקים מבני משפחתם.

כשאתה רואה אדם עם מוגבלות “מבחוץ”, אתה אף פעם לא תדע מהו ומיהו, כי בסוף היום הוא נשאר עם קשייו ואתה תלך הביתה. אתה לא המשה שיוציא אותו ממצרים, לארץ זבת זכויות ונגישות. לפעמים אתה עלול להפוך לאחד מנוגשיו.

אני מאמין שאדם שיש לו מוגבלות לא היה מעולל את זה לאחיו לגורל. בשביל שום קואליציה שבעולם.

איל שחל, אוטיסט בן 18.5, הוא סטודנט למשפט ציבורי באוניברסיטה הפתוחה

יליד 2001, מתל אביב. מסיים תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה באמנות ומשפט ציבורי. מאובחן כאוטיסט בתפקוד נמוך עם דיספרקסיה (קושי נוירולוגי בביצוע פעולות), שפוגעת בדיבור. מתבטא בהקלדה מגיל צעיר. צייר ששתי תערוכות מאחוריו. כותב שירים שחלקם הולחנו.

כתבות אחרונות